Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
stiiiiiiila dig...klart du inte betalar för ursprungseffekt om i VV:s papper står att du har lägre effekt mm...låter som ett par nötter som har gett dig d svaret min vän.
om jag slänger en 50cc honda MT motor på en cbr600 ram.... och den blir godkänd av vägverket...ska man då betala effekten på en cbr600 eller ?

:gnissla

tror du mig inte så får du väl ringa runt och fråga då.

men det är sant !

och vad har en honda MT5 med saken att göra,, ?? då är det ombygt fordon och ska reg besiktas.

läs på innan du lägger dumma komentarer.
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Nån som har jet kittat en 900 -98? Är de någon större skillnad så de är värt meket?

:arsele Undvik Dynojetkit till förgasare.Du bara ber om trubbel med hojen.Cykeln kommer att gå skitfett.Jag kan ge dig ett tips om hur du får samma effekt Gratis på 5 sekunder.Öppna choken fullt och kör så mycket det går.Jag hade en Sukka förut med Dynoskräp, den bluddrade på låga varv och blev lätt sur om man finåkte.Detta trots injusteringar i bänk 2ggr när jag var missnöjd.Jag satte i originalnålar fast 1 storl större, det kändes som om jag fick 200cc mer i motorn.Satan vad den gick sen.Så ska du stycka om så kör originalnålar fast större.Annars kommer du att slita ut dina munstycken på nolltid.:fakta
 

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
En fråga. kommer inte ihåg hur de va i sommras.. Men när man vrider på nyckeln, ska OLJELAMPAN tända sig då tillsammans med "stöd" och "neutral" ?

Prova starta den förut men batteriet orka inte länge så fick inte liv i den.. Ska prova igen imorgon och med laddat batteri och mer bensin i. Nåt annat tips på va man kan göra för å få liv i bettan ?

Stift å sånt byter ja senare.

Mvh Magnus
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
En fråga. kommer inte ihåg hur de va i sommras.. Men när man vrider på nyckeln, ska OLJELAMPAN tända sig då tillsammans med "stöd" och "neutral" ?

Prova starta den förut men batteriet orka inte länge så fick inte liv i den.. Ska prova igen imorgon och med laddat batteri och mer bensin i. Nåt annat tips på va man kan göra för å få liv i bettan ?

Stift å sånt byter ja senare.

Mvh Magnus
Ja oljelampan ska tändas när du vrider på nyckeln. Den släks när det är rätt olje tryck. typ någon sekund efter du har startat.

:arsele Undvik Dynojetkit till förgasare.Du bara ber om trubbel med hojen.Cykeln kommer att gå skitfett.Jag kan ge dig ett tips om hur du får samma effekt Gratis på 5 sekunder.Öppna choken fullt och kör så mycket det går.Jag hade en Sukka förut med Dynoskräp, den bluddrade på låga varv och blev lätt sur om man finåkte.Detta trots injusteringar i bänk 2ggr när jag var missnöjd.Jag satte i originalnålar fast 1 storl större, det kändes som om jag fick 200cc mer i motorn.Satan vad den gick sen.Så ska du stycka om så kör originalnålar fast större.Annars kommer du att slita ut dina munstycken på nolltid.:fakta
Jag har jet kit i min och den går perfekt.


Jag har inte kört med orginal nålar så jag vet inte om det är någon skilnad.jet kitet sat i när jag köpte min.
 
Last edited:

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Ja oljelampan ska tändas när du vrider på nyckeln. Den släks när det är rätt olje tryck. typ någon sekund efter du har startat.

Jag har jet kit i min och den går perfekt.


Jag har inte kört med orginal nålar så jag vet inte om det är någon skilnad.jet kitet sat i när jag köpte min.


Vänta bara tills nålarna filat på munstyckena så får du se vad jag menar.Min sukka hade originalinställningar på luftskruvarna öppna 2 varv.Med Dynoskräpet var skruvarna endast öppna 0,15-0,5 varv.I princip inget syre alls.Blir snabbt sur om man kör i stadsmoljö och håler hastigheten.Kan åxå tveka vid gaspådrag då den inte hinner svälja all sås på en gång.men börja med att atoppa in pekfingret i avgasröret och skrapa lite på ena sidan.Om ditt finger är svart där du nuddat har du problem.Då sotar avgaserna eftersom den går fett.:pannkyss
 

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Ja oljelampan ska tändas när du vrider på nyckeln. Den släks när det är rätt olje tryck. typ någon sekund efter du har startat.

Okey, va det jag trodde. Tack så mycket :)
Ble ingen start idag, jobba lite på mitt depå-stöd så de blir klart, sen snöa de när ja kom från jobbet :huvet

Mvh Magnus
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Vänta bara tills nålarna filat på munstyckena så får du se vad jag menar.Min sukka hade originalinställningar på luftskruvarna öppna 2 varv.Med Dynoskräpet var skruvarna endast öppna 0,15-0,5 varv.I princip inget syre alls.Blir snabbt sur om man kör i stadsmoljö och håler hastigheten.Kan åxå tveka vid gaspådrag då den inte hinner svälja all sås på en gång.men börja med att atoppa in pekfingret i avgasröret och skrapa lite på ena sidan.Om ditt finger är svart där du nuddat har du problem.Då sotar avgaserna eftersom den går fett.:pannkyss
ok. Får se om jag får problem i framtiden. Dom munstyckena som sitter i nu har gåt en sommar.
Mina bland skruvar är 2,5 varv ut. (Jag har portad topp också)
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Har ni haft trubbel med laddningen?
Verkar som min inte laddar batteriet ordentligt, ibland startar den bara inte...trots nytt batteri...hört ngt om laddningsregulator...:confused:
 
Last edited:

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
Har ni haft trubbel med laddningen?
Verkar som min inte laddar batteriet ordentligt, ibland startar den bara inte...trots nytt batteri...hört ngt om laddningsregulator...:confused:
Om laddningsregulatorn e trasig så ladder den inte bateriet och då töms bateriet.När det inte finns tillräkligt med ström i bateriet så lägger tändningen av.
Har du tur så är det bara dålig kontakt i regulatorn. Det hände mig. Då kan plasten som kabelskorna sitter i smälta också. det gjorde det för mig och då bröts kontakten helt.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Är kraschpuckar i motorfästet fram på blejden bra eller dåligt? Dvs är risken att man knäcker ramfästet större än vinsten över oskadade kåporna?

Någon med praktisk vurperfarenhet där puckarna faktiskt mottagit smällen, helst inga spekulationer :va
 

Bifogat

  • 66677898_tp.jpg
    66677898_tp.jpg
    23.8 KB · Visningar: 63

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
Jag har en liten snabb fråga bara... När jag har tittat på annonser osv. så hittar jag bara 929:eek:r från 00-01. Gjordes 929 bara 00-01 och vad är skillnade på 929RR och 900RR (år 99 t.ex). Är det någon större skillnad på dessa eller dampade dom bara ur på honda och bytte betäckningen i 2 år. :va
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Jag har en liten snabb fråga bara... När jag har tittat på annonser osv. så hittar jag bara 929:eek:r från 00-01. Gjordes 929 bara 00-01 och vad är skillnade på 929RR och 900RR (år 99 t.ex). Är det någon större skillnad på dessa eller dampade dom bara ur på honda och bytte betäckningen i 2 år. :va
929 gjordes bara 00-01 och var en helt ny konstrukton och var första bladen med insprutning. 02 fick den ett annat utseende och motorvolymen ökade till 954
 

mellow

Mupp
Gick med
28 May 2007
Ort
Kumla
Hoj
-01 Honda 929rr
929 gjordes bara 00-01 och var en helt ny konstrukton och var första bladen med insprutning. 02 fick den ett annat utseende och motorvolymen ökade till 954

Ser man på!! Då fick man något mer att snacka om kring fika bordet ! :tummenupp
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Kolfiber Framskärm Till 929 Och 954 (samma Som Sp1/sp2) Säljes För 1200:- Plus Ev Frakt, Helt Nya Sparco! 3 St Kvar Först Till Kvarn! Ni Kan Nå Mig Efter 15 På 0730656255. Finns I Uppsala Om Man Vill Hämta!
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Är kraschpuckar i motorfästet fram på blejden bra eller dåligt? Dvs är risken att man knäcker ramfästet större än vinsten över oskadade kåporna?

Någon med praktisk vurperfarenhet där puckarna faktiskt mottagit smällen, helst inga spekulationer :va


Är ganska säker på att Nikl@s skrev om detta i 929-tråden som finns, men jag orkar inte leta upp inlägget.

Generellt brukar man säga att man inte skall välja kraschpuckar utan en hylsa i sig, detta för att undvika just skador på ram/motor vid krasch. Antar att pucken skall knäckas innan något annat gör det. Men detta visste du kanske redan...

Har puckar på min men har inte testat dem. Än. :)
 

_Candyman_

Fucked´up
Gick med
27 Jun 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
Ingen just nu
Nån som har koll på om det finns styrdämpare till bladen Sc28:an som monteras på utsidan ramen och inte vid styrkronorna vi mätarhuset om ni förstår vad jag menar:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top