Honda NSR 180cc - litet Streetfighter projekt!

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
jag har bytt till ett nytt batteri, och orginal startmotorn bör väl orka med att snurra runt denna cylindern?

ja hoppas jag me:)

Tänkte att den kanske blivit utsliten om nu startmotorer kan bli det. Eftersom du säger att den är skitlätt att springa igång
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
IGGE: jao men jag har renoverat startmotorn bytt ut pinjongen osv, ingen anning om va de kan va,
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Kommer update i morgon, eftersom att bredbandet krånglar och det skulle ta år och ladda upp bilder så väntar jag med updaten tills i morgon ;)

mvh stångberg
 

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Kommer update i morgon, eftersom att bredbandet krånglar och det skulle ta år och ladda upp bilder så väntar jag med updaten tills i morgon ;)

mvh stångberg

Vad får vi update på eller måste vi vänta för att se det? :)
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Update 4/8

tjenare igår så var jag ute i garaget för att kolla över startmotorn om den kärva eftersom det har kännts som den har gått runt segt, jag hitta att den hade gått emot lite i loppet där pinjongen går, men funderar på om det är från den gamla pinjonen som var trasig. för det syns ingen förslitning på den nya.

och jag monterade ner och kontrollerade elmotorn till startmotorn också men hittade inget fel där.
satte ihop startmotorn igen och moterade ihop allt, för att kolla om detta gjorde skillnad. men tyvärr ingen skillnad.

sedan testa jag att koppla på ett bil batteri och testa, och detta visade ju helt klart att det nya batteriet som skulle klara det inte håller måttet. så det får bli ett nytt batteri. fast fortfarande får hojjen för lite bensin, så jag kommer att köpa större munstycke och testa.

bilder uteblir idag för att bredbandet krånglar fortfarande..

misstankar finns dock om att tändningen är felinställd, någon som vet hur tändningen är på nsr en? cdi box va?

och är det någon som vet om tändningen behövs ställas om vid byte till 180 cc? jag har inte satt på 180 cc cylindern själv så jag undrar om det borde göras någon tändnings inställning efter detta som förra ägaren glömt göra?

mvh stångberg
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
nice projekt :tummenupp är du behov av delar och trimrör så har jag en nsr ståendes förtillfället som jag ska sno delar ifrån för jag inte kan få in den i trafik. ska lägga upp bilder på den så fort jag har tid :tungan bor du i skövde komun eller i skövde??? kanske kan ta någon vända någon da när du fått ordning på allt! lycka till me allt, kommer nog bli helfränt :yoparty

Ps. ska förmodligen bygga lackox och har grejer för att lacka+ att brorsan är lackerare. pm vid intressen på nåt av allt
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
nice projekt :tummenupp är du behov av delar och trimrör så har jag en nsr ståendes förtillfället som jag ska sno delar ifrån för jag inte kan få in den i trafik. ska lägga upp bilder på den så fort jag har tid :tungan bor du i skövde komun eller i skövde??? kanske kan ta någon vända någon da när du fått ordning på allt! lycka till me allt, kommer nog bli helfränt :yoparty

Ps. ska förmodligen bygga lackox och har grejer för att lacka+ att brorsan är lackerare. pm vid intressen på nåt av allt

det kan hända att jag behöver, vad har du för setup på nsren? kan vara intresserad av en större förgasare, jag bor i skövde;) tkr jag du kan göra när den är klar ;)

tackar för erbjudandet men har en som ska lacka redan :)

mvh stångberg
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
det kan hända att jag behöver, vad har du för setup på nsren? kan vara intresserad av en större förgasare, jag bor i skövde;) tkr jag du kan göra när den är klar ;)

tackar för erbjudandet men har en som ska lacka redan :)

mvh stångberg

jag vet än så länge inte vad som är på men ska ta och plocka ner den lite lätt och kolla delar osv.. tror att det sitter 32mm fögge på. sen är det ett trimrör men vet inte märke och jag måste laga den för att det blivit en spricka strax efter anslutningen. hojen är årsmodel 99.
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
jag vet än så länge inte vad som är på men ska ta och plocka ner den lite lätt och kolla delar osv.. tror att det sitter 32mm fögge på. sen är det ett trimrör men vet inte märke och jag måste laga den för att det blivit en spricka strax efter anslutningen. hojen är årsmodel 99.

