Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Reflexen är ett måste.Avsaknad av sådan berättigar dig till böter hos farbror blå tom.:mad: Så utan reflex får du en 2a.:huvet
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
men lyser man med en stark fick lampa på bakljuset när det är släckt så sitter det en reflex i lampan. fattar inte varför inte de räcker.

skit sverige
 

Wassblad

Allsmäktig
Gick med
20 Dec 2006
Ort
Uddevalla
Hoj
XT660R - 11
haha,, fan,, letade som en dåre efter denna tråden,, den va visst flyttad ;P

en fråga om besiktning. ska besikta när jag ställer på hojen, men vad ska man tänka på?

hojen är i stort sett orginal förutom slipon,mörk ruta, krasch puckar,
hört att man ska ha nån mer reflex bak, men de är ju reflex i lampan? eller?

skickar en bild med då.
http://i9.photobucket.com/albums/a63/GizmoQuack/mindre3-1.jpg
http://i9.photobucket.com/albums/a63/GizmoQuack/IMG_3339.jpg

nån som ser nått som dom kan gnälla på?

slipon:et låter inte så värst mkt,, tycker jag iallafall. så de får nog sitta på

Hur har du grejat med nummerplåten? Själv har jag kvar orginalkrafset på min... :(

Har du kapat i den eller hur har du löst det? Jag har inte skruvat isär min och kollat än, så det var lite därför jag undra!
 

jocke.w

full gas spar tid
Gick med
20 Oct 2005
Ort
ja
Hoj
Nån blå sak....
Det sitter bara lampor i den nedre delen av lampan
Den övre är enbart en reflex.
Borde inte det räcka :va

Ja ska besiktiga den 4 april så då får vi se va dom säger...
 

Bifogat

  • Reflex (Large).jpg
    Reflex (Large).jpg
    78.4 KB · Visningar: 92

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
men lyser man med en stark fick lampa på bakljuset när det är släckt så sitter det en reflex i lampan. fattar inte varför inte de räcker.

skit sverige


Det du ser är reflektorns sken från din ficklampa.Enl svensk skitlag måste det finnas en E-godkänd reflex bak på bågen.Thats it.Det räcker alltså inte med ex reflekterande tape eller dyl.Dessutom måste reflexen vara röd.
Jag har en polare som fick en 2a på sin 850 för att hans orginalreflexer bak hade mattats och vitnat.han fick köpa nya och sätta på bilen samt ombesiktiga.
Men oroa dig inte.I huset brevid bilbesiktningen finns det säkert en reservdelshandlare av någon sort.Dom har alltid stort lager av reflexer och varningstrianglar som folk snabbt får köpa,sätta dit på fordonet och sen snabbt ombesiktiga.:huvet
 

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Brottby
Hoj
KTM 450 SMR -07
vissa besiktningsmän är snälla och låter en åka till närmaste mack för att köpa tex en reflex om man har glömt sätta dit en. Sen kommer man tillbaks och visar upp hojen så betalar man då och får sitt papper.
Det hände mig förra året :)
 

Flyerflash

Kawasaki Z750
Gick med
17 Jul 2006
Hoj
Z750
Finns det smalare fotpinnar att köpa någonstans. Jag tycker mina är så jäkla stora samt att jag
har lite svårt att få ner stövlarna mellan fotpinnen och växelpinnen. Finns det kanske liknande de som sitter på passagerarplatsen att köpa. De är ju mindre.

Hojen är en cbr 900rr från 93
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Pinnarna från SP1:an borde passa. De passade både min gamla VFR och brorsans Blackbird.
De är otroligt smäckra :tummenupp
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Polaren har en 929a modell 00 som krånglar.Han får ibland inte i 4ans växel.Nån med ideér???
han kör på Motul 15-50 300V har jag för mig.
 

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Nu kommer ja me en fråga igen :D Om/när man ska byta luftfilter, byter man bara filtret eller byter man hela plattan som sitter i burken ?


Mvh Magnus
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Han borde köpa en R1:a :D :pannkyss

Muahahahahahahahahahaha
Du måtte skämta Terje.
Att lyssna på en skramlaha etta är ju att få ticks och tinnitus i öronen senare.:arsele

Nu kommer ja me en fråga igen :D Om/när man ska byta luftfilter, byter man bara filtret eller byter man hela plattan som sitter i burken ?


Mvh Magnus

Tar du tag i luftfiltret så får du det som skall bytas i handen.
Passa på att rengöra filterhuset samtidigt.:)
 
Last edited:

dj_aggwa

Bilbyggare
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åmotfors
Hoj
1994 Honda CBR900RR Fireblade
Tar du tag i luftfiltret så får du det som skall bytas i handen.
Passa på att rengöra filterhuset samtidigt.:)

Alltså hela mittenplattan ? Den platsbiten som sitter imellan botten och locket ? Ser inte ut som på bilen så blir ju osäker :D Å inte nå bra bilder vare i boken ja köpte heller :arsele


Sen en fråga till(Måste passa på :D )
När man fått av luftfilteret å grejs så kommer man ju till trattarna till förknasaren. när man vrider på gasen, ska inte "locken" i dem vrida sig då? :confused: Eller endast när den är igång? Tog och böjde ena för hand å ser att det är ytterligare ett "lock" (trottel?) och den reagerade iaf på gashandtaget :yoparty

Får nämligen inte start på den, beställt nya stift iaf för gnistan gick överallt på iaf de stiftet ja kolla. Tog kvällen när ja såg det :tuttar


// Ovetande men sugen :rolleyes:
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Hjälp önskas..
Skall till och byta tändstift, är här nu:

Min fråga är hur jag får bort resten av "plastbaljan"? Är det skruvarna som sitter 4 st mot tank sidan, och 2 st mot sadelssidan ner?? Sitter det med något visst moment, för det verkar sitta så så stenhårt fast...är jag rätt ute??
Tratten längst ner på kortet ser lite lustig ut, men så skall det nog vara..
 

Bifogat

  • filter borta (Medium).JPG
    filter borta (Medium).JPG
    94.6 KB · Visningar: 106
Last edited:

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Ort
Obbola
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Sat*ns shitt! Skulle ut o ta en premiärtur med hojjen idag, strålande sol, 6+ och vägarna torra... Men hittar fasen inte igen nyckeln till tändningslåset, och naturligtvis så har jag bara en nyckel.. Har vänt upp o ner på allt i kåken sen kl 17 men hittar den inte. :huvet

Är det bara o köpa ett nytt tändningslås o se glad ut? Vad går ett sånt lös på, passar den nyckeln isåfall till tanklocket el måste ett nytt sånt inhandlas också? Ni som har koll får gärna tipsa om vart jag kan få tag på ett tändningslås och vad det kostar ungefär.

Surt sa räven...

// Thomas
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top