Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

spik

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2003
Ort
Öckerö
Hoj
CBR 900rr 99,KTM 990sm
Hjälp mig.
Jag bytte mitt smutsiga orginalfilter idag mot ett nytt orginalfilter.
Efter det så startade den och gick pissigt.Efter en tur på 100 m dör den typ soppatorsk.Jag har satt på kranen jag lovar.
Försöker frenetiskt att starta den med dåligt resultat.Ibland tänder den till när man chokar den men dör direkt.Kan det blivit nåt krångel med bensintillförseln när jag plockade bort tanken???
Cykeln är orginalställd utom ett Yoshibolt-on.Jag ska åka till Gotland på torsdag så nu är goda råd dyra......

Har du kollat så du inte glömt vacumslangen till soppakranen?
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
det kanske kom 98 för jag har en på min som är 99 som jag har glömt å sätta dit en dång:näsblod

:pannkyss Man tackar och bockar.
Det satt en jävligt kort slag under fuggebryggan.Den var nog inte 1 cm för lång och hade åkt av direkt när vi löft på tanken.
Ett befriande ljud när skönheten startade i morse och lät bättre än nånsin.:tummenupp
Vad vore livet utan Firebladetråden....:yoparty
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Tjena folket !
Då jag är flång ny på forumet och har hittat en CBR 900RR från 94 naken för 10k så kollade jag upp hur många ägare osv osv..
Det stod dock att den låg på 37kw.
Det är typ lite drygt 50 häst.

Den måste vara reggad som mellanklass då eller har jag fel? Vad har den för effekt original?

Sen så har jag en annan fråga. Jordkabeln på den måste bytas. Är det ett stort jobb eller går det göra huffsat enkelt om man inte har tummen mitt i handen ?


Mvh // Färskingen
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Min blade ligger i delar i garaget, ska byta luftfilter, olja, oljefilter, samt stift.
Kan någon vänlig själ berätta hur jag enklast kommer åt stiften utan att riva hela hojen?
Har jobbat mig ner till tändspolarna nu, men vafan! ska man verkligen behöva riva så mkt för stiftbyte?
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Tjena folket !
Då jag är flång ny på forumet och har hittat en CBR 900RR från 94 naken för 10k så kollade jag upp hur många ägare osv osv..
Det stod dock att den låg på 37kw.
Det är typ lite drygt 50 häst.....

Den var strypt till 50 häst för att få lägre försäkring från början.
Tror att det är runt 125 hk i den.

Har ingen koll på jordkabel tyvärr..
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Angående service...

Basic service för mig är: olja, filter, bromsvätska samt kolla över belägg och lager.

Tycker inte att tändstiften hör till den vanliga servicen. Bromsvätska bör man ju byta varje år medan tändstiften ska klara 1500-2000 mil, enligt mig ingen ide att byta om hojen tänder bra och startar lätt.
 

Scinner

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2008
Ort
Västervik
Hoj
Blade -98
Tjena gubbs!

Bygger om min blade -98 till fighter och undrar nu om jag måste ha ett 22mm styre för att kunna ha orginal handtagen? Skulle helst vilja ha 28mm styre men inte om jag måste köpa nya handtag osv.

Tack för en underbart informativ tråd!! :yoparty
 

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Gbg
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Tjena gubbs!

Bygger om min blade -98 till fighter och undrar nu om jag måste ha ett 22mm styre för att kunna ha orginal handtagen? Skulle helst vilja ha 28mm styre men inte om jag måste köpa nya handtag osv.

Tack för en underbart informativ tråd!! :yoparty

alla handtag är 22 mm där handtagen ska sitta. 28mm är dom bara på mitten. Jag kör min som fighter och har fatbar med orginalhandtagen:tummenupp
 

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Någon som vet vad det är för gängor på banjobultarna till bromsoken (de som fäster bromsslangen i oket) på en CBR 900RR -98?
Eller har ni tips på var jag kan hitta denna info?!

Hittade inget när jag kollade i instruktionsboken och bor 100mil ifrån där hojjen står vinterförvarad...

Köpte en banjobult av varje...

Men för den som inte vill göra det kan jag säga att det var 1,25 gängorna som var de rätta. Om det skulle vara någon fler som är intresserad av informatonen i framtiden!
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
en fundering.

vid vilka grader ska fläktarna gå igång?

min temp mätare va uppe i 94 grader men dom startade inte,

vad kan va fel om det är nått fel?
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Hello grabbar !
Nu är det såhär. Jag har hittat en riktigt skarrig CBR900RR från 94.
Den har blivit laggd i låg hastighet av skadorna att dömma.
Lacken är något eget riktigt dåligt hopkok och bak+framfälg är olika färg.
Har varit stöldförsök på den så tändningen är trasig, men går att vrida om med en "spik" Killarna som jag kanske ska köpa den av ska fixa ett nytt tändningslås och fixa jordkabeln så att den går att köra. Bakdäcket är "slut" och hojen är naken. Ska ändå bygga streetfighter av den, men lampan i fram som dom har satt på är fan inte den snyggaste installationen jag har sett...

Han vill ha 10k för den, tänker dock pruta ner priset ännu mera, för det är fan inte bara att hoppa på och åka :(

Bilden är tagen med en mobil så ursäkta kvallen
n565724354_498869_4399.jpg
 

Solid snake

Guest
Hehe, för 10k får du ingen blade som du bara kan hoppa på och åka, iaf ingen 900.

Klart, det är ju lite fix med den, lägg 10 på den så har du en fin hoj sen.

Jag hade inte köpt den om den inte gick att starta dock, hade gärna velat höra hur motorn låter med tanke på hur resten av hojen ser ut dvs...
 

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Ort
lysekil
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
tjenare..!
har ett litet problem med min varvräknare, den liksom "släpar".
vid tomgång så ligger den strax över nollan för att sedan öka med varven och när jag har en bit över 200 så visar den strax över 4000 varv.

har tagit loss kontakterna och sprayat dom, båda på varvräknaren och tändningsboxen under sadeln utan förbättring.
är det dags att plocka isär varvräknaren nu?
någon som vart med om något liknande?

borde kanske lagt denna fråga på mek delen då det borde vara samma på alla hojar men jag tänkte att jag börjar här.
hojen ifråga är en 900RR -96:yoparty
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Hojen som jag kollade på har inte brunnit nej.
Väntar fortfarande på att dom ska höra av sig så att man kan provköra den och lyssna på hur den går.

Vad kan det kosta att byta däck och drivpaket på den ? Drivpaket går väll på en 2 lax att köpa, men monteringen då ?
Samma sak däck. Vad kan det kosta liksom ? :D

Och som Solid Snake sa: Lägga 10K på den så kan man få den helt okej fin iaf :D
 

bigbadbeg

Leg.våldsverkare
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
Honda VT-750 -05
Hojen som jag kollade på har inte brunnit nej.
Väntar fortfarande på att dom ska höra av sig så att man kan provköra den och lyssna på hur den går.

Vad kan det kosta att byta däck och drivpaket på den ? Drivpaket går väll på en 2 lax att köpa, men monteringen då ?
Samma sak däck. Vad kan det kosta liksom ? :D

Och som Solid Snake sa: Lägga 10K på den så kan man få den helt okej fin iaf :D

Vad drivpaketet kostar att montera på firma vet jag inte men jag köpte från duells och det gick på 1484:- och sen monterade jag själv, tog inte lång stund för mig som amatör, typ 1,5 timme med överdriven försiktighet och fotografering på vart allt skulle sitta...

Saxat från duells.se:
CBR 900RR 96-99 27-2078 1484,00

Framdäck köpte jag Continental Conti Force 130/70 ZR16 TL 61W M/C för 890 :- Från mcdackonline.se
Bak köpte jag nåt billigt koreadäck från samma firma, ca 800 därmed, inte rekommenderat iaf, bättre o lägga lite mer flis på däck än så tror jag...'


Lägg 5 papp på detta kåpset och sen lite lack på det sen så är den fin ju!
http://www.blocket.se/vi/16098197.htm?ca=23_15_s
Inte min annons, om nu nån tror det...
Hade jag haft cash så hade jag slatt till men så skoj ska vi inte ha det.

Lycka till med provkörning!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top