aha okej, insugsrören är väl inte de samma på 99orna, så i sånna fall får jag köpa ett insugsrör separat. men kolla gärna vad det är :)

mvh stångberg
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
aha okej, insugsrören är väl inte de samma på 99orna, så i sånna fall får jag köpa ett insugsrör separat. men kolla gärna vad det är :)

mvh stångberg

tja.. det var tydligen bara 28mm. :( nemen de skulle nog passa ändå för det skiljer sig inte så himmla mycket mellan motorerna. jag ska ju ta fälgar och sånt till min crm men nu är jag fundersam på att ta gaflarna också men det blir nog för stumt. smidiga är att jag slipper göra ett nytt fäste åt bromsoket då. :va
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
tja.. det var tydligen bara 28mm. :( nemen de skulle nog passa ändå för det skiljer sig inte så himmla mycket mellan motorerna. jag ska ju ta fälgar och sånt till min crm men nu är jag fundersam på att ta gaflarna också men det blir nog för stumt. smidiga är att jag slipper göra ett nytt fäste åt bromsoket då. :va
Är inte de mycket kortare eller??
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
Aha okej , jag har ju redan en 28 mm så det är lugnt då .

gafflarna kan väl inte passa på din crm? de måste väl bli alldeles för korta som lundgren säger?

Update 5/8

Idag spenderade jag dagen framför datorn skärmen och hittade till slut manualer över nsren, och sprängskisser. så nu har jag lite fler tips på vad det kan vara.
har mina misstankar om att jag måste ställa om tändningen, vilket gör det lite jobbigt. men det måste ju göras .

om någon behöver manualen så säg till mig så kan jag skicka den över msn eller nått liknande :)

men i morgon ska jag gå på hojen med min multimeter och kolla om det finns någon högre resistans i kretsen till startmotorn , då jag nu har kollat upp att batteriet ska räcka till.

hojjen måste bli klar snart så jag får ta och sätta fart!

ha de gött

mvh stångberg
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
skiljer 10 cm men jag skiter nog idet för det blir för stumt. men jag tycker crmens är för svampig.



men skojjar du. de skiljer ju hundra meter i tjocklek mellan dom gafflarna.

hahahahha de hade varit de fulaste jag sett i hela mitt liv å sätta på dom gafflarna på en crm:rofl

somliga sträfar efter att få en grövre look med usd gaffel. kvisten vill att det skall se ännu klenare ut:tummenupp
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
men skojjar du. de skiljer ju hundra meter i tjocklek mellan dom gafflarna.

hahahahha de hade varit de fulaste jag sett i hela mitt liv å sätta på dom gafflarna på en crm:rofl

somliga sträfar efter att få en grövre look med usd gaffel. kvisten vill att det skall se ännu klenare ut:tummenupp

nja inte precis. det var bara en tanke och jag har redan konstaterat att blir kasst och tänker inte göra det. :pannkyss kallas fritänkande :arsele och visst, varför måste man göra som alla andra? då finns det ju inget kvar som är unikt. det är bara döda fiskar som flyter med strömen :fart :tummenupp
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
nja inte precis. det var bara en tanke och jag har redan konstaterat att blir kasst och tänker inte göra det. :pannkyss kallas fritänkande :arsele och visst, varför måste man göra som alla andra? då finns det ju inget kvar som är unikt. det är bara döda fiskar som flyter med strömen :fart :tummenupp

ja du har rätt.

nsr gaffel och bling bling lampor på en offroadhoj är faktiskt att gå emot strömmen:tummenupp
 

Kvisten

Elektrikern
Gick med
13 Apr 2008
Ort
Skövde
Hoj
crm 125cc SMR, mxb och Hsun kinascooter
ja du har rätt.

nsr gaffel och bling bling lampor på en offroadhoj är faktiskt att gå emot strömmen:tummenupp

har du lust att bli den första som provart? :tummenupp du måste nog va den som jag stött på som är trevligast här på forumet. *host**host* :arsele
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
har du lust att bli den första som provart? :tummenupp du måste nog va den som jag stött på som är trevligast här på forumet. *host**host* :arsele


tack för komplimangen:)


skojjar bara. ta de inte så hårt. somliga tycker om oskulder... jag gillar att mobba nykomlingar.:tummenupp
 

af1

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2005
Ort
skövde
Hoj
honda nsr 180cc
orsaken till att jag inte har uppdaterat är att jag för tillfället håller på och byter koppling på min bil och det är lite annat som händer med den också ;)

kommer snart update igen ;)

mvh stångberg
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top