Honda Crm Goes Sm

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
BTW Kvisten: ang att hojen bara gör 110..... hur liiger det till med varven vid 110? är det max varv elr varvstopp vid så där 7000 - 9000 rpm?

om detta är fallet, är det säkerligen vajern till avgasportarna som gått av...

nja den stannar vid 8000-8500 men vajern är hel... den värkar iaf styra sig när man vrider nyckeln. kan det vara nåt annat styrfel? annars så kan det bero på att det sitter nog strypbricka kvar i föggen och att den är neddrevad. orgdrev gör den runt 130. aja beställer en krök så snart ja kan och så märker jag om det blir någon större skilnad. :tungan
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Jo men det är 2 vajrar till avgasporten.. 1 som öppnar 1an, 2an och 3an. en annan vajer vrider sen hjulet så att avgasportarna öppnas helt sen när du växlar upp till 4an 5an 6an
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jo men det är 2 vajrar till avgasporten.. 1 som öppnar 1an, 2an och 3an. en annan vajer vrider sen hjulet så att avgasportarna öppnas helt sen när du växlar upp till 4an 5an 6an

OFAN! du, ja får nog öppna lådan och kolla... för jag har konstaterat just det att den går ju som ett skollat ollon upp till 90-95 och där är övergångspunkt över till 4an.... :gnissla kan någon länka vart man kan köpa den vajern? :näsblod
 

00sci

Medlem
Gick med
26 Nov 2007
Ort
Vasa-Finland
Hoj
Ktm
Ni som kör ostrypt, vad har ni för förgasar inställningar? Är sugen på att köra lite bakhjul men får inte upp framhjulet :mad: lite tips skulle vara uppskattat.
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
Jag hade 13/40 drevning. och sen orginal förgassarinställning.. det vara bara att rycka upp den då... Så dreva om den till 13/40. så ska du se att framhjulet reser sig :tummenupp

Edit: Crm är inte lätt att lära sig slanga på.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
Jag hade 13/40 drevning. och sen orginal förgassarinställning.. det vara bara att rycka upp den då... Så dreva om den till 13/40. så ska du se att framhjulet reser sig :tummenupp

Edit: Crm är inte lätt att lära sig slanga på.

gör det någon större skilnad med 12/38 i mellan 13/40?
 

Kronen

Medlem
Gick med
12 Sep 2005
Ort
Skåne - Bromölla
Hoj
Här var det tomt.
ja, det är precis som att hojen varvar för mkt för att få upp den. accet är ju bättre men den verkar bli betydligt svårare att få upp på bakan.. svårt o förklara :gnissla

iaf, jag har provat o de gick inte bättre..
 
Last edited:

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
:näsblod
ja, det är precis som att hojen varvar för mkt för att få upp den. accet är ju bättre men den verkar bli betydligt svårare att få upp på bakan.. svårt o förklara :gnissla

iaf, jag har provat o de gick inte bättre..

iaf... har kollat rc lådan idag och ja? ingen av vajrarna såg ut att gått av där. :va hur kan man kolla om det gått av någon annanstans? :confused: blir svårt att både starta den utan avgas rör och köra fort och kolla om vajern höjer sig :D
min andra förklaring varför den inte gör mer än 100-105 är att den är för lågt drevad nu och att den fortfarande har strypt rör. den har vart strypt som 9kw så ja funderar på om det sitter något ordentligt där :gnissla om det är någon som vet om det är någon strypning mer eller något som skiljer från 11kw strypta crm?

vilket fall som hälst kommer jag inte kapa upp röret.. utan beställer ett arrow och byter upp till 13/40 istället för 12/38.. då borde den iaf göra 120 hoppas jag på.. annars börjar jag gråta... :gnissla
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
:näsblod

iaf... har kollat rc lådan idag och ja? ingen av vajrarna såg ut att gått av där. :va hur kan man kolla om det gått av någon annanstans? :confused: blir svårt att både starta den utan avgas rör och köra fort och kolla om vajern höjer sig :D
min andra förklaring varför den inte gör mer än 100-105 är att den är för lågt drevad nu och att den fortfarande har strypt rör. den har vart strypt som 9kw så ja funderar på om det sitter något ordentligt där :gnissla om det är någon som vet om det är någon strypning mer eller något som skiljer från 11kw strypta crm?

vilket fall som hälst kommer jag inte kapa upp röret.. utan beställer ett arrow och byter upp till 13/40 istället för 12/38.. då borde den iaf göra 120 hoppas jag på.. annars börjar jag gråta... :gnissla
13/40 och 12/38 borde inte vara någon större skillnad. En aning högre toppfart men inte så värst mycket.
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
13/40 och 12/38 borde inte vara någon större skillnad. En aning högre toppfart men inte så värst mycket.

