Tjenare,
Då får man väl lägga upp en projekt tråd här med, håller på och restaurerar en 1984 års luftkyld Honda CR500 en av dom gamla "monsterna" ska bli intressant att köra när man väl är färdig. Har en renoverings blogg där ja uppdaterar mest vad som händer, enklast att följa den där. Annars kommer man väl uppdatera denna tråd lite titt som tätt med vad som händer.
Vart sugen på att köpa en CR500 ett bra tag och när tillfället gavs samt att man har en kontakt som kunde hjälpa en med de mekaniska så var de bara att slå till. Hämtade den i en liten "håla" som heter Botten ligger mellan Alingsås och Trollhättan. Sen var de bara att skeppa hem den på flaket och gå över de som behövs göras för att få i ordning på den i hyfsat skick, så original som möjligt kommer de bli.
Motorn är komplett men fick den nedmonterad i lådor. De enda som bör åtgärdas på motorn är en av halvorna som ska bytas. Sen ska jag nog byta transmissions kåpan med då den var illa åtgången men hel. Sen är de allmän översyn av resten av prylarna.
Cylinder/Topp/kolv är i utmärkt skick så där är de inte så mycket fel som behövs åtgärdas. Sen ska plasten bytas ut med då förre ägaren hade målat tanken svart och satt på svarta skärmar och kåpor på den. Ska vara original Honda "röd/orange" för de årtiondet.
Här är en bild på hur den såg ut när jag hämtade den / fick hem den:
Så här blev den efter jag gjort rent den och putsat lite på den samt börjat fixa bort färgen på tanken:
Så här blev resultatet efter att jag jobbat med värmepistol och skrapa för att få bort den sista färgen från tanken:
Jobbar på en tankdekal i original färg som kommer vara perforerad och användas på tanken för att smidigast få till ett bättre utseende på den. fått mängder med förslag på hur man annars kan göra på de men ser inte tanken som de största bekymret och hojen ska användas inte stå och samla damm.
Då får man väl lägga upp en projekt tråd här med, håller på och restaurerar en 1984 års luftkyld Honda CR500 en av dom gamla "monsterna" ska bli intressant att köra när man väl är färdig. Har en renoverings blogg där ja uppdaterar mest vad som händer, enklast att följa den där. Annars kommer man väl uppdatera denna tråd lite titt som tätt med vad som händer.
Vart sugen på att köpa en CR500 ett bra tag och när tillfället gavs samt att man har en kontakt som kunde hjälpa en med de mekaniska så var de bara att slå till. Hämtade den i en liten "håla" som heter Botten ligger mellan Alingsås och Trollhättan. Sen var de bara att skeppa hem den på flaket och gå över de som behövs göras för att få i ordning på den i hyfsat skick, så original som möjligt kommer de bli.
Motorn är komplett men fick den nedmonterad i lådor. De enda som bör åtgärdas på motorn är en av halvorna som ska bytas. Sen ska jag nog byta transmissions kåpan med då den var illa åtgången men hel. Sen är de allmän översyn av resten av prylarna.
Cylinder/Topp/kolv är i utmärkt skick så där är de inte så mycket fel som behövs åtgärdas. Sen ska plasten bytas ut med då förre ägaren hade målat tanken svart och satt på svarta skärmar och kåpor på den. Ska vara original Honda "röd/orange" för de årtiondet.
Här är en bild på hur den såg ut när jag hämtade den / fick hem den:
Så här blev den efter jag gjort rent den och putsat lite på den samt börjat fixa bort färgen på tanken:
Så här blev resultatet efter att jag jobbat med värmepistol och skrapa för att få bort den sista färgen från tanken:
Jobbar på en tankdekal i original färg som kommer vara perforerad och användas på tanken för att smidigast få till ett bättre utseende på den. fått mängder med förslag på hur man annars kan göra på de men ser inte tanken som de största bekymret och hojen ska användas inte stå och samla damm.