Då har man fått tummen ur igen och passat på och göra lite små saker som bara låg och när man ändå inte har alla grejer för att börja montering så kan man passa på och göra dom små sakerna som också måste bli gjorda.
Igår så fick de bli en garage dag i de vackra ösregnet, vart ner till den lokala MC/Cross firman Nybergs Motor och köpte en ljuddämpar matta för att packa om ljuddämparen, samt så var ju ute i Bankeryd på firman där "Bankeryds Cross & Enduro" för att plocka upp ett par packboxar som jag felade på, dom till vevaxeln och en på den utgående axeln där drevet sitter.
Måste säga att de var service där dels hade dom grejerna hemma och de var bra mycket billigare än dom andra ställen jag letat på.
Väl hemma så packade jag dämparen, vilket var mycket smidigt då de redan var i delar så de var mest att få fast dämpningen och sen nita ihop den igen. Putsade även av mellanröret så den ser bra ut.
Mattan verkade smidigare än ullen, med de är väl en smaksak och de kanske är smidigare när man har en större 4-takts dämpare och speciellt om den är rund med att köra med ullen ?!
Igår så fick de bli en garage dag i de vackra ösregnet, vart ner till den lokala MC/Cross firman Nybergs Motor och köpte en ljuddämpar matta för att packa om ljuddämparen, samt så var ju ute i Bankeryd på firman där "Bankeryds Cross & Enduro" för att plocka upp ett par packboxar som jag felade på, dom till vevaxeln och en på den utgående axeln där drevet sitter.
Måste säga att de var service där dels hade dom grejerna hemma och de var bra mycket billigare än dom andra ställen jag letat på.
Väl hemma så packade jag dämparen, vilket var mycket smidigt då de redan var i delar så de var mest att få fast dämpningen och sen nita ihop den igen. Putsade även av mellanröret så den ser bra ut.
Mattan verkade smidigare än ullen, med de är väl en smaksak och de kanske är smidigare när man har en större 4-takts dämpare och speciellt om den är rund med att köra med ullen ?!