2518709 Ska om frugan tillåter
inom en inte alltför avlägsen framtid byta upp mig från lillgixxern, till en gsxr 750 -96 och uppåt, eller då en blejd.
Anar att jag riskerar att få lite partiska svar här men endå...
-chassit, hur långt efter är hondan. Jag menar konventionell gaffel vs usd, 16 och 18 fälg mot 17. + ett antal kilon runt magen på blejden.
-Motor, hur långt före är hondan? Vill ha en lite mognare karaktär på motorn än jag har nu. Dvs vill ha mer vrid. 750 är ganska tom i botten har jag hört, hur är det med hondan? Toppeffekten är väl ungefär lika (?)
-Tillförlitlighet? Har läst oroväckande saker om att vevlagren skär så fort man åker lite bakhjul. Hur är det med det? Har ni slangfantomer byggt om oljepump osv? Hur hör man om vevlagren är slut? Vad ska man lyssna efter.
Kommer antagligen köra som fighter, men vill ha möjlighet att köra orginal också... Går det bort att köpa en fighter pga att den antagligen gått en del bakhjul?
Andra vanliga fel? laddregulatorn viskar en lite fågel, men den är väl ganska billig.
-Försäkring? Kör ni alla med if:s Hondaförsäkring? Fick betala 5700:- halv/helår för en -92:a. Ok, men inte jättebilligt. Något mer för gixxern. Är nyare modeller av hondan dyrare? (alltså, fortfarande gammelblade)
Där fick ni något att bita!