Honda CBR600-tråden! NYA versionen.

Anderzon

Ny medlem
Gick med
14 Jan 2009
Hoj
Honda cbr 600Fs
Hej! Har en lite dum fråga men vet man inte så.. Kanske nån här kan hjälpa? Hur tar man bort främre sadeln (delad) på en cbr 600 fs? Skulle behöva ladda batteriet. Den bakre är inget problem men den främre verkar struligare. Ser att det sitter m10 om man viker upp den lite men är det enda sättet?

Knegoff

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2008
Hoj
Yamaha Fazer 1000 -02
Hej!

Ngn som vet med vilket moment man ska dra åt nya tändstift?

Hojen är en cbr 600f3 -97

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Hoj
Zeebeeärr600 01
Hej!

Verkar vara dålig aktivitet här..Men jag ställer frågan ändå.

Slipon från en 98:a.

Är det kört och få fast på en 01:a. vad är det som skiljer dem åt?

Här på SH finns massa kunskap.

ta fram den nu. :)

fredrikeriksson

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2008
Hoj
honda cbr 600
Hej! Har en lite dum fråga men vet man inte så.. Kanske nån här kan hjälpa? Hur tar man bort främre sadeln (delad) på en cbr 600 fs? Skulle behöva ladda batteriet. Den bakre är inget problem men den främre verkar struligare. Ser att det sitter m10 om man viker upp den lite men är det enda sättet?

det är bara skruva bort dom två skruvarna så är sadeln lös

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
Hej, har ett problem... STORT problem...Cbr 600rr -04 som helt plötsligt börjar dricka olja... oljelampan blinkar för att sen övergå i fast lyse fast det finns olja i.... uppkom direkt efter stiftbyte ( service 1200 MIL ) Vågar inte köra eftersom oljelampan lyser... men jag vet att det finns olja i... borde inte detta betyda att det inte finns tillräckligt oljetryck ??? vad kan vara fel ? kolvringar ?

medic

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
CBR600F4
Det var inte många aktiva här!

Har en fråga ang främre gaffeln på en CBR F2 -94.

Kan man justera den någonting? Det sitter ju en skruv högst upp men vad gör den?

Bulla

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2007
Hoj
1993 Honda CBR600
Det var inte många aktiva här!

Har en fråga ang främre gaffeln på en CBR F2 -94.

Kan man justera den någonting? Det sitter ju en skruv högst upp men vad gör den?

Du kan justera där. Kommer inte ihåg hur riktigt men du kan säkert läsa om det här

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Cbr 600 f

Hejsan!

Spanar lite på hoj. Lutade väl egentligen åt en ER-6n, eller VFR 800. Men "upptäckte" av en slump denna modell på Blocket.
Har lite frågor om hojen dock, F-modellen då alltså.

1. Tänkte pendla med hojen, så därför spelar det in om den dricker 1 liter milen eller närmare 0,5 (som ER-6:an). Var ligger den? Årsmodell -99 till-01.
2. Och hur är det med tjejen där bak, funkar det? Bekvämare än en riktig räser?
3. Försäkring? Ungefär. Jag är strax 30+, bor i Lund. Nån som är ungefär i samma sits? Vad pröjsar du för behaget? :)

I övrigt verkar den skön. Sportig, smidig och bra priser på begagnatmarknaden. :tummenupp

Tacksam för svar! :Bugar

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Tja! Jag har en CRB600F-98 haft kortet i strax över 1år är 25år (dvs jag får inte ha 25+ försäkringen.)
1. Min drar ca 0.7 blandad körning ibland lite mer ibland lite mindre men typ där...
2. Tjejen bak funkar utmärkt för mig och min tjej iaf men det beror väl på lite hur kräsen man är antar jag. Men än så länge har hon inte klagat.
3. Jag har 3500:- dock bara trafik bor på landet i dalarna, dock blir försäkringen betydligt billigare efter att man haft kortet i 2år.

Jag är nöjd med min som en första hoj, smidig att köra, billig att äga, och fin sen är det ju iaf nästan 110hk så den är kul också...