Ja det är nog sant som du säger :) men det är iaf nåt. får prova till nästa drevbyte.. men det ligger nåt i vad kronen sa att de blir för mycket varv för att ställa upp den.. sen dels är jag i stort behov av effektrör! :huvet
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
jag har åkt på 14/38 som är orginal... ganska tacksamt att börja på då den inte är så hetsig.

13/38... det bästa jag har kört på ur bakhjulssynpunkt

13/40 lr vaffan de jag fick tag på till endurohjulen... gött acc, ganska lätt att få upp på slangen, svårare att ha kvar där...

samt 13/42 på motardhjulen som är jääävligt roligt:D den toppar dock 100-110 men det är de fan värt. det är ingen motorvägshoj direkt.
den är sjukt lätt att få upp på bakhjulet på 1an. 2an har jag inte riktigt provat men jag misstänker att det kan bli ganska lagom med lite träning. den är inte lätt att hålla kvar när man kör på 1an iaf.


edit: ang tjötet om 12 kugg fram.... gör det inte. din sving kommer ta slut före drevet typ... när jag kör mitt lilla bakdrev så käkar de upp kedjesläpan... å då har jag 13 fram. det är i minsta laget skulle jag säga.
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
13/42 på motardhjulen som är jääävligt roligt:D den toppar dock 100-110 men det är de fan värt. det är ingen motorvägshoj direkt.
den är sjukt lätt att få upp på bakhjulet på 1an. 2an har jag inte riktigt provat men jag misstänker att det kan bli ganska lagom med lite träning. den är inte lätt att hålla kvar när man kör på 1an iaf.

Det låter som du behöver testa min hoj :D :pannkyss
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
tid och plats. and i will be there;)

oj fan.. ska nog byta då om du säger att det käkar sving :skrämd är inte direkt bra! har inte märkt nåt än men får fixat så fort jag byter till motard fälgar, med andra ord.. när jag kan trolla fram pengar pga att jag inte fick min lön nu utan ska få den i slutet av juli! :huvet
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
tid och plats. and i will be there;)

bara o säga till när du har vägarna förbi :D

jag får upp den utan problem i farter upp till 115-120 på 1-4. 5:an plockar jag aldrig upp den på..

igår fick jag ny maxspeed på vaporn. wheelandes :D 164km/h.

haha :tungan
 

__Joel__

Snöänglar
Gick med
17 Apr 2007
Ort
gbg
Hoj
Röd
bara o säga till när du har vägarna förbi :D

jag får upp den utan problem i farter upp till 115-120 på 1-4. 5:an plockar jag aldrig upp den på..

igår fick jag ny maxspeed på vaporn. wheelandes :D 164km/h.

haha :tungan

Synd att du säljer den nu och inte i april nästa år... för då hade jag köpt den direkt :tuttar

en sån hoj ligger på listan som kan tänkas köpa som mellanhoj...

Tkr att du får leta dig ner till gbg och visa upp hojen:tummenupp
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
bara o säga till när du har vägarna förbi :D

jag får upp den utan problem i farter upp till 115-120 på 1-4. 5:an plockar jag aldrig upp den på..

igår fick jag ny maxspeed på vaporn. wheelandes :D 164km/h.

haha :tungan

Har du en extra lång hastighetsmätarkabel? :va
 

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Har du en extra lång hastighetsmätarkabel? :va

ingen aning. räckte ju gott o väl till bromsskivan bak iaf. rätt nice o wheela o kolla på hastighetsmätaren :tummenupp

Synd att du säljer den nu och inte i april nästa år... för då hade jag köpt den direkt :tuttar

en sån hoj ligger på listan som kan tänkas köpa som mellanhoj...

Tkr att du får leta dig ner till gbg och visa upp hojen:tummenupp

Får se hur det blir med hojsäljandet. Med tanke på att min pappa nu införskaffat en VTR så kanske jag behåller hojen ändå. Den är ju sjukt trevlig och bra som attans :tummenupp (jag tror mr.emcom ångrar sig att han inte köpte denna:tungan istället för husan)

Men som sagt. Alltid kul att byta hoj också. :gnissla

ang. hojvisande. längsta hemifrån med hojen har varit lilla edet. o typ orust.. haha. så det blir nog inget med det. Men det finns ju bra mycket grymmare hojar nere hos er än min :gnissla
 
Last edited:
Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457

Aprilia har presenterat nya...

CFMOTO 800MT-X

CFMOTO har presenterat 800M...

Stora Motorcykelkatalogen 2025

Nu går vi in i slutfasen gä...

Aprilia Tuono 457

Efter framgångarna med spor...

Moto Guzzi Stelvio Duecento Tributo

År 1825 öppnades det välkur...

Top