Honda NSR 125 R 1989 drömhojen från ungdomen

Nu kom det ett paket jag väntat på, har jagat hela världen känns det som för att hitta rearsets antingen hela original eller eftermarknads. Slutade med Raask, så glad att äntligen hittat några.

Alla original begagnade lider av samma problem som de jag har, böjda inåt så fotpinnen lutar nedåt. Många är svetsade särskilt högra sidan.

Men nu hoppas jag detta blir bättre!

IMG_8528.jpeg IMG_8527.jpeg IMG_8526.jpeg IMG_8525.jpeg

Nu kom det ett paket jag väntat på, har jagat hela världen känns det som för att hitta rearsets antingen hela original eller eftermarknads. Slutade med Raask, så glad att äntligen hittat några.

Alla original begagnade lider av samma problem som de jag har, böjda inåt så fotpinnen lutar nedåt. Många är svetsade särskilt högra sidan.

Men nu hoppas jag detta blir bättre!

View attachment 514181 View attachment 514182 View attachment 514183 View attachment 514184
RAASK hade på hyllan ett sista par till en 40 år gammal ( udda )hoj jag hade, lycka!

Är monteringsatsen komplett?
Det finns en bricka med en böjd flärp på som reglerar hur högt upp bromspedalen går. Plus en fjäder.
Vrid brickan med flärp i läge och dra åt muttern till fotpinnen. Flärpen ska vara som ett stopp på ovansidan av pedalen.
Jag har sett att folk inte får dit den rätt så då pekar pedalen 25-30 grader uppåt.
Att lyfta hela benet för att kunna bromsa är inte så rejsigt.

Jag har bara haft äldre satser med fasta fotpinnar men fjädern och brickan är nog samma.

Är monteringsatsen komplett?
Det finns en bricka med en böjd flärp på som reglerar hur högt upp bromspedalen går. Plus en fjäder.
Vrid brickan med flärp i läge och dra åt muttern till fotpinnen. Flärpen ska vara som ett stopp på ovansidan av pedalen.
Jag har sett att folk inte får dit den rätt så då pekar pedalen 25-30 grader uppåt.
Att lyfta hela benet för att kunna bromsa är inte så rejsigt.

Jag har bara haft äldre satser med fasta fotpinnar men fjädern och brickan är nog samma.
Allt monteringsmaterial är i påsen, har sorterat allt och det ser komplett ut. Köpt nytt från Raask så det ska vara komplett.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back