Honda NSR eller Honda CBR 125

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Ort
Umeå
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
Nu är det så att jag dödade ett rådjur ja... *gick skit bra* så vill du "skjuta" djur å inte har licens så fungerar en CBR 125R precis lika bra! å då slipper du gräva efter kulan sen :tummenupp

haha, näe, men lite serriöst nu. Man bör inte vara mycket längre en 1,80 ocj själv är jag 1,79. Hojjen är fruktansvärt körtrevlig och går fint efter vägen och är bensin snål. Största anledningen till att jag inte köper en ny nu är att jag har inte dom pengarna att lägga ut för tillfället, utan då blir de en billigare hoj som förhoppnigsvis inte ska krångla å så vill jag kunna köra med polarna som har tatt mellankortet nu å kör 600cc. lite lättare att hänga på dom om man har en hoj som går en 150km/h iaf :)

Åk till en honda försäljare å be att gå provköra en cbr, det är det bästa sättet för att kunna se vad du själv tycker om hojjen, den är liten ja, men ruskigt lättkörd, å borrar man upp några små hål i slutburken (inuti utstickan på slutburken, då syns de inte) å ljudet = mysporr :tuttar
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
zpeppy skrev:
Japp jag känner så med...får se hur man gör.....det kommer sakna mest om jag köper offroad är bankörningarna på sviestad, det är ju underbart o åka bana...
jag vill också åka ju!!! väntar bara på dendär sketna lappen.. :mad:
 

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Ort
Rockholm
Hoj
ingen nsr längre
FRÖLUNDA skrev:
Hej!

Jag skall inom de kommande månaderna köpa en motorcykel i 125-klassen! Jag har kollat runt lite och fassnat för två Hondor - Honda NSR och Honda CBR 125R! Jag har läst lite smått om dem, men jag har aldrig fått höra vad någon ägare till vardera motorcykel tycker om dem. Jag skulle uppskatta om jag kunde få höra lite synpunkter om båda motorcyklarna snarast samt om ni har något bättre förslag på motorcykel i 125-klassen.

Tack i förskott!

HondaCBR125R.bmp


Honda CBR 125R

HondaNSR.bmp


Honda NSR

Köp NSR mera kräm i den :tungan sen ser den ju mera "vuxen ut" CBRen ser ut som en moppe tycker jag :fatta! sen går den inte mycket bättre än en trimmad moppe heller. Min NSR e strypt(15häst) å den går ungefär lika bra som en moppe med 75cc på :huvet) fast nsr går fortare :lol sen kan man ju alltid ostrypa nsr å få dubbla häst :7peta antalet
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_MAN skrev:
Köp NSR mera kräm i den :tungan sen ser den ju mera "vuxen ut" CBRen ser ut som en moppe tycker jag :fatta! sen går den inte mycket bättre än en trimmad moppe heller. Min NSR e strypt(15häst) å den går ungefär lika bra som en moppe med 75cc på :huvet) fast nsr går fortare :lol sen kan man ju alltid ostrypa nsr å få dubbla häst :7peta antalet
ostryp då!. :7peta ska man köra på 15hk så är CBRen goast.. bäst register och bensinsnålast, driftsäkrast osv.. du är bara dum om du kör en NSR strypt..
Föresten är det inte dubbla hästantalet i dem heller ostrypta då de sitter crm cylle på dem.. = 25hk..
 

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Ort
Segeltorp
Hoj
Dt125r
FRÖLUNDA skrev:
Hej!

Jag skall inom de kommande månaderna köpa en motorcykel i 125-klassen! Jag har kollat runt lite och fassnat för två Hondor - Honda NSR och Honda CBR 125R! Jag har läst lite smått om dem, men jag har aldrig fått höra vad någon ägare till vardera motorcykel tycker om dem. Jag skulle uppskatta om jag kunde få höra lite synpunkter om båda motorcyklarna snarast samt om ni har något bättre förslag på motorcykel i 125-klassen.

Tack i förskott!

HondaCBR125R.bmp


Honda CBR 125R

HondaNSR.bmp


Honda NSR




honda nsr min polare har en cbr inge bra köp alls tycker jag den går mkt dåligt för att vara 125 kan bero på att de e 4 takt....
om du ska trimma den så köp nsren den får mer hästar vid uppstrypning tillskilnad fr¨ån cbr som får 15... som man får ha max... :hihi
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Padde skrev:
28 innan -98, 25 efter.
hmm.. för mig de var mer tillockmed.. var de inte 22kw? alltså runt 32 hk?.
Ang hojvalet så var han ute efter så pass ny hoj så det var ändå 25hk som är aktuellt.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
28 innan -98, 25 efter.
Vart tog dom tre hästarna vägen? ISF är det nån elektronisk skit, jag tror inte alls på att det stämmer, verkstadskillen som jobbar mycket med NSR sa att det inte va nån skillnad i motorn. Gammla har 31 hk, nya har CRM cylinder, även svensksålda, uppenbarligen, därav 28 hk... Sen gör väll avgasröret lite med kanske, förgasarn ska va den samma.
EDIT: Skiter i hur många hästar det är på så vis, jag tycker den går tokslött ändå, bara nyfiken på varifrån det med 25 hk kommer. (när jag säger att den går tokslött menar jag även att inga andra 125or rör på sig nån vidare heller, enligt mig, huskyn är visserligen gigantisk skillnad, även fast den har 29 hästar, samma som min NSR alltså :D men den känns slö nu med. 125or känns slöa med tiden, tur att man får ta tung nästa år.)

Jag åkte 50-55 mil i fredas, va inte trött efter det, NSR är INGA problem alls att åka långt på!!
Ställ en NSR och en CBR ijämte varann o jämför med ögat i en sekund så inser du ;)
 
Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Fortsätter på din mening Martin, vart är skillnaden i effekt som det ska vara i våra hojar? Du har NSR cylinder, jag har CRM. Du har nyare än 98. Jag har äldre. Ändå går dom exakt likadant! (Innan jag monterade Jollyt då :tungan )

Frågan är om alla ändå har samma effekt men honda uppger olika p.g.a. andra orsaker?

EDIT: Troliga 29 hk i din Husky! dU HaR Jy aLdRiig mEERr äN TjyGeTvå! :rolleyes:
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
NSR_Martin skrev:
Vart tog dom tre hästarna vägen? ISF är det nån elektronisk skit, jag tror inte alls på att det stämmer, verkstadskillen som jobbar mycket med NSR sa att det inte va nån skillnad i motorn. Gammla har 31 hk, nya har CRM cylinder, även svensksålda, uppenbarligen, därav 28 hk... Sen gör väll avgasröret lite med kanske, förgasarn ska va den samma.
EDIT: Skiter i hur många hästar det är på så vis, jag tycker den går tokslött ändå, bara nyfiken på varifrån det med 25 hk kommer. (när jag säger att den går tokslött menar jag även att inga andra 125or rör på sig nån vidare heller, enligt mig, huskyn är visserligen gigantisk skillnad, även fast den har 29 hästar, samma som min NSR alltså :D men den känns slö nu med. 125or känns slöa med tiden, tur att man får ta tung nästa år.)

Jag åkte 50-55 mil i fredas, va inte trött efter det, NSR är INGA problem alls att åka långt på!!
Ställ en NSR och en CBR ijämte varann o jämför med ögat i en sekund så inser du ;)
vad fick dig att ändra dig :3freak hade inte WRen 42 nyss..
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
philsson skrev:
vad fick dig att ändra dig :3freak hade inte WRen 42 nyss..
Nej, dom på forumet här bevisade ju att den har 29 hk, mindre än både solitudes och zpeppys hojar :D
Den måste väga typ två gramm, hehe....
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
Varför försöka få folket här att tro på 41hk när de tydligen vet att det är 29?
Om den har 29, då har min NSR max 15.


EDIT: Lilla Martin hann före
DJM blir ju ledsen om han inte har mest effekt i sin hoj av alla på forumet :hihi :tungan
 

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Ort
Mullsjö (Jönköping)
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
NSR_Martin skrev:
DJM blir ju ledsen om han inte har mest effekt i sin hoj av alla på forumet :hihi :tungan

I helgen tar vi med en kamera och åker upp till torsvik, då ska vi tävla, DT mot NSR, NSR mot NSR och NSR mot Husky. Detta kanske bevisar något? :va
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
I helgen tar vi med en kamera och åker upp till torsvik, då ska vi tävla, DT mot NSR, NSR mot NSR och NSR mot Husky. Detta kanske bevisar något? :va
Alla som provkört den tvivlar inte en sekund på att den har betydligt mer effekt än 29 hk, konstigt att dom som är jätteduktiga på motorer här vet bättre?

Annars kan man ju fixa en accalerometer o sätta på hojen :D
Fille o jag smårejsade ju lite för skojs skull, o se skillnaden, jag trodde han skulle köra ifrån mig mycket i starten, men när jag inte startade på ettan "spinna sen upp på bakhjulet o sen ifatt" tekniken, utan istället slirade på tvåan eller trean, då hann han aldrig köra ifrån, blev förvånad över det. Sen va det väll inga hyperseriösa starter, men... Sen hakar man på upp till att den har sånt varv att den typ kväver sig själv :D Surt att inte NSR går lika bra...
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
hahaha!! my shit!.. alltså en 70cc cross har ju mer än 30hk ju.. cross är cross de fattar ju alla!.. en 125cc måste ju ha rejält med kräm.. över 40hk låter totalt rimligt.. men de har ju sitt pris med täta kolvbyten och regelbunden service osv.. men det är ju en cross fortfarande så de ska va så.. klart den har mycket effekt.. se bara på gamla cr exempelvis med över 40hk då snackar vi 92a tillockmed!. tror jag hade rätt där ang effekten.. men borde då inte en WR från 98 är de va martin?.. ha mer än så.. aja.. det är lustigt vad folk tror konstiga saker.. :3freak cross är cross.. just my two cents.. kalla mig gärna trög..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top