Honda Hornet 900

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Tjena ja jag har gått i ide, men det börja klia i kroppen nu när snön har smält :tungan, Hmm får du bara den plåt biten ? för jag själv har också funderat på att fixa bakljus med blinkers och det ligger på 1000kr något. Fast då får du allt och lampan är e-Märkt. Så när du ska besikta kopplar du bara in dom gamla blinkersen ;)

Nej 2001 till 2003 är det ingen större skillnad på bara olika färger.
 
Last edited:

46&2

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Kungälv
Hoj
Daytona 675
Tjena ja jag har gått i ide, men det börja klia i kroppen nu när snön har smält :tungan, Hmm får du bara den plåt biten ? för jag själv har också funderat på att fixa bakljus med blinkers och det ligger på 1000kr något. Fast då får du allt och lampan är e-Märkt. Så när du ska besikta kopplar du bara in dom gamla blinkersen ;)

Nej 2001 till 2003 är det ingen större skillnad på bara olika färger.



Jag beställde den e märkta tillslut men har inte fått den än så har inte kunnat testa....
Ska bli kul att se hur det blir, funderar på att ev. korta av ljudämparna lite med, har G.P.R slipon.
 

900hornet

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Ort
Kungälv
Hoj
2006 900 Hornet
Jag beställde den e märkta tillslut men har inte fått den än så har inte kunnat testa....
Ska bli kul att se hur det blir, funderar på att ev. korta av ljudämparna lite med, har G.P.R slipon.

Jag kör också G.P.R, vad får det för effekt att kapa dom?
Va inne på biltema idag & köpte fatbar + riser för under 500:- så det blir o plocka ihop det någon dag.. ska bara besiktiga hojen innan bakdelen ryker.. köpa ny reg skylt och hållare, så e det bara o vänta på bättre väder!!
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Jag beställde den e märkta tillslut men har inte fått den än så har inte kunnat testa....
Ska bli kul att se hur det blir, funderar på att ev. korta av ljudämparna lite med, har G.P.R slipon.

Jag kör oxå med G.P.R på min (skönt ljud :yoparty). Du får ta lite bilder på lampan när du får den, så jag kan se hur den ser ut :tummenupp.
 

Bifogat

  • PICT0011.jpg
    PICT0011.jpg
    178.5 KB · Visningar: 117

leris

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Borlänge
Hoj
CB900 F Hornet -02
Hallå alla.. Jag är ny här på forumet. Har läst hela tråden nu :tungan

Jag letar efter en Hornet 900 runt 02-04 i bra skick. Finns ju hur många 600 som helst men väldigt få 900. Har koll på blocket och annonsbörsen. Har ni några mer ställen man ska hålla koll på? Eller kanske någon på forumet som har någon?
 
Last edited:

46&2

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Kungälv
Hoj
Daytona 675
Jag kör också G.P.R, vad får det för effekt att kapa dom?
Va inne på biltema idag & köpte fatbar + riser för under 500:- så det blir o plocka ihop det någon dag.. ska bara besiktiga hojen innan bakdelen ryker.. köpa ny reg skylt och hållare, så e det bara o vänta på bättre väder!!

Tjena! Tror inte att det blir ngn. direkt effekt ökning/minskning av att kapa dem. Men när jag tog bort nummerplåts hållaren så tyckte jag att de såg lite för långa ut, vill att de ska sluta där baklampan börjar typ...

Jag kapade bara bort 6cm men tycker det blev stor skillnad, blev grymt nöjd:tummenupp

Jag kör oxå med G.P.R på min (skönt ljud :yoparty). Du får ta lite bilder på lampan när du får den, så jag kan se hur den ser ut :tummenupp.

Det ska jag absolut göra! Nu är nästan allt klart, ska bara bygga en skylthållare idag. Så kan nog lägga upp ett par bilder ikväll eller imorgon (om allt går som det ska)!

Din hoj ser riktigt fin ut! Coolt att du har orginalskyddsplåtarna vid sliponskarven (ser nice ut)

Michael
 
Last edited:

46&2

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Kungälv
Hoj
Daytona 675
Sjukt störande att man måste ha en så stor och ful nummerplåt, men nu är det klart i alla fall. Bara att vänta på bättre väder!!!
 

Bifogat

  • 174 utan nummerplåt.jpg
    174 utan nummerplåt.jpg
    238 KB · Visningar: 183
  • 173 utan nrplåt.jpg
    173 utan nrplåt.jpg
    237.5 KB · Visningar: 125
Last edited:

leris

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Borlänge
Hoj
CB900 F Hornet -02
Sjukt störande att man måste ha en så stor och ful nummerplåt, men nu är det klart i alla fall. Bara att vänta på bättre väder!!!

Har du blinkers i baklycktan? Isf är det lagligt att ha det eller måste man byta vid besiktning?
Var köpte du den?

Edit: Ursäkta såg inte inlägget ovan:gnissla. Men var köpte du den?
 
Last edited:

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Riktigt snyggt blev det, är det från s-racing eller bikersneed du köpt den ifrån ?
 

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Hallå alla.. Jag är ny här på forumet. Har läst hela tråden nu :tungan

Jag letar efter en Hornet 900 runt 02-04 i bra skick. Finns ju hur många 600 som helst men väldigt få 900. Har koll på blocket och annonsbörsen. Har ni några mer ställen man ska hålla koll på? Eller kanske någon på forumet som har någon?

Du har PM.
 

900hornet

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2011
Ort
Kungälv
Hoj
2006 900 Hornet
Ser riktigt bra ut!
Var det mkt jobb eller? Köpte du skylthållare eller egen?
Ska göra samma operation efter bes. 1 april...

Tänkte mer hur kapningen påverkar ljudet, känns lite nojjigt o kapa i den för att sedan få ihop den igen.. Några problem?

Känns lite som vädret börjar ge sig ;) ut o köra snart !!
 

46&2

Ny medlem
Gick med
30 Jul 2010
Ort
Kungälv
Hoj
Daytona 675
Ser riktigt bra ut!
Var det mkt jobb eller? Köpte du skylthållare eller egen?
Ska göra samma operation efter bes. 1 april...

Tänkte mer hur kapningen påverkar ljudet, känns lite nojjigt o kapa i den för att sedan få ihop den igen.. Några problem?

Känns lite som vädret börjar ge sig ;) ut o köra snart !!

Tjena,
Det var inte speciellt mycket jobb. Jag byggde en egen skylthållare och använde mig av de befintliga hålen som den gamla skylthållaren satt i (vill inte gärna borra och skruva i onödan på orginaldelarna).

Kapningen av ljuddämparna var inte så jobbig. Först: mät upp hur mycket du vill kapa, montera av, borra bort poppnitarna på endlocket, ta av endlocket, sedan sågade jag av dem med en bågfil (nytt och fint blad kan rekomenderas). Slutligen tryckte jag på endlocken igen och nitade fast dem.

Problemen jag stötte på vid kapningen var att sätta tillbaka endlocken, det var segt men gick efter lite trixande och svärande:tummenupp

Hur detta ingrepp påverkar ljudet kan jag inte säga än, för hojen står i källaren i väntan på bättre väder.

Ser att du också bor i kungälv, vi får ut å köra när vädret tillåter då!

Michael
 

leris

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2011
Ort
Borlänge
Hoj
CB900 F Hornet -02
Hallå alla. Jag undrar om det är någon som gjort egna kraschpuckar till sin hornet här?

Jag funderar på att ta en lång gängstång igenom hålen under kylaren (det sitter bara nå svarta plastplutter där nu)
 

Bifogat

  • namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    78.5 KB · Visningar: 66

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
Hej på er, jag har skaffat en hornet 900 för ett par månader sen men efter som det va aningen mycket snö då så blev det aldrig någon provtur, men efter som hona är honda så blev det affär... Fick mig iaf. en provtur igår, och fan va gött det gick!!! men jag tycker den "tickar" vid dellast, jag kan inte få fram ljudet när jag står stilla utan barra när jag kör med lätt gas... klart att det e svårt att med ord beskriva ljud men e det nån som känner igen detta?? Tror inte att det e nått alvarligt men det e ju alltid intresant om det e ett vanligt fenomen...
 

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Ort
Grums
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Hej på er, jag har skaffat en hornet 900 för ett par månader sen men efter som det va aningen mycket snö då så blev det aldrig någon provtur, men efter som hona är honda så blev det affär... Fick mig iaf. en provtur igår, och fan va gött det gick!!! men jag tycker den "tickar" vid dellast, jag kan inte få fram ljudet när jag står stilla utan barra när jag kör med lätt gas... klart att det e svårt att med ord beskriva ljud men e det nån som känner igen detta?? Tror inte att det e nått alvarligt men det e ju alltid intresant om det e ett vanligt fenomen...

Jag har samma tickande ljud och skulle också vilja ha svar på den frågan!

Sen så undrar jag vart jag köper en ny kopplingskåpa billigast?
 

nonne

Ny medlem
Gick med
5 Oct 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda Hornet 900
Hej på er, jag har skaffat en hornet 900 för ett par månader sen men efter som det va aningen mycket snö då så blev det aldrig någon provtur, men efter som hona är honda så blev det affär... Fick mig iaf. en provtur igår, och fan va gött det gick!!! men jag tycker den "tickar" vid dellast, jag kan inte få fram ljudet när jag står stilla utan barra när jag kör med lätt gas... klart att det e svårt att med ord beskriva ljud men e det nån som känner igen detta?? Tror inte att det e nått alvarligt men det e ju alltid intresant om det e ett vanligt fenomen...

Jag har också ett tickande ljud i min motor vid dellast.
En förklaring kan vara insprutarna enligt denna länk.
http://www.wristtwisters.com/f94/rhythmic-ticking-9210.html
 

Rydsson

lev nu, sen kan det vara försent...
Gick med
6 Jan 2011
Ort
uddevalla
Hoj
honda hornet 900
DAVEY-kolla med Bike trollhättan´s mc skrot, har sett att dom har flera demonterings objekt, om det duger med en beggad altså:)

ja det kan nog stämma att det e spridarna eller andtändningen i cyllen som man hör efter som det beror på "spjällvinkeln" och belastningen... ja ja det hör väll avsig om det e nått allvarligt...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top