Till slut visade Honda den: gathojen med specifikation från MotoGP-racern (RCV 1000 R). RC 213 V-S verkar beteckningen vara.
Honda har inte redovisat teknisk specifikation eller info om produktion, men att döma av bilderna är den mer eller mindre redo för serieproduktion; frågan är hur stor serie det blir och vad det kommer stå på prislappen.
Säkert är i alla fall att ingen annan tillverkare någonsin har tillhandahållit en landsvägsmotorcykel med så stora likheter med en GP-racer (RCV 1000 R).
Tycker det är riktigt synd att en sån här hoj, som verkligen får blodet att koka, bara blir samlar- och tävlingshoj. Förut lanserade tillverkarna ibland strikt ensitsiga SP-versioner av modeller som redan i originalskick var ganska övertygande racehojar (ZXR 750, RGV 250, NSR 250); torrkoppling, tätstegad låda och lite mer effekt (samt ett trimkit). Hade varit fint om det här (hojen till vänster) var SP-versionen av Honda Fireblade. Eller vad tycker ni?
Honda har inte redovisat teknisk specifikation eller info om produktion, men att döma av bilderna är den mer eller mindre redo för serieproduktion; frågan är hur stor serie det blir och vad det kommer stå på prislappen.
Säkert är i alla fall att ingen annan tillverkare någonsin har tillhandahållit en landsvägsmotorcykel med så stora likheter med en GP-racer (RCV 1000 R).
Tycker det är riktigt synd att en sån här hoj, som verkligen får blodet att koka, bara blir samlar- och tävