Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Tja! Jag har en 954! Och försöker få rätt på blinkersens blinkhastighet men får noll i resultat!
Jag har två st 8ohm resistorer och har gjort detta på min förra 954 men då funkade de!
Har någon tips eller vet på rak arm hur de ska kopplas? Har LED bak och fram.
Tack på förhand!

IMG_20140601_180053.jpg
 
Hej!

Håller på och bygger på min fighter (CBR 900 rr -96) och inser att mina gamla bandäck faktiskt går igenom besiktningen även på den gatureggade... dock är det 16" fram på fightern jag bygger på och däcken jag har är det 17". Någon som har erfarenhet av att byta framfälg på sin CBR900 från 16 till 17? Passar det och i så fall vilken modell av CBR ska jag leta 17"fälg från...? Blir hojen mer svår manövrerad med 17 istället för 16, måste ju funnits en tanke med att slänga dit 16 från början!?

Är det något speciellt annat jag behöver tänka på om jag nu ska byta?

Tacksam för hjälp med mina funderingar :)
 
Hej!

Håller på och bygger på min fighter (CBR 900 rr -96) och inser att mina gamla bandäck faktiskt går igenom besiktningen även på den gatureggade... dock är det 16" fram på fightern jag bygger på och däcken jag har är det 17". Någon som har erfarenhet av att byta framfälg på sin CBR900 från 16 till 17? Passar det och i så fall vilken modell av CBR ska jag leta 17"fälg från...? Blir hojen mer svår manövrerad med 17 istället för 16, måste ju funnits en tanke med att slänga dit 16 från början!?

Är det något speciellt annat jag behöver tänka på om jag nu ska byta?

Tacksam för hjälp med mina funderingar :)

Tja! jag håller själv på med att byta till 17". jag använder en vfr800 fälg från 98 till min. det är det enklaste för mig eftersom jag har 98 på min cbr.

finns massa info om detta på nätet, sök bara på "cbr 900 17 wheel conversion" så hittar du infon :tummenupp
 
Slänger in en rad även här, har en hugger i kolfiber till en -98, byter gärna mot original kedjeskydd.
Helst runt Kronoberg.
 
Sådär ja!

Nytt framdäck, nytt bakdäck, nytt drivpaket, ny olja :)

Bara luftfilter och tändstift kvar, ska bara köra slut på soppan så man orkar lyfta av tanken.

Dessa prylar går ju att fixa själv utan större bekymmer.(Kompisen har däckverkstad)

Sen blir det nog en tripp till Micke´s i Växjö i höst, för kontroll och justering av förgasarna. Skulle nog kosta ett par tusen sa han.

Funderar på att lämna in ramen till vintern hos någon av alu-firmorna i trakten och få den eloxerad i någon rolig färg, fast mest troligt svart.

När den ändå är nerplockad tänkte jag ge mig på framdämparna.

Är det knöligt?

Om man aldrig gjort det tidigare. Är det värt att försöka själv?

Läst lite guider, men jag vet ju inte hur de ska se ut/kännas i den.
Glömde fråga vad det kostar, nån som vet?

Är det för komplicerat, kan man ju be verkstaden och ta det samtidigt med justeringen.

Den har ju gått 7800mil och känns/låter helt ok.

Endast vid fullgas acceleration kan den vara lite orolig. Blev MYCKET bättre med nya däck :rolleyes:

Har inte klurat ut vad det kan vara, fast mest troligt att jag rycker för mycket i styret. :banana
 
Tja! jag håller själv på med att byta till 17". jag använder en vfr800 fälg från 98 till min. det är det enklaste för mig eftersom jag har 98 på min cbr.

finns massa info om detta på nätet, sök bara på "cbr 900 17 wheel conversion" så hittar du infon :tummenupp

Jag bytte till 17" på min -99 eftersom utbudet av bra däck i 16" är så dåligt.
Har för mig att det var en 600F-fälg jag svarvade om så jag fick dit Bladens original-skivor.
Nya distanser blev det också såklart.
Märker ingen skillnad alls på cykeln, det är bara lite trångt mellan skärm och däck, men det har aldrig varit ett problem för mig heller.




Tänkte byta lameller på min nu och EBC har ett SRK-kit som verkar vettigt. Finns det andra kit att byta till? Egentligen behöver det inte vara något värre än original, men kitet va bra eftersom man fick både lameller, mellanskivor och fjädrar.
 
Hade en svart -96 i slutet av 90-talet å e lite småförtjust i den, är det någon som sitter på en sådan och som ska säljas så får man gärna skicka pm
 
Förr fanns de en fireblade klubb men antar att det inte finns någon längre .
Va på european fireblade träff på Anderstorp måste varit 98 eller nått :)
 
Om någon har ett grenrör/avgassystem passande till en 98as fireblade och vill sälja, skicka gärna ett pm:tummenupp!
 
Alla blade har rätt färg, bara välja årsmodell:tummenupp!
Absolut!!
Ska bara hitta en blade me rätt färg :)
Så jag kan utöka min samling med Goa hojar från 90-talet
Har en r1-98polka i så nära nyskick det går :)
Men en blade -96svart/gul eller en 92 kan va aktuellt
 
Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

Back
Top