Hello!
Var och provkörde en 96:a idag och klurade på en sak med kopplingen. När motorn var kall och kopplingen var ute så skramlade det rätt ordentligt på tomgång, men bara på riktigt lågt varv (runt 1000). Med intryckt koppling försvann dock ljudet... Med varm motor var ljudet aldrig där. Koppling och låda och hela motorn kändes och lät fint när man körde den...
Nån som vet vad det kan vara? Är van att en hojmotor låter men det kändes lite skumt när det försvann när man tryckte in kopplingen...
Sen en fråga till, den har gått alldeles precis under 4000 mil och jag har fått för mig att det är nån stor service där vid 4000? Är säkert fel men hur ser det ut med rekommenderade intervaller och vad kan tyckas bör göras? Oljan ska vara ganska ny...
Tackar så länge!
Var och provkörde en 96:a idag och klurade på en sak med kopplingen. När motorn var kall och kopplingen var ute så skramlade det rätt ordentligt på tomgång, men bara på riktigt lågt varv (runt 1000). Med intryckt koppling försvann dock ljudet... Med varm motor var ljudet aldrig där. Koppling och låda och hela motorn kändes och lät fint när man körde den...
Nån som vet vad det kan vara? Är van att en hojmotor låter men det kändes lite skumt när det försvann när man tryckte in kopplingen...
Sen en fråga till, den har gått alldeles precis under 4000 mil och jag har fått för mig att det är nån stor service där vid 4000? Är säkert fel men hur ser det ut med rekommenderade intervaller och vad kan tyckas bör göras? Oljan ska vara ganska ny...
Tackar så länge!
Last edited: