Honda CRF 450

Jämtlandskogen

Ny medlem
Gick med
6 Oct 2010
Hoj
Ktm 660 2004
Det bästa du kan göra är att höra med din hondahandlare om du har någon i byn eftersom att bestyckningen kan skilja mellan tex Östersund och Västerås. Sånt som höjd över vattnet och luftfuktighet är väl faktorer som spelar roll eller har jag fel?

det roliga är att hondahandlaren på ''byn'' sa att ja borde kolla på nätet för dom håller inte på så mkt med crossar på vintern. men får ringa och prata med dom imorgon igen. känns ju lite jobbigt när vi har 30-40 cm is på sjön knappt någon snö och ja får inte igång cyckeln.

tack iallafall

Rapp

Sparar på handlederna genom motocross!!
Gick med
3 Jun 2008
Hoj
RM-Z 250 -11
det roliga är att hondahandlaren på ''byn'' sa att ja borde kolla på nätet för dom håller inte på så mkt med crossar på vintern. men får ringa och prata med dom imorgon igen. känns ju lite jobbigt när vi har 30-40 cm is på sjön knappt någon snö och ja får inte igång cyckeln.

tack iallafall

Tråkigt att jag inte kunde hjälpa till. Köpte nyss min crf 450 och jag har inte bestyckat om den till vinterkörning än, den startar och går som den ska göra dock.

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Någon som vet vart man kan köpa schyssta dekaler till en 03/04 hm? Har vit plast och skulle vilja ha några svartvita dekaler. Bloms mx har jädrigt snygga, men tyvär fullkladdade med "BLOMSMXRACING"... :( men något liknade hade varit toppen:tummenupp

hondacrf

Enduro åkare gör det i skithålet!!!
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
Yamaha XJ600S, TWS PRO R2 2005

A.Isaksson

Idiot
Gick med
4 Jul 2010
Hoj
CRF 250 -12 Yamaha FZ8-N -11
Jodå gick in och beställde ett häftigt, snyggt kit. Fick ett mail med samma svar som från lokala handlarn; kittet har utgått ur sortimentet... Man börjar ju f*n fundera på att köpa nytt mer och mer..
Men tackar för tipsen!

matte_mannen

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
sc28 fighter (såld) - Nu med XL moppe (xr600r)
Någon som har en över styrkrona liggande passande en crf 450 02?

Stosse

Ny medlem
Gick med
17 May 2008
Hoj
Honda crf 450r -16
Har äntligen köpt en honda crf 450-5 men efter jag körde ca 2 timmar så börja det läcka ur hålet vid vattenpumpen :gnissla så bara att byta båda packboxarna :huvet

kuggkrans

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2011
Hoj
crf 450 hm
crf 450 hm 03

hej

Har en crf 450 hm som har fått för sig att ta semester :)

det började med att gnistan försvann, så jag har bytt cdi box och nu finns gnista men f.nstyget vill inte starta ändå har även bytt elhärva, stift. det sitter ett trail tech system på. iderna börjar tryta finns det någon med några bra ideer skulle vilja åka lite denna sommar

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Ombyggnadssats ventiler CRF450R -02

Kommer att behöva byta ventiler i höst på min 450 -02a.
Tänkta byta till rostfria ventiler, gubben på motorverkstaden snackade om att man kan köpa kompletta ombyggnadssatser (tydligen skulle det vara andra fjädrar osv.).
Någon som vet var man får tag i det?

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Tjena, är tänk att jag ska åka och kolla på en crf 450 idag en 07a. Något speciellt jag behöver kolla efter förutom de vanliga, tex glapp osv? Kolv och ventiler har gått ca 8h. Annars verkar den vara fint skick.

MVH

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Hoj
CRF450 -02
Dumt att bara byta insugsventilerna?

Mina insugsventiler börjar vara nedslitna (särskilt en av dem). Avgas har jag ganska mkt kvar att shimsa. Är det dumt att bara byta insugsventilerna?
Kostar ju en hacka att byta allt och hojen är ju rätt gammal.

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Mina insugsventiler börjar vara nedslitna (särskilt en av dem). Avgas har jag ganska mkt kvar att shimsa. Är det dumt att bara byta insugsventilerna?
Kostar ju en hacka att byta allt och hojen är ju rätt gammal.

Det är väl bara att kika på dem när toppen ändå är ur, ser de friska ut, och du inte behöver shimsa dem i tid och otid - kör vidare med dem.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning