Eh...såvitt du har en Fireblade så har du INGEN wire.
Ingen FB har någonsin haft det.
I ditt fall sitter en sensor på utgående drevet.
Självklart har alla Fireblade 92-93 vire vid framdrevet
Eh...såvitt du har en Fireblade så har du INGEN wire.
Ingen FB har någonsin haft det.
I ditt fall sitter en sensor på utgående drevet.
Såklart...*mummel...museiföremål...mummel*
JAg ställde mig den frågan... kom på att min kompis 92 INTE hade wire... men kom på sen att det ju beror på att han numera har en 97:ans motor!
Häpp
Ja då rockar det inte med vire på den inte
men min mumie -92 får rocka vidare några år till
fattar väl jag också,försökte bara bringa lite humor i den trista årstiden
Såklart...*mummel...museiföremål...mummel*
JAg ställde mig den frågan... kom på att min kompis 92 INTE hade wire... men kom på sen att det ju beror på att han numera har en 97:ans motor!
Häpp
Edit: Men han bytte ju aldrig instrument...alltså HAR han wiren kvar.. och använder INTE sensorn på motorn.
Saken är klar! Flickan är far till barnet!
Jag drevade ner 1 fram i höstas, jämförde med en hojpolare i90 km i timmen.Dom visade samma hastighet när vi höll samma fart....
1 fram ska visst visa 3 fel, dvs nada.Finns ju större diffar på orginalbilar/hojar.
Hehe, har du gått på hårt med julglöggen
Min visar 130 när mina polares, med sånna dära nya moderna digitala mätare visar 120... (-1 kugg fram)
Nja.. Vet inte det jag.
Min vajjer sitter då fast i framHJULET i alla fall.
Låter precis som DEVILSDREAM säger att det e nåt som inte sitter fast ordentligt, prova å tryck till med foten eller så på lite motorkåpor å liknande och se om det slutar så vet du vilken del som inte sitter som den ska. Lycka till!Hejsan allihop.
Jag har ett litet/stort bekymmer med min Fireblade -96 (sc33).
Problemet jag har är att det uppstår ett rasslande oljud när motorn inte är belastad. Tex när man ligger kör på jämt vartal en stund. Ljudet kan vara helt borta vissa gånger och ibland komma de första metrarna.
Det spelar ingen roll om kopplingen är indragen/uppsläppt eller om nån växel ligger i/ur.
Varvar man upp sakta finns ljudet kvar ett tag. Det spelar heller ingen roll vilken temp motorn har. Jag tycker det låter som ljudet kommer från vänster sida.
Nån som har nått bra tips på vad det kan tänkas vara!
//CS
har du kollat kedjespännaren?
mvh
Hejsan allihop.
Jag har ett litet/stort bekymmer med min Fireblade -96 (sc33).
Problemet jag har är att det uppstår ett rasslande oljud när motorn inte är belastad. Tex när man ligger kör på jämt vartal en stund. Ljudet kan vara helt borta vissa gånger och ibland komma de första metrarna.
Det spelar ingen roll om kopplingen är indragen/uppsläppt eller om nån växel ligger i/ur.
Varvar man upp sakta finns ljudet kvar ett tag. Det spelar heller ingen roll vilken temp motorn har. Jag tycker det låter som ljudet kommer från vänster sida.
Nån som har nått bra tips på vad det kan tänkas vara!
//CS
Tjenamoss!
Jag har problem med min bakdämpare, den är helt utan kompression.
Jag har haft den hos en erkänt duktig kille på service, men den är fortfarande utan kompression.
Det spelar ingen roll om kompressions skruven är max inne eller ute, det är ingen som helst skillnad.
Stötdämpar killen som servade den påstår att det är så dålig kvalitet på just kompressionsjusteringen bak, så han är inte förvånad. Han frågade mig om den någonsin har fungerat...Är det någon fler här ute som haft samma problem och vad har ni gjort då, förutom köpa en öhlinare?
ja min funkar då kanon,, samma årsmodell som din med
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |