Nu har man varit ute och testat lite mer och har lite mer frågor.
1. Hojen bluddrar när man slår av på gasen. Är den felbestyckad (sitter ett slipon på) eller är det standard? Den gör fint i övrigt förutom en liten svacka i registret runt 7' varv.
2. Är ju inte van med sporthoj men fan vad jobbigt det är för ryggen. Troligen sitter jag fel men är det någon som har prövat att höja styret? Vad finns det för alternativ där?
3. Varvar man ur ettan och ska växla är det jäkligt svårt att få i tvåan sen . Är detta ett vanligt fel och vad kan man göra åt det?
2; Det finns risers,men sannolikt e det du som e ovan. Vad du bör lära dig e att arbeta MYCKET mer med benen. Låren framför allt. Sen ser du många av oss som "vilar" genom att sätta vä hand på vä lår å därmed komma mer upprätt när det inte gäller.
3; Det KAN vara så att du behöver kika på din koppling. Att en Blade skulle vara tungväxlad,inget e nog mer från sanningen.
1; Det e precis detta man bla adresserar med "Dr Bike" modden. Men om den e att gå för långt för dig kan du börja med att göra en lite del av den,å det e att du shimsar upp nålarna med ett par M3 brickor styck. Du mäster nålens utstick från kolven i mm med ett bra skjutmått. Tar ur centerpluggen så du kan välta ur nålen med kolven upp å ner. Installerar normalt 2st M3 brickor under resp nål så att du med nålarna tillbaka på sin plats har tagit bort ca 1mm i utstick.(Har jag för mig de e?)