har för mig gallret är något slags flammskydd??Stämmer det verkligen? Varför har Yamaha eller ART aldrig galler för avgasmynningen i så fall?
har för mig gallret är något slags flammskydd??Stämmer det verkligen? Varför har Yamaha eller ART aldrig galler för avgasmynningen i så fall?
Jo, men inte så dyr väl att den kommer bli helt otillgänglig? Däremot lär väl tillgången bli knapp. Lär nog inte stå ett par ”VFR 1000 RR” hos varje svensk Honda-ÅF.
Va? Jag trodde samma prisklass som Desmosedici RR. Vad trist. I så fall blir det ju en hoj man bara ser på utställningar och i böcker. Möjligen parkerad för ren uppvisning av någon som betraktar den som en investering och klenod.Tyckte jag läste rykten runt €100 000...
Va? Jag trodde samma prisklass som Desmosedici RR. Vad trist. I så fall blir det ju en hoj man bara ser på utställningar och i böcker. Möjligen parkerad för ren uppvisning av någon som betraktar den som en investering och klenod.
![]()
Jag tror inte att det där nätet skyddar motorn när man vurpar. Snarare fungerar det som en sil som släpper in föremål som är så små att de kan skada motorn! =)
Yamahans avgasrör går ju i en böj under hojen, så föremål som tar sig in bakvägen faller inte rakt ned i motorn.
Stämmer det verkligen?
har för mig gallret är något slags flammskydd??
Lite konstigt att dom inte väljer gafflar från showa då dom ändå tog nissin ok.
En mille för produktionsräcern är ju helt värdelöst, vad skulle skilja den så mkt från desmon så den blir så dyr?
Produktionsräcern är den som kostar en 1,2m euro och körs i MotoGP nästa år, gathojen väntas kosta runt en mille kronor.
Eh, vad vill du ha sagt alltså? Du skriver att det är ”värdelöst” att produktionsracern kostar en miljon – och att den (oklart om du menar gathojen eller produktionsracern) inte är värd ett högre pris än Ducati Desmosedici RR.Möjligt men den riktiga "produktionsräsern" är det nog väldigt lite vanlig produktion inblandad i...
Antagligen ganska lite i denna med men garanterat mer än den Hayden kör!
Ingendera kommer nog monteras på löpande bandet...
Så den stora skillnaden mot en "äkta prototyp" RC214V är att RCV1000R inte har en fabrikstillverkad mjukvara i Motogp ECU.
Frågan hur konkurrenskraftiga de kommer bli, en indikation kommer vi se på Måndag.
Nej, den stora skillnaden är att RCV 1000 R saknar pneumatisk ventilstyrning. Oj då, sen med svaret ser jag nu.Så den stora skillnaden mot en "äkta prototyp" RC214V är att RCV1000R inte har en fabrikstillverkad mjukvara i Motogp ECU.
Nej, den stora skillnaden är att RCV 1000 R saknar pneumatisk ventilstyrning. Oj då, sen med svaret ser jag nu.
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
![]() |
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |