Honda CBR900RR Fireblade-tråden.

Blev bestulen på min Blade -99 och har lite prylar över som någon annan kanske har användning av?

Delar som finns:
-Dynojet kit, nytt: 500kr
-EBC-bromsskivor, nya: 2000kr för båda
-original blinkers, fram och bak: bud
-bromsgrepp, beg: bud

Finns för avhämtning i Uddevalla eller Göteborg (åker mellan ett par ggr/vecka)

Mail: helander.d(at)gmail.com
Ni kan prova PM, men läser mailen oftare!

//D

Hallå!
Har ganska nyligen köpt en Fireblade -92 och håller på att serva och se över den lite. Tänkte kolla om nån vet vad ventilspelet ska vara? Och räcker det att kolla med bladmått? Eller måste det till nåt mer exakt?
Försöker även hitta nya nålar till förgasarna, utan framgång.. I alla fall på nätet. Hojen har gått snudd på 9000 mil och jag tycker nålarna känns trubbiga, så jag tänkte byta dom. Ingen som sitter på en uppsättning nya? Eller har nåt tips var jag kan hitta, gärna i Sverige.

Hej, har bytt topplockspackning på min cbr 919 -97.. å nu vill den inte starta.. den beter sig som om den vill starta fast den gör inte det.. den ger ifrån sig ett brum då å då å har gått runt lite i nån sekund å sen dör den.. va kan det vara? kan kedjesträckaren sträcka kedjan för hårt så den den går runt för tungt?

Hej!
Har precis skaffat en fireblade -98.
Fråga: Bensinen tog slut, startmotorn drog då INTE runt utan den var helt död, när jag slår på reserven så startar allt upp fint igen. Är det så det fungerar på cbr 900 rr? Nån form av spärr av startmotor när det inte finns bensin?
Med vänlig hälsning,
Johan

Hallå där!
Någon som har något skoj liggande till en -92:a? Typ ett dubbelbubbelkåpglas eller något annat kul och rejsigt.

Bumpar tråden.
Har varit inaktiv i många år men min Blejd lever ännu. Jag har nu läst hela tråden och den är underbar.????

CBR900 av årsmodell 92-93 sökes.
Defekt, lätt ombyggd eller risig ej hinder!
Även årsmodell 94-95 kan vara av intresse.
Lösa delar är också intressant!

Skicka PM/mail och berätta var du har!

Last edited:
Började på sida 1 och nu 2 whiskeyglas och 1 rödvinsglas så tog jag mig ända hit på 3,5h :)

Dr.Bike, ännu en gång: Tack för allt du gjort för alla genom åren! Rip

Hallojsan!
Letar kåpset till en 98/99, gärna röd/vit/blå'iga modellen. Behöver mest främre kåpor, som toppkåpa, mellan och båten, men allt av intresse.

Nyheter
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick