Honda Cbr600f3 startar inte efter vintern.

Anderscbr600f3

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Hoj
Honda Cbr600f3 -97:a
En tanke ta ur shimsen ihop med allt och mäta då går det mäta utan ha några shims alls i eller blir det helt fel annars måste jag köpa 8st 150 shims bara för att kunna mäta upp vad jag ska ha i för att få runt 0.13-0.19mm någon vänlig själ som vet???????

Anderscbr600f3

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2015
Hoj
Honda Cbr600f3 -97:a
Ett avslut nu!!!!!!!
Cykeln ligger på botten i Mälaren.
Nädå allt precis allt var en sak som var fel.
Ventiljustering!!!!!
Svårt ställa tomgången, vrida upp när den är kall sen vrida ner när den blir varm för att ha bra tomgångsvarv.
Ej fungerande chock dränkte sig själv utan att varvtalet går upp vid användning av chocken fungerar perfekt nu.
Alla konstiga fel som motorn gav var bara en sak ventiljustering som fixade allt.

Hade sån tur att en insugskam och div annat jag köpte av en som följt denna tråd hade grejer över till en Cbr och en insugskam som jag inte vet vad det var för kam hade iallafall lite annan duration om det heter det längre öppettider iallafall passade och mätte upp ventilspel och det låg inom gränserna ( 0.10-0.18 )hur ofta händer det hihi. Ihop med allt hämta nyckeln startade på en halv sekund på soppan som var kvar i fuggarna undra om man log.:)

Nu ska här beställas en Haynes verkstadsbok till hojen så man är redo om det händer nåt annat.
Vill tacka alla som hjälpt till med tips utan er hade jag inte orkat skruva och letat fel så som man gjort. Tack:tummenupp

Last edited:

Smauland

Medlem
Gick med
18 Jun 2014
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Härligt!! Nu har man lärt sig ännu en sak att titta på om hojen vägrar att starta. Kunde aldrig ha trott att det kunde vara så.
Tack för att du delat med dig! :tummenupp

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...