Tack för det! Var nyss ute på premiärturen. Riktigt trevlig hoj det här
Är det någon som har tips på en snygg regplåtshållare. Alla som jag hittat har blinkersfästen för högt upp, jag behöver ha dom i underkant.
Någon som har nått tips om hur man kan snygga till bakdelen på horneten skulle vilja ha bort den fula läppen som bara hänger ner och är ful. Skulle även vilja byta blinkers på den så man slipper de stora orangea åbäkena som sitter på. Någon som har nåra bra länktips kanske
Hallåj..
Ingen som sitter på en verkstadsmanual i pdf format som kan tänka sig att dela med sig
Det är rätt inställningJag har postat en länk till en manual tidigare i tråden. Som Hornetägare MÅSTE man ha läst HELA Hornet 900-tråden!
Japp. Så nu är man också Hornet-ägare. Har bara hunnit köra några mil ännu. Har lite småfix som ska kollas upp innan jag ger mig ut ordentligt. Men hojen känns riktigt trevlig. Vad jag förstår är den helt orginal, inte ens vita blinkers eller andra backspeglar. Men sånt stör mig inte så mycke, får se om man gör om nåt eller om man fortsätter åka orginal. Har aldrig varit den som bygger om orginalcyklar nå mycke så mest troligt får den förbli orginal.
Möjligen en ändring i rumpan för att få lite mindre nerhäng vid nummerplåten. Hade sett läckert ut tror jag. Väntar bara på att transportstyrelsen ska komma med nå mindre skyltar som är godkända också, hade ju vart kanon! Fast de lär väl inte hända?
Jag har postat en länk till en manual tidigare i tråden. Som Hornetägare MÅSTE man ha läst HELA Hornet 900-tråden!
VA!! Måste man laga en hornet. Jag trodde dom bara gick och gick
Fixa ett par slip-on så blir det lite ljud i moppen också
Har precis beställt en PC3 till min hoj. Återkommer med resultat när jag mappat den. Kanske finns några hästkrafter att hitta
PC3 kostar 2995.- på bike shop. Mappning beror ju på vem som gör den. Jag tänkte låta Andersson turbo här på forumet göra den. 1700.- ville han ha.
Det är bara förspänningen som går att justera. Du är nog en av få som upplever de som hård. Tyckte själv att den var ganska svampig med förspänningen på fullt. Men testa att dra ner lite till på den.
Tjena alla hornet ägare och alla övriga
Jag tog mitt körkort för en vecka sedan och har lyckat köra 500 km på min hornet 02. Nu undrar jag en sak ska man choka den varje gång man kallstartar den? Jag brukar choka den till 2500 rpm när jag startar den på morgonen innnan jobbet, sen när jag ska köra hem brukar jag bara starta den och låta den vara på några minuter innan jag kör iväg.
MVH
Devils eyes
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |