Honda NSR eller Honda CBR 125

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
SolitudE skrev:
Martins hoj är enligt mig en Cross med Lysen, inget mellanting där inte.
Det är väll precis vad det är med... Kompromisser in my as, skulle den vara anpassad för landsväg skulle man inte få träsmak efter en mil :D

joel_dt125

The king of Dt
Gick med
16 May 2005
Hoj
Dt125r
FRÖLUNDA skrev:
Hur some helst, ni har inga förslag på sport motorcyklar i klass-125? Står lixom mer eller mindre still just nu.

En honda nsr eller en honda cbr och så har vi den bästa aprilia rs.... :yoparty

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
joel_dt125 skrev:
En honda nsr eller en honda cbr och så har vi den bästa aprilia rs.... :yoparty
Varför är den bäst?
Den har fördelar man egentligen inte har nån nytta av ju, att det är en "ren banhoj"... Självklart har man glädje av toppfarten och axet, men ett effektsystem på en NSR så är nog inte skillnaden gigantisk. Då har NSRen bättre komfort, och håller bättre, och hur är det med andrahandsvärdet?

Just my to cents...

NSR_MAN

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
ingen nsr längre
philsson skrev:
ostryp då!. :7peta ska man köra på 15hk så är CBRen goast.. bäst register och bensinsnålast, driftsäkrast osv.. du är bara dum om du kör en NSR strypt..
Föresten är det inte dubbla hästantalet i dem heller ostrypta då de sitter crm cylle på dem.. = 25hk..

jag ska köpa effekt rör istället orkar inte dra pluggen i röret (den sitter mitt i kröken) pallar inte såga upp å sen svättsa igen den igen :)
den gammla nsr har väll 30 häst? å dom mellan 94-98 har 98häst å dom nyare har 25 eller hur e det? :confused:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
NSR_MAN skrev:
jag ska köpa effekt rör istället orkar inte dra pluggen i röret (den sitter mitt i kröken) pallar inte såga upp å sen svättsa igen den igen :)
den gammla nsr har väll 30 häst? å dom mellan 94-98 har 98häst å dom nyare har 25 eller hur e det? :confused:

Gamla 31,6hk
94-98(?) 28hk
99-02(?) 25hk

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
Zx9r -98 Minimoto: Ly-cig 14F *Blata kopian*
SolitudE skrev:
Gamla 31,6hk
94-98(?) 28hk
99-02(?) 25hk

Man kan ju passa på att fråga käre solitude när han ändå verkar vara på g.. när man dragit pluggen på en nsr, hur fort går dom då på ett ca? är den stark osv?

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
FRÖLUNDA skrev:
Tillverkas fortfarande Aprilia RS, och i så fall, vad ligger den på?

Tror dom fortfarande tillverkas! Tidigare har dom legat mellan 50 - 60.000 ny om jag inte minnes helt galet..

Powerade

Honda The Power Of Yor Dreams !
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
Honda CBR125R -04,
en ny rs kostar exakt 49.900 kr...och en MX kostar lika mycket..

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
*Foxen* skrev:
Man kan ju passa på att fråga käre solitude när han ändå verkar vara på g.. när man dragit pluggen på en nsr, hur fort går dom då på ett ca? är den stark osv?

När man drar strypningarna blir hojen mycket rappare på gasen och får mycket roligare motorkaraktär.
Helt ostrypt gjorde min ca. 145km/h.
Nu med Jollymoto på gör den ca. 155km/h.
Något bottendrag finns ju som du säkert vet, inte i någon 125:a, 2 takt :hihi
Men visst är den stark, på lite högre varv behöver jag ju inte växla ner i backarna iaf.
Under 7500 rpm är den inte värst pigg, men sen händer det grejjer! :banana

*Foxen*

En filur
Gick med
26 Feb 2004
Hoj
SolitudE skrev:
När man drar strypningarna blir hojen mycket rappare på gasen och får mycket roligare motorkaraktär.
Men visst är den stark, på lite högre varv behöver jag ju inte växla ner i backarna iaf.

hehe, då var mina tankegångar ganska rätt... :) hehe, jo, nog vet man att det händer sällan nånting på en 2-takt före 7000rpm.. men sedan då är de bara att knäppa 4-punktsbältet å ta emot de som kommer ;)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
SolitudE skrev:

Hmm, verkar en aning konstigt.

Strypt med original systemet (ostrypt insug) har både jag och förra ägaren på hojen haft uppe min NSR i 145km/h.

Med Figarollit har jag lagt runt 170 några gånger på både NSRéns mätare och cykeldatorn.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Padde skrev:
Hmm, verkar en aning konstigt.

Strypt med original systemet (ostrypt insug) har både jag och förra ägaren på hojen haft uppe min NSR i 145km/h.

Med Figarollit har jag lagt runt 170 några gånger på både NSRéns mätare och cykeldatorn.
170 när du ligger o pressar i tre timmar i nerförsbacke och medvind?
Eller mer utan problem såfort du kryper ihop och pressar en stund?
Om du sitter upp och gasar fullt, hur fort går det då, innan det börjar sega ner sig helt totalt o knappt ökar i fart längre..?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
*Foxen* skrev:
hehe, då var mina tankegångar ganska rätt... :) hehe, jo, nog vet man att det händer sällan nånting på en 2-takt före 7000rpm.. men sedan då är de bara att knäppa 4-punktsbältet å ta emot de som kommer ;)
8,5k på RGVn innan de händer nåt alls..

FRÖLUNDA

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
-
Jag var på "På Två Hjul" uppe i Göteborg i december och jag har för mig att jag såg en Honda CBR 125 där (är dock ej säker). Vad jag kommer ihåg så var den inte så liten som några utav er säger att den är. Jag har dock aldrig sett en Honda NSR så jag kan ej jämföra den med den :p Hur some helst, ska kolla på en Honda NSR -01 snart. Får se ifall det blir någon affär eller om jag avvaktar.

Last edited:

FRÖLUNDA

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
-
Kollade precis på lite teknisk data av både en Aprilia RS och en Honda CBR 125 och det skiljer bara 30mm på längden, 35mm på bredden och 65mm på höjden. Det är ju inte alls mycket så det där om att man max ska vara 1,80m lång när man kör en Honda CBR 125 är väl mest trams... eller? Jag ska snart till en Honda försäljare och ta en titt på en Honda CBR 125 så jag får en bättre uppfattning om dens storlek.

P@itor

Speed Addic
Gick med
19 Feb 2005
Hoj
Honda VFR750f RC24
Om du vill ha en 125 som har bäst acc, går snabbast samt låter bäst i den prisklassen så ska du köpa en Cagiva Freccia C12R. Med sina sju växlar och 28hk så e den riktigt kul. Sen skadar det ju inte att motorn är byggd med enorm kvallité. Vet, har själv plockat isär en. Sen är den ju lätt snyggast med. Den röda är dock inte lika snygg enligt mig.

Visst låter det bra! Köpa min? PMa mig

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...