hur gjorde ni?
Hissa nålarna så pass att de kan röra sig några millimeter. Blir 2-3 brickor.
Original har inga brickor, de är antingen eftermonterade eller så är det dynojets nålar som är justerbara (och tar slut fort)
hur gjorde ni?
Hissa nålarna så pass att de kan röra sig några millimeter. Blir 2-3 brickor.
Original har inga brickor, de är antingen eftermonterade eller så är det dynojets nålar som är justerbara (och tar slut fort)
Är det någon här som provat keihin's fcr 39 förgasare? Är det värt pengarna och blir den så mycket bättre?
Det är inte toppeffekten utan mellanregistret jag vill förbättra, jag kan inte få bort svackan. Har moddat efter DR bike, bytt nålar till factorys titannålar mm, men helvetessvackan är fortfarande kvar.
Vart köper man sådana till rätt pris och med bra service.
Jag har en 98as fireblade och om du har en brygga över så kan du ju pm'a mig!!
Niclas
Nu har jag inte prövat detta på en fireblade men hade fcr39 på min KTM625 och om man jämförde den med vacumfuggen som satt på 640n så var det främst gasresponsen som var bättre med fcren..
Tjenare. Statorn till min sc28 har brunnit. Vad jag sett på nätet verkar det som att det är olika stator på sc28, sc33 osv.. Någon som kan bekräfta eller dementera?
Yes, har plockat isär och den ena spolen är helt bränd. Om någon har en liggande och råkar se det här, skicka gärna PM.Är det verkligen generatorn som brunnit o inte likriktaren?
1995 år modell generator Sc28
http://www.bike-parts-honda.com/pie...CBR900RRS-1995-E__0900-CBR+900+FIREBLADE.html
1996-1997 sc33
http://www.bike-parts-honda.com/pie...CBR900RRT-1996-E__0900-CBR+900+FIREBLADE.html
Olika motorer i dem så är nog mindre skillnader och de har olika artnr.
Varför göra det ? är ju jättebra att det varnar om stödet är nere
Jo förvisso, men har gjort lite racemodifikation och tagit bort stödet + lysen å lite annat skräp som satt ivägen
Yes, har plockat isär och den ena spolen är helt bränd. Om någon har en liggande och råkar se det här, skicka gärna PM.
Hej,
Som nybliven hojägare som någon form av 30-årskris tänkte jag premiärskriva här.
En vän som har betydligt mer erfarenhet av mc än en annan reagerade på att temperaturen på min 919 fireblade -98 sc33 ligger på arbetstemperatur kring 60-70 grader vid körning..går endast upp över 100 vid lugn körning i stan och då kickar även fläkten igång som sig bör.
Är detta en normal arbetstemperatur för nämnd mc eller är den för låg, och om den är för låg, kan det då vara läge att kolla upp om termostaten fungerar som den ska?
Fick höra att är tempen för låg vid körning blir slitaget större.
Med vänlig hälsning,
Gustav
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |