Honda CRF 450

DRJones

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
R1-01 CRF450HM(såld)
Hej är det någon som vet om och hur många distanser de e på högersidan av framhjulet på en -03 crf450Hm????

De e bara en distans

Hade en polare som hjälpte mig kolla på elen idag, med största sannolikhet är det tändspolarna till elsystemet som är kass. Så det får bli till att köpa nya á 2000:-

Såg idag att det har droppat ut lite kylvätska ifrån ett hål i motorblocket, precis under vattenpumpen. Har kollat mekhandboken utan att hitta nån info om va det hålet är till för?

Du åker nog på att byta packboxen till vattenpumpen,kostar inte många kr o e heller inte jobbig o byta alls.

Last edited:

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Ok, tyckte det va lite konstigt bara eftersom det inte ser ut att vara något läckage vid skarven till vattenpumpen? Borde ju vara där den läcker om packningen é kass tycker jag... Finns som sagt ett litet hål lite längre in på motorblocket och det är därifrån kylvätskan har kommit efter vad jag kan se.

låDan

nybörjare
Gick med
20 Mar 2004
Hoj
1100rw-93 "kamphoj"-inlöst Husa FS650-såld :(
Tjena

Ska kika på en crf450 hm på Fredag,snackade med ägarn nyss o han sa att det inte finns nått tändningslås på den.
Ska det inte finnas något tändningslås på den o hur funkar det så man kan köra igång elstarten isåfall.
Hojen är en -05a.
Mvh/Mange

DRJones

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
R1-01 CRF450HM(såld)
Ok, tyckte det va lite konstigt bara eftersom det inte ser ut att vara något läckage vid skarven till vattenpumpen? Borde ju vara där den läcker om packningen é kass tycker jag... Finns som sagt ett litet hål lite längre in på motorblocket och det är därifrån kylvätskan har kommit efter vad jag kan se.

Jo jag hade samma problem på min nämligen, o då bytte jag den packboxen o läckaget försvann, de lilla hålet e ju till för att de ska rinna ut nånstans vid eventuell överflödning, har du testat o starta den??
Startar du den o de rinner lite tills hojjen blivit lite varm o slutar läcka så e de garanterat den packboxen som behöver bytas. O den packboxen jag pratar om sitter bakom vatten pumpen på utgående axel till vattenpump,så du får skruva bort vattenpumpen så kommer du åt den.

Last edited:

krokodilen73

Ny medlem
Gick med
13 May 2005
Hoj
XR650R & CR500AF
Fixar det när jag ska ut i garaget nästa gång.... Ingen som har en aning om vad som jävlas med min el?

Hunnit knäppa en bild ännu?

Mvh Christer

Tjena!
Undrar om det är ngn som vet var likriktaren sitter? Är det det lilla avlånga gummerade kretskortet som sitter vid signalhornet?
/Martin

Eller om du har lust att kasta in en bild på sidostöd med infästning på din Hm hoj!?:tummenupp

Mvh Christer

Last edited:

nitram_19_88

Nitram
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Honda crf 450 hm -03
[/QUOTE]
Eller om du har lust att kasta in en bild på sidostöd med infästning på din Hm hoj!?:tummenupp

Mvh Christer[/QUOTE]

Kan nog lösa det till helgen! De e bara infästningen du vill ha bild på eller?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Här kommer dom efterfrågade bilderna på stödet... bättre sent än aldrig!

Bifogat

• IMG_2235.JPG
    IMG_2235.JPG
    149.9 KB · Visningar: 119
  • IMG_2236.JPG
    IMG_2236.JPG
    109.3 KB · Visningar: 142
  • IMG_2237.JPG
    IMG_2237.JPG
    108.2 KB · Visningar: 118
  • IMG_2238.JPG
    IMG_2238.JPG
    74.9 KB · Visningar: 143
  • IMG_2239.JPG
    IMG_2239.JPG
    86.5 KB · Visningar: 122

Palle-L

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
04 Honda Crf 450 // Yamaha R1-01
Tjena
Någon som har eller känner någon som tänkte sälja ett par fälgar med SM däck på till Honda crf.?? är i behov av 1 par.
MVH// Palle

