gött!
fan va snällt tack ska du ha!=) det blir fullständig genomgång och putsning nu i vinter.. har aldrig gjort det innan så det lär bli spännande hehe.. tack igen
RR_Jonas skrev:2519354Faktiskt inte så jobbigt. Knöligast är väl att man antingen måste ha ett depåstöd fram som lyfter i kronan eller använda spännband och hänga upp i den i taket.
En sak som jag hade lite problem med var att separera benen. I Haynes manualen står det tydligt: 'gently pry apart the legs. Do not use excessive force'. Efter att ha börjat mycket förskitigt kan jag säga att det krävs ganska mycket kraft för att få isär dom.
Ett självklart tips är att göra ett ben i taget så du inte blandar delarna i mellan benen. Lägg upp allt på en handuk el motsvarande så du har koll på hur det skall monteras tillbaka sen. Mät upp oljan noga. Det är viktigt att du får i lika mycket i varje ben. Har för mig att det är en flaska olja + lite till i varje ben.
Passa på att göra rent framfälgen, bromsskivor och eventuellt byta beläggen är när du ändå håller på!
Har du inte en Haynes manual så tycker jag att du skall skaffa en. Ovärdelig när man ska hålla på i garaget och inte är helt 100 på hur saker skall göras.
fan va snällt tack ska du ha!=) det blir fullständig genomgång och putsning nu i vinter.. har aldrig gjort det innan så det lär bli spännande hehe.. tack igen