Farbrordane

Who wants to live forever
Gick med
8 Sep 2005
Hoj
Transalp -87
Bestyckning cbr 600f -91

Tjena. Har en cbr 600 F2 -91
Är lite sugen på att bestycka om, det sitter micron helsysten och k&n filter.
Kollade på orientexpress och dom har både steg 1 och steg 7. Någon som vet vad det är för skillnad? Vilken sort ska man ha?

Jimmy I

Dead On Arrival
Gick med
10 Feb 2004
Hoj
2016 Aprilia Shiver 750
Jag har precis bytat upp mig från min svart/cerise F2 -93 till en blå/röd F4 -99. Det var ett riktigt lyft. Men som vanligt fick man inte med någon dokumentation. Någon kan svara på frågorna nedan?

1. Finns det en soppakran som man kan stänga av? Vill tömma förgasarna inför vintern.

2. Vad är standardinställningarna på fjädringskomponenterna och vad är rekommenderat för snabb gata och en bandag här och där?

BTW, har kvar en del prylar från gamla hojen om någon är intresserad.

Slipon V&H. Smal modell, högljutt 500 kr
Bagster tankskudd/väska 500 kr
Backspegel höger fin 200 kr
Sidokåpa höger nedre, uppspacklad, halv toppkåpa höger uppspacklad 200 kr

Last edited:

kompressor-kim

Guest
Hej!

Verkar vara dålig aktivitet här..Men jag ställer frågan ändå.

Slipon från en 98:a.

Är det kört och få fast på en 01:a. vad är det som skiljer dem åt?

Här på SH finns massa kunskap.

ta fram den nu. :)
är oxå intresserad av vilka slip on som pasar på en fs från 02....lista gärrna vilka moddeler som funka med vad..eller pm om ni har ett till salu

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Halloj
Har en fundering kring däck
Skall ha min nyinköpte CBR 600 F3 som bandagshoj. Funderar därför på om det är någon god ide att lägga på ett 180 däck bak ist för standard 160. Jag vet att det GÅR, men är det en bra ide? Någon här som provat?
utbudet på beggade racedäck är ju aningens större i 180 bredd jämfört med 160..

fråga två. någon som har en bra rekomendation på nya däck annars för bankörning i snabb medelgrupp?

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Jag kör med min F Sport -02 både på bana och på gatan. Köpte hojen förra säsongen och la på Dunlop Qualifier. Efter drygt 350 mil tog bakdäcket slut och nu har jag ett Dunlop Sportsmart bak, fram finns mycket gummi kvar än. Jag har bara positiva erfarenheter av Dunlop Qualifier både på gata och på bana. Bra grepp, bra livslängd och ett jämnt slitage.

Henke_N

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2005
Hoj
Cbr600rr -06
Jag kör med min F Sport -02 både på bana och på gatan. Köpte hojen förra säsongen och la på Dunlop Qualifier. Efter drygt 350 mil tog bakdäcket slut och nu har jag ett Dunlop Sportsmart bak, fram finns mycket gummi kvar än. Jag har bara positiva erfarenheter av Dunlop Qualifier både på gata och på bana. Bra grepp, bra livslängd och ett jämnt slitage.

Tack för svar

Hur snabbt kör du på bana? (dvs, kör du i snabbaste gruppen el medelgrupp?) blev däcket halkigt under varma dagar?

Ogmike

Mitgleider
Gick med
4 Sep 2009
Hoj
2020 Kawa Ninja 1000 SX
Tack för svar

Hur snabbt kör du på bana? (dvs, kör du i snabbaste gruppen el medelgrupp?) blev däcket halkigt under varma dagar?

Jag kör i en medelgrupp, inga som helst problem med överhettning. Kollar man på slitaget så ser det väldigt snyggt och jämnt ut. En normalvarm dag ca 20 grader så kör jag 2.1 bar bak och 2.2 fram. På gata 2.6 bak och 2.4 fram.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln