Aldrig får man va riktigt nöjd,å det otänkbara har hänt. Gjorde hojen helt körklar i lördags men eftersom vi skulle bort på kvällen (alkohol osv) så lät jag hojen stå kvar inspänd på lyften.
Nu hör det till saken att jag lirar gitarr i ett rockband å i helgen var det gitarrmässa här i Gbg ute på Eriksberg varför söndagen startade med det.
Ung vid 2 ringer kompanjonen. -" Du,det e bäst att du kommer hit för din hoj har trillat ur lyften å ligger på sidan på golvet."-
Ridå.
Såg framför mig hur jag nu skulle få sitta å svetsa upp spruckna motorkåpor mm å kanske mer än ngt annat hade jag fruktansvärt svårt att få genom huvudet hur hojen hade kunnat slita sig ur infästningen på lyften. Det...fattar jag fortfarande inte.
Det riktigt trista i det är att denna moppen e en gammal -93a UrBläjd i generellt sett tokfint originalskick...bye-bye med den.
Eller?
Nah fan. Jag har under omständigheterna haft tur som en rent oförskämd för....skadorna har inskränkt sig till ett lätt krokigt kopplingshandtag samt en spricka i bakre vänstra sidokåpan. Sug i er den!
Detta efter ett fall på en jävla meter platt ner i backen!!! Inte ens backspegeln på vänster sidan har tagit stryk!!!
Så idag kom polarn förbi med en plastsvets så vi fick "svetsat" sprickan tills vidare. Om inte annat ger det mig tid att försöka ragga fatt i en dito kåpa nånstans.
Så...om ngn har en sådan kåpa i svart/orange "urban tiger" kod...säg till. Hojen e såpass klanderfritt fin annars att detta skall bara fram.
Å japp. Har varit ute å knäckt ngr mil å allt funkar som det skall. Missljudet e borta..å den gamle skrevraketen går fan som ett skållat troll.
Skall ta mig för att riva kopplingskåpan å byta det där urtrampningslagret åxå.