Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Men glöm ej att ta bort strypningarna i förgasarna och insugningsrören....[/QUOTE] Har en 97 som boxen är bytt på men jag tänka kolla förgasarna och insugningsrören i vinter, förutsätter att alla strypningar är borta för annars skulle den väl gå som en påse skit, men hur ser strypningarna ut om dom sitter kvar ? Brickor i insugningsrören och något som påverkar trotlarna eller :va
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Men glöm ej att ta bort strypningarna i förgasarna och insugningsrören....
Har en 97 som boxen är bytt på men jag tänka kolla förgasarna och insugningsrören i vinter, förutsätter att alla strypningar är borta för annars skulle den väl gå som en påse skit, men hur ser strypningarna ut om dom sitter kvar ? Brickor i insugningsrören och något som påverkar trotlarna eller :va[/QUOTE]


Gummiringar framför trottlarna med minimala öppningar, samt insatser i insugningsrören som gör dom toksmå.:arsele
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Någon som vet åtdragningsmoment för bultarna på sidan??
Skall dra på kraschpuckar. En 929'a är det (-00).
 

Bifogat

  • bolt.JPG
    bolt.JPG
    32.2 KB · Visningar: 88

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Har en 97 som boxen är bytt på men jag tänka kolla förgasarna och insugningsrören i vinter, förutsätter att alla strypningar är borta för annars skulle den väl gå som en påse skit, men hur ser strypningarna ut om dom sitter kvar ? Brickor i insugningsrören och något som påverkar trotlarna eller :va


Gummiringar framför trottlarna med minimala öppningar, samt insatser i insugningsrören som gör dom toksmå.:arsele[/QUOTE]

Bifogar bild på strypningarna.
Stackars hoj... den får ju astma med dessa monterade
 

Bifogat

  • strypning.JPG
    strypning.JPG
    60 KB · Visningar: 119

andreas1

Fucking good karma
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Robertsfors
Hoj
CBR900RR Fireblade
Hej kära Hondavänner.

Har småproblem med lyset på mätarna på min SC-28.
Den enda som har riktig funktion är tanklampan. Sen varvräknaren och hastighetsmätaren "glöder", men inte nog mycket för att man varken ska kunna urskilja hastighet eller varv.

Är själv lite blåbär vad gäller felsökning så någon av er kanske har bra koll vart jag ska börja?
Tack på förhand! :)
 

Biker Leffe

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Jönköping
Hoj
1998 Honda cbr 900 fireblade
Tänkte köpa Öhlins styrdämpare till hojjen, någon som vet va det ska va för storlek?

Finns de inte yoshimura rs 3 slipon till 98:an?
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Tyvärr ska jag sälja min ovanliga Blade...
Import från Kanada, reggad som 25 kw, billig premie.
PM:a om du är intresserad, säljes endast till pedant... :tummenupp
 

Bifogat

  • garage.php.jpg
    garage.php.jpg
    67.4 KB · Visningar: 115

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Päjtbow
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Tjena moss!

Är det någon här som provat Metzelers sportek M3 på sin blade med 16" framhjul? Hur fungerade dom och hur blev hojen(med inriktning på hård bankörning)?

Mvh Niclas
 

Biker Leffe

Ny medlem
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Jönköping
Hoj
1998 Honda cbr 900 fireblade
Tjena!

En fråga till angående dessa cdi boxar. Jag läste att det gick å ha samma box framtill -97. -98 kom det tydligen en annan tändkurva. Jag vet att den ostrypta ska va EC men går det att se vad den är till för årsmodell på de andra nummrena? Ingen som har en till salu lite billigt till en -98? Ride on
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Tjena moss!

Är det någon här som provat Metzelers sportek M3 på sin blade med 16" framhjul? Hur fungerade dom och hur blev hojen(med inriktning på hård bankörning)?

Mvh Niclas


Jag kör Dunlop 208 Sportmax RR 16 tum.
4 dagar på Gotland Ring med massor av mil kvar, dessutom med knäskrap i varje kurva.Inga tendenser till släpp heller.Jag e mycket nöjd med det däcket.
Körde på normalt gattryck (2,5 Fram 2,9 Bak).
BTW har dock endast kört på banan i torrt väglag, senast 29 september.:yoparty
 
Last edited:

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
Nu har en vfr fälg 95a fixats till min cbr900rr 98 har hört att den skall passa dirrekt på med orginal distanser och allt nån som vet nått? ;)

blir nice med nya race däck sen och lite annat har en uppsättning regn däck osv:)
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
Nu har en vfr fälg 95a fixats till min cbr900rr 98 har hört att den skall passa dirrekt på med orginal distanser och allt nån som vet nått? ;)

blir nice med nya race däck sen och lite annat har en uppsättning regn däck osv:)


ar också hört att det ska passa,, men inte broms skivorna har jag för mig,, dom måste man ha från vfr:en om jag inte miss minner mig
 

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race
ar också hört att det ska passa,, men inte broms skivorna har jag för mig,, dom måste man ha från vfr:en om jag inte miss minner mig

okej det låter ju sjukt :p
men det går nog och fixa kan köpa den med eller utan skivor.. men vafan det skall väll bara va och byta:S?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)

NR:7

Team NR:7 Racing 2oo4
Gick med
31 Oct 2003
Ort
södertälje
Hoj
CBR900RR-SC28 Stunt & CBR900RR-SC33 & CBR600RR Race

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Haynes finns lite här o där.
Men kika på bokus.se samt motorboken.se

Grattis till bladen åxå =P:tummenupp

Tack, ska kika in där nån dag.

Tack så mycket, är helnöjd änsålänge.. Har inte kunnat ta nån längre sväng än med den men då jag inte hann få övningskörningspapprena innan jag ställde av den. Hade inga kläder eller skydd för den delen heller men har köpt på mig lite grejer nu :)

Mvh Magnus

Jag har rivit ner min motor och fick en fundering nu, kan man sätta vevaxeln ett varv fel? Så tändingen blir i fel följd dvs, det borde gå tycker jag, eller? :va


Ett tips, kör inte på bakhjulet med den för då rasar den. :näsblod

Sen är det lika bra att byta, för du vet ju inte när det var gjort sist, har för mig att det ska vara 3,8 liter i den.



Hehe, nej ska inte köra nå på bakhjulet :D ska lära köra den vanligt först.. :tuttar

Okey, ska ta å byta olja å sånt när våren börjar närma sig.
Ska ta å ringa Honda i karlstad med (om det finns) och höra om service för de visste inte förra ägaren när de va gjort sist..

mvh Magnus
 
Last edited:

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Grattulerar till köpet!
Någon bild på din pärla då ? :)



Btw, behöver en del till min jag med: själva plasten till bensinkranen, någon som sitter på en eller vet vart man kan få tag på en ? Utöver Hondas butiker då ja inte bor speciellt nära en sån.



Mvh Magnus
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top