Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Dr.Bike

Guest
Självklart har alla Fireblade 92-93 vire vid framdrevet :tummenupp

Såklart...*mummel...museiföremål...mummel* :D

JAg ställde mig den frågan... kom på att min kompis 92 INTE hade wire... men kom på sen att det ju beror på att han numera har en 97:ans motor! :)
Häpp
Edit: Men han bytte ju aldrig instrument...alltså HAR han wiren kvar.. och använder INTE sensorn på motorn.

Saken är klar! Flickan är far till barnet! :)

Last edited:

cbrkungen

cbrkungen
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
-92- Honda Fireblade

JAg ställde mig den frågan... kom på att min kompis 92 INTE hade wire... men kom på sen att det ju beror på att han numera har en 97:ans motor! :)
Häpp

Ja då rockar det inte med vire på den inte :tummenupp
men min mumie -92 får rocka vidare några år till :tungan

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!

Häpp
Edit: Men han bytte ju aldrig instrument...alltså HAR han wiren kvar.. och använder INTE sensorn på motorn.

Saken är klar! Flickan är far till barnet! :)

Hehe, har du gått på hårt med julglöggen :D

Jag drevade ner 1 fram i höstas, jämförde med en hojpolare i90 km i timmen.Dom visade samma hastighet när vi höll samma fart....
1 fram ska visst visa 3 fel, dvs nada.Finns ju större diffar på orginalbilar/hojar.

Min visar 130 när mina polares, med sånna dära nya moderna digitala mätare visar 120... (-1 kugg fram)

Last edited:

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Hehe, har du gått på hårt med julglöggen :D

Min visar 130 när mina polares, med sånna dära nya moderna digitala mätare visar 120... (-1 kugg fram)

Exact.
De e inte säkert att nån av era mätare visar exact från start.
Jag hade en Volvo 855r förut.På analoga mätaren visade den 100km/h, samtidigt visade den digitala genomsnittshastigheten 90 km/h och min GPS nån stans mitt i mellan:hihi

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Nja.. Vet inte det jag.
Min vajjer sitter då fast i framHJULET i alla fall.

PRECIS :tummenupp

Och då måste jag ju bara passa på att tala om för alla UrBlade-ägare att jag sitter på en fin fin framfälg som väntar på att få en wire i sig och få rulla lite :)

(Hata folk som säljer saker de inte vet vad det är till... :mad: )

Diabolical

Lyckas ibland...
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
CBR 900RR / XR600
Hejsan allihop.

Jag har ett litet/stort bekymmer med min Fireblade -96 (sc33).
Problemet jag har är att det uppstår ett rasslande oljud när motorn inte är belastad. Tex när man ligger kör på jämt vartal en stund. Ljudet kan vara helt borta vissa gånger och ibland komma de första metrarna.

Det spelar ingen roll om kopplingen är indragen/uppsläppt eller om nån växel ligger i/ur.
Varvar man upp sakta finns ljudet kvar ett tag. Det spelar heller ingen roll vilken temp motorn har. Jag tycker det låter som ljudet kommer från vänster sida.

Nån som har nått bra tips på vad det kan tänkas vara!

//CS

devilsdream

Ny medlem
Gick med
4 May 2004
Hoj
fulmotard xr600 & wr450f & r1 -03
kolla så att allt är fastskruvat, brukar kunna ge ett rasslande ljud om nåt sitter löst.
min hoj är likadan fast tvärtom:) rasslar när den är belastad mest när den är kall, beror på en av portarna på grenröret inte bottnar riktigt.
kan ju oxå var kamkedjan som rasslar, har du kollat kedjespännaren?
mvh

Blow

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2007
Hoj
Ingen!! cbr 900 fireblade -96 *STULEN*
Hejsan allihop.

Problemet jag har är att det uppstår ett rasslande oljud när motorn inte är belastad. Tex när man ligger kör på jämt vartal en stund. Ljudet kan vara helt borta vissa gånger och ibland komma de första metrarna.

Det spelar ingen roll om kopplingen är indragen/uppsläppt eller om nån växel ligger i/ur.
Varvar man upp sakta finns ljudet kvar ett tag. Det spelar heller ingen roll vilken temp motorn har. Jag tycker det låter som ljudet kommer från vänster sida.

//CS
Låter precis som DEVILSDREAM säger att det e nåt som inte sitter fast ordentligt, prova å tryck till med foten eller så på lite motorkåpor å liknande och se om det slutar så vet du vilken del som inte sitter som den ska. Lycka till!

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Hejsan allihop.

//CS

PMa DR Bike så får du vettiga svar.Han jobbar ju dessutom med att porta toppar och har nog hört ett och annat rassel i sina dagar.

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Tjenamoss!

Jag har problem med min bakdämpare, den är helt utan kompression.
Jag har haft den hos en erkänt duktig kille på service, men den är fortfarande utan kompression.

Det spelar ingen roll om kompressions skruven är max inne eller ute, det är ingen som helst skillnad.

Stötdämpar killen som servade den påstår att det är så dålig kvalitet på just kompressionsjusteringen bak, så han är inte förvånad. Han frågade mig om den någonsin har fungerat...Är det någon fler här ute som haft samma problem och vad har ni gjort då, förutom köpa en öhlinare?

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
Honda CB1000RA -09
Tjenamoss!

Jag har problem med min bakdämpare, den är helt utan kompression.
Jag har haft den hos en erkänt duktig kille på service, men den är fortfarande utan kompression.

Det spelar ingen roll om kompressions skruven är max inne eller ute, det är ingen som helst skillnad.

Stötdämpar killen som servade den påstår att det är så dålig kvalitet på just kompressionsjusteringen bak, så han är inte förvånad. Han frågade mig om den någonsin har fungerat...Är det någon fler här ute som haft samma problem och vad har ni gjort då, förutom köpa en öhlinare?

ja min funkar då kanon,, samma årsmodell som din med

Bikerbabe08

Ny medlem
Gick med
8 Dec 2007
Hoj
Honda CBR 929 RR -01
Det enda jag har haft problem med på min är batteriet. Jag har inte haft den så länge i och för sig... Var tvungen att gå ut och starta den igår bara för att få höra ljudet åtminstone!

Meatloaf

Går ut stenhårt och ökar successivt....
Gick med
6 Aug 2003
Hoj
CBR 900 RR-98, GSX 1168-82, R1 02.
Jag menar inte att alla skulle vara "trasiga" utan undrade bara om någon varit med om samma sak och vad dom då har gjort. Jag tänkte försöka montera dit gasbehållaren från en öhlinare (kompressionen sitter på gasbehållaren), då borde ju kompressionen fungera. :)
ja min funkar då kanon,, samma årsmodell som din med

johan.32

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
Blade
Hej!

Ny på forumet. Sugen på att integrera sig i hobbyrace kretsarna till våren. Kikat på en väldigt fin Fireblade -94:a med 2300 mil på mätaren. Hojen var dock "kryssad", ok papper fanns på den men ej reggbar för gata. Någon som har en höftning om vad man får ge för en sådan, vilken prisklass?
Trevlig helg.
/Johan

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM