Hej Tegel 1432, och tack för att du engagerar dig!
När jag skriver att "ALLT är OK!" så inser jag att allt INTE är ok, just för att den inte startar. Och min kunnige vän (som mätt ALLT) inser också att han/vi missat något. Jag inser också att ALLA kablar ska INTE vara kopplade till plus, det vara bara som ett lite roligt svar på någons fråga om jag kopplat jord till minus och plus till plus. Och det har jag.
Det som är lite intressant här är att hojen stannade under körning. Jag har alltså inte mekat sönder den. Under race tvärdog den, kom tillbaka i två sekunder, för att sedan dö. Jag var då tvärsäker på att det var soppatorsk. Väl hemma i garaget fanns mycket bensin i tanken och hojen startade igen, gick i 20 sekunder för att sedan dö och inte starta igen. Konstaterade att det inte fanns någon gnista.
Och då jag har en donatorhoj har jag (en sak i taget) bytt kåpa med vevaxelgivare, bytt tändspolar, bytt ECU, bytt tändkablar, bytt bränslerelä, och det är fortfarande ingen gnista.
Så, till dina frågor
1.Sidostödswitchen är borttagen och har varit det under hela min ägo.
2, Neutrallampan lyser när den ska. Mätning vet ej
3, Clutchswitch???
4, 5, Vet inte säkert, återkommer efter att jag konfererat med min mätkunnige vän.
6. Menar du från ettans till fyrans, och tvåans till treans tändhatt? 16kOhm respektive 26 kOhm, beroende på tändspolar/tändkablar/tändhattar.
7. Jag, och sedan vi, började felsökningen med att byta komponenter, ett enligt mig lätt sätt att hitta fel. Och när vi inte hittade felet så tog kompisen fram mätdonen/occilloskopet och satte igång. Och där är vi.
Jag (och min vän) inser att vi missat något. Jag ska prata med honom och be att han besvarar dina frågor här ovan.
TACK för ditt engagemang!
Återkommer
#22MOZZ