Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Så, premiären på CBRen, men va slö den är :)

Sitter Michelin Pilot Sport på min, har inte kört bana själv med den, men Håkan som hade den innan körde hårt utan problem, bra grepp och slets nämnvärt.
 

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Hej! Nån som provat Michelin Pilot Sport?

Michelin har lagt ner tilverkningen av 16" Pilot Sport. Jag köpte ett framdäck för nån vecka sedan. Kunde inte köpa av lokala verkstan då dom inte finns att beställa längre.

Finns på mcdackonline.com
 

Poggarn

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 900rr 96:a
sportluftfilter

Tjenare

tänkte kolla lite här innan jag gör nått dumt =)har en cbr 900 96:a kan man byta ut luftfiltret mot ett sportfilter från K&N lr måste man göra nått annat då med, typ bestycka om förgasarna. Och om det nu går blir det någe roligare? =)
 

pm922

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2003
Ort
Katrineholm
Hoj
2007 Yamaha FZ6-S2
Försäkring till blade

Tja, har ni bladeåkare några försäkringstips, tittar på 3 blade just nu en96 en 99 och en 01as 929. Vilka bolag har bästa premien, hojjarna är importerade så är endast för-reggade så går inte att sitta på nätet och köra igenom offerter. Tacksam för tips.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tjenare

tänkte kolla lite här innan jag gör nått dumt =)har en cbr 900 96:a kan man byta ut luftfiltret mot ett sportfilter från K&N lr måste man göra nått annat då med, typ bestycka om förgasarna. Och om det nu går blir det någe roligare? =)
Du ska både bestycka om förgasarna och använda din Dremel på luftboxen. Främst bör du dock bestycka om, Bladen går magert redan med originalfilter.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Tja, har ni bladeåkare några försäkringstips, tittar på 3 blade just nu en96 en 99 och en 01as 929. Vilka bolag har bästa premien, hojjarna är importerade så är endast för-reggade så går inte att sitta på nätet och köra igenom offerter. Tacksam för tips.

Jag kör Folksam, helt klart billigast för mig. Och kör en -99. Skulle man byta upp sig till 929an skulle de bli dyrare. IF är billigast, men har högst självrisker mig veterligen. Ring runt och fråga, Internet-förfrågningen har aldrig stämt för mig.

Du ska både bestycka om förgasarna och använda din Dremel på luftboxen. Främst bör du dock bestycka om, Bladen går magert redan med originalfilter.

Dremel på luftboxen? Då blir det ju ännu mer luft! :) Man ska nog inte Dremla utan bestyckning iaf, eller?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Dremel på luftboxen? Då blir det ju ännu mer luft! :) Man ska nog inte Dremla utan bestyckning iaf, eller?
Jag började väl ändå med "bestycka om"? Självklart blir det lite mer luft, men framförallt lugnare luft. Om man bestyckar om med 140 i huvudmunstycke, nålarna höjda 1 mm samt piloten ytterligare 1/2-1 varv ut så funkar det utmärkt till en modifierad luftbox med K&N-filter.

Har man bara bytt till K&N räcker det nog att gå upp till 125 i munstycke tillsammans med den övriga ombestyckningen, gissningsvis.
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag började väl ändå med "bestycka om"? Självklart blir det lite mer luft, men framförallt lugnare luft. Om man bestyckar om med 140 i huvudmunstycke, nålarna höjda 1 mm samt piloten ytterligare 1/2-1 varv ut så funkar det utmärkt till en modifierad luftbox med K&N-filter.

Har man bara bytt till K&N räcker det nog att gå upp till 125 i munstycke tillsammans med den övriga ombestyckningen, gissningsvis.

:krama
Jo det gjorde du, men du vet ju hur ivriga folk är i garaget :) Va lite orolig att någon såg luft-modden som tillhörande lösning på problemet :)

Har du testat de här bestyckningarna i nån bänk, eller haft en bredband-lamdba på cykeln? Blev de någon märkvärdig effektökning som försvarar tiden man lägger på dremeln tänkte jag ;)
 

Horm

Meldem
Gick med
26 Jun 2007
Ort
Boden
Hoj
WR450
Jag kör Folksam, helt klart billigast för mig. Och kör en -99. Skulle man byta upp sig till 929an skulle de bli dyrare. IF är billigast, men har högst självrisker mig veterligen. Ring runt och fråga, Internet-förfrågningen har aldrig stämt för mig.

IF är billigast för mig. Med 6000 i självrisk.
Folksam ville ha 7000till i premie.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Har du testat de här bestyckningarna i nån bänk, eller haft en bredband-lamdba på cykeln? Blev de någon märkvärdig effektökning som försvarar tiden man lägger på dremeln tänkte jag ;)
Empiriska tester bara för mig, andra har säkert bänkat. Skillnaden är uppenbar när man kör och tillräckligt många CBR900 är moddade på samma sätt med bra resultat för att man ska kunna anse tiden försvarbar. Det tar ändå inte mer än 30 minuter att fixa till boxen... :tummenupp

Först, bestycka om förgasarna: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=130267

Sen kapa och borra lite innan boxen sätts tillbaka: http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2774632
 

Poggarn

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Uppsala
Hoj
CBR 900rr 96:a
Kanoners låter ju nästan som en bra ide att lägga lite tid på att dremla o greja lite på hojen! kanske ska passa på nu medans det snöar..=(
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
IF är billigast för mig. Med 6000 i självrisk.
Folksam ville ha 7000till i premie.

If är billigast för mig oxå, men självrisken är helt utanför banan... Men det är ju upp till var och en såklart :)
 

Rikard.S

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Eslöv
Hoj
Honda CBR 900 RR Fireblade -94
Tjenis Bladare!

Har tyvärr ett problem me min:(-94:a svensksåld) Beter sig som ett övs men på variabelt varvtal c:a 9300-9800????
Bänkad med lamda o går liiiite fett tills detta varvtal dåden blir liiite mager (lite svårt att se pga allt hackande i kurvan.

Vääääännnligen HJÄLP!!!

Mvh/Rikard
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Någon som har en bild på en Röd/vit/blå/svart CBR900 -99 med mörkt kåpglas? Eller kanske med färgat kåpglas om ni har det... Har svårt att se framför mig hur de skulle se ut...
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top