Härder1

Ny medlem
Gick med
1 May 2009
Hoj
CRF 450 2004
Jo jag hade samma problem på min nämligen, o då bytte jag den packboxen o läckaget försvann, de lilla hålet e ju till för att de ska rinna ut nånstans vid eventuell överflödning, har du testat o starta den??
Startar du den o de rinner lite tills hojjen blivit lite varm o slutar läcka så e de garanterat den packboxen som behöver bytas. O den packboxen jag pratar om sitter bakom vatten pumpen på utgående axel till vattenpump,så du får skruva bort vattenpumpen så kommer du åt den.

Jag har samma problem med min hoj! En crf 450 2004.
Jag har bytt inre och yttre packbox axlen och kullagret.
Men ändå när hojen är varm och man gasar på så pissar
det ut vatten ifrån hålet.
Kan jag ha för mycket vatten i systemet, så det blir övertryck
den måste trycka ut??
HJÄLP!!!
MVH Härder

L.I.L.L.E.M.A.N

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
Kawasaki Z1000, Triumph Bobber, Honda CB 750 Four
Hur drar man kamkedjedrevsbultar till 20 Nm?

Bultarna ska dras till 20 Nm efter att man aplicerat loctite på gängorna, men så fort man påbörjar åtdragning med momentnyckeln så följer drevet med i rörelsen vilket omöjliggör åtragning till önskat moment. Kan man eventuellt fixera drevet på något vis?

Tacksam för tips!

zizolo

Jag kan, men varför?
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Honda CBR 954 -03
Jag har en liten fråga till alla crf 450 gurus där ute.

Ska iväg i helgen och troligast inhandla en -04a cross som verkar vara i sjysst skick. Men vad ska jag uppmärksamma när jag står där? vilka svaga punkter finns det? Kan alltså inte myket alls om crossar över huvud taget, tänkte att det skulle bli en sjysst variation från ninjan.

vad ska jag tänka på helt enkelt? grymt tacksam för svar, peace

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
Ingen hoj nu
Viktigt att luftfiltret är rengjort efter varje körning. Titan ventilerna tar stryk annars och e dyra som fan.
olja vid 5h och oljefilter var 10h
Kolven vid 50h.
Ventil koll vid 15-20h
Se till att orginal handboken finns med. De e värt hälften av hojen tro mig!!!!!!!

Annars ska den vara lättstartad. choken på och några kick så ska den hoppa igång utan probs.

annars e vanliga slitage delar som vanligt

Andreaslundgren

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2009
Hoj
crf 450 hm 2003

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
Jag har samma problem med min hoj! En crf 450 2004.
Jag har bytt inre och yttre packbox axlen och kullagret.
Men ändå när hojen är varm och man gasar på så pissar
det ut vatten ifrån hålet.
Kan jag ha för mycket vatten i systemet, så det blir övertryck
den måste trycka ut??
HJÄLP!!!
MVH Härder

Då kan det vara balansaxellagren som är slut. Pumpaxeln drivs direkt av balansaxeln, är lagren slut kommer pumpaxeln wobbla och pumpen läcker. Annars är det väldigt lätt att vända p-boxarna åt fel håll när man byter.

nitram_19_88

Nitram
Gick med
18 Mar 2009
Hoj
Honda crf 450 hm -03
Elschema

Här är ett elschema som är översatt... Lite mer begripligt.
/Martin

Bifogat

• Elschema_CRF_2004.pdf
    63.3 KB · Visningar: 392

NilsK

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Honda crf 450 HM ........ Scott Gambler DH20 -08
Hastighetsmätare!

Tjena!

jag köpte en HM honda för snart 1 år sedan och körde cross med den fram tills nu när jag ska besikta den, jag fick hela elsystemet i en låda när jag köpte hojjen. det jag undrar är hur givaren ser ut som skall sitta på fälgen, hittade någon metallbit som låg i lådan, men om det är någon som har en bild på framfälgen där man ser både givaren och det som sitter på fälgen så vore ingen lyckligare än jag. tack så länge!

//N

Nyheter
EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...