Fajjerblejd
Monster Ludde
Härligt härligt! Va blev de för årsmodell? Färger? Kör nu inte efter att du firataJonator skrev:2496476jaha då har man skaffat sig en blade då
rätt nöjd är man ju måste man ju fira ikväll
Härligt härligt! Va blev de för årsmodell? Färger? Kör nu inte efter att du firataJonator skrev:2496476jaha då har man skaffat sig en blade då
rätt nöjd är man ju måste man ju fira ikväll
Fajjerblejd skrev:2496538Härligt härligt! Va blev de för årsmodell? Färger? Kör nu inte efter att du firat
Pelle81 skrev:2499527Goddagens!!!!
äntligen en bläjd tråd, nu saknas bara en klubb.
Själv har jag en 97:a som jag är riktigt nöjd med..
Jag har utrustat den med yoshi slip-on och touringbutikens sportluftfilter (DNA) tyckte som sagt att den gick mycket sämre så jag lämnade in den till verkstad med bänk för "mappning" bl.a så shimsade upp nålarna för fetare blandning men lika förbannat ser diagrammet ut som en bergochdal bana... den tappar skit mycket effekt mitt på kurvan! han som mappade den sa att det beror på luft filtret och han rekomenderade ett byte till orginal igen och då skulle problemet vara ur vägen.....
är detta en lösning eller vad kan man göra (kostade tusen kronor så jag vill liksom inte bara slänga det)
Rock On / Per
Pelle81 skrev:2499527Goddagens!!!!
äntligen en bläjd tråd, nu saknas bara en klubb.
Själv har jag en 97:a som jag är riktigt nöjd med..
Jag har utrustat den med yoshi slip-on och touringbutikens sportluftfilter (DNA) tyckte som sagt att den gick mycket sämre så jag lämnade in den till verkstad med bänk för "mappning" bl.a så shimsade upp nålarna för fetare blandning men lika förbannat ser diagrammet ut som en bergochdal bana... den tappar skit mycket effekt mitt på kurvan! han som mappade den sa att det beror på luft filtret och han rekomenderade ett byte till orginal igen och då skulle problemet vara ur vägen.....
är detta en lösning eller vad kan man göra (kostade tusen kronor så jag vill liksom inte bara slänga det)
Rock On / Per
Dr.Bike skrev:2499553Hur MYCKET shimsade han upp nålarna?
Byttes inga huvudmunstycken??
Fetades inte tomgångsblandningen upp lite oxå?
Pelle81 skrev:2499611munstyckena byttes inte vad jag vet.
antar/hoppas att alla injusteringar på förgasarna görs när man lämmnar hojjen till en verkstad. annars missförstod dom nog mig när jag ville ha den injusterad och bänkad!
ska scanna in diagramet så ska ni få se... ska bara installera scannern.... vänta tio minuter bara!!!!!
Dr.Bike skrev:2499716Finns ju inte med någon A/F (Air/Fuel) kurva såvitt jag kan läsa. Alltså vet du ju inget om någon ev. dipp i mellanregistret.
Ok, kraftutvecklingen är inte linjär, men det behöver inte betyda att A/F är fel för det. Det finns så mycket annat som påverkar en motors karaktär, så utan A/F-kurva går det inte uttala sig om ifall den går magert eller inte.
Dock står det klart att du har ett tapp av effektutveckling mellan ca 4500 upp till 5300. Vad det beror på går bara att gissa, men ok, mager blandning kan vara EN av bovarna.
ALLA mor´torer (mer eller mindre) har någon flat spot i registret där alla ingående parametrar synkar dåligt.
När man trimmar gäller det att försöka sudda ut denna, eller if flytta den ut ur det varvtalsområde man avser utnyttja.
Pelle81 skrev:2499751ok alltså kan det vara vad fan som helst som strular!
Trimmning vad inte riktigt vad jag var ute efter utan jag ville ha bättra ljud och köpte slipon sen behövde jag byta filter och då köpte jag det som verka de bäst..... är det lönt att prova med orginal eller kan jag strunta i det . cyklen går ju bra tycker jag!
Jag tycker du ska slänga i originalfiltret om hojen inte går bra.
Kurvorna?
ser det bra ut annars på diagramet och vad betyder alla siffror och linjer?
Pelle81 skrev:2499751ok alltså kan det vara vad fan som helst som strular!
Trimmning vad inte riktigt vad jag var ute efter utan jag ville ha bättra ljud och köpte slipon sen behövde jag byta filter och då köpte jag det som verka de bäst..... är det lönt att prova med orginal eller kan jag strunta i det . cyklen går ju bra tycker jag!
ser det bra ut annars på diagramet och vad betyder alla siffror och linjer?
Dr.Bike skrev:2499767Sen är en dynokörning utan A/F kurva en bortkastad körning, i princip...
(visst, man kan experimentera och gissa, men då krävs det så otroligt många fler körningar efter varann)
Kamikaze kid skrev:2499784
Jasså du..
Det ska jag skvallra för H..... att du tycker..
Har aldrig mätt A/F på min hoj.
Men den blev ju rätt klen å andra sidan!
Dr.Bike skrev:2499805Du ser!
Så tjacka dig nu en bredbandslambda för kommande vinter
Kamikaze kid skrev:2499798Såhär såg ett av mina diagram ut.
Där har du en dipp att hänga i julgranen!
Dr.Bike skrev:2499809Ja djävlar! stängde ni av ett par cylindrar runt 5K?
Kamikaze kid skrev:2499810Energisparande åtgärder!
Kamikaze kid skrev:2499807Blah!
Kanske en bromsbänk först å främst!
Dr.Bike skrev:2499811Typiskt felportat!
Dr.Bike skrev:2499811
Å du, ska inte ALLA motorers hp/Nm-kurvor skära varann vid cirkus 7,300 rpm?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |