LillNaisarn
Ny medlem
Jag antar att det är okey att posta även SM byggen här ? Så provar lägga upp och se om det finns något intresse för mitt blivande Supermotard bygge, det är inget bygge som kommer att ske över en natt. Räknar med drygt ett års bygg tid ( fast när brukar det hålla )
Bjussar på två bilder på crossen i nuvarande skick/utseendet.
Första bilden är från dagarna efter jag köpte den i Mars i år, den andra är från lite längre fram i år.
Visst är det grymt roligt med helcross, men tankarna har kommit mer och mer allt längre jag haft crossen om att göra den till ett SM bygge då de flesta vänner glider på MC.
Vad är gjort/inköpt hittills? :
* DR-D Radiator lower kit (sänker ~25mm)
* RG3 Styrkrona (20mm offsett)
* PROTAPER handtag
* Zeta tank washer
* RFX Fork bleeders
* RFX Swing adjusters
* Nytt tändstift
* Ny kamkedja
* FMF 4.1 Titanium helsystem inkl FMF Megabomb
* Twinair Powerflow kit
* Kolfiber "mudflap"
* RFX duraluminium spacers (Fram+bak)
* Magura Titanium styre (SM-X)
Gör väl en liten lista med vad som är gjort och vad som ska göras :
* Cylinder work's Big bore (488cc)
* Hot Cams stage 3 cam
* Hot rod's stroker kit +3mm (Det blir 511cc med BB kittet)
* Boyesen Waterpump kit
* IRP Oil cooler
* Bygga om fram gafflarna+ bakdämparen (MTL Suspension)
Utöver detta så tillkommer det små grejer, så som kolfiber bukskydd och dyl delar, fler delar kommer till allt eftersom att jag kommer på ev uppgraderingar. Så som bromsar ska uppdateras, är bara inte 100% säker ifall de blir Beringer eller vad det blir.
Detta blir mitt första "motard" bygge, så är väldigt tacksam för tips/idér och allmänna råd, både ris så väl som ros
Bjussar på två bilder på crossen i nuvarande skick/utseendet.
Första bilden är från dagarna efter jag köpte den i Mars i år, den andra är från lite längre fram i år.
Visst är det grymt roligt med helcross, men tankarna har kommit mer och mer allt längre jag haft crossen om att göra den till ett SM bygge då de flesta vänner glider på MC.
Vad är gjort/inköpt hittills? :
* DR-D Radiator lower kit (sänker ~25mm)
* RG3 Styrkrona (20mm offsett)
* PROTAPER handtag
* Zeta tank washer
* RFX Fork bleeders
* RFX Swing adjusters
* Nytt tändstift
* Ny kamkedja
* FMF 4.1 Titanium helsystem inkl FMF Megabomb
* Twinair Powerflow kit
* Kolfiber "mudflap"
* RFX duraluminium spacers (Fram+bak)
* Magura Titanium styre (SM-X)
Gör väl en liten lista med vad som är gjort och vad som ska göras :
* Cylinder work's Big bore (488cc)
* Hot Cams stage 3 cam
* Hot rod's stroker kit +3mm (Det blir 511cc med BB kittet)
* Boyesen Waterpump kit
* IRP Oil cooler
* Bygga om fram gafflarna+ bakdämparen (MTL Suspension)
Utöver detta så tillkommer det små grejer, så som kolfiber bukskydd och dyl delar, fler delar kommer till allt eftersom att jag kommer på ev uppgraderingar. Så som bromsar ska uppdateras, är bara inte 100% säker ifall de blir Beringer eller vad det blir.
Detta blir mitt första "motard" bygge, så är väldigt tacksam för tips/idér och allmänna råd, både ris så väl som ros
Last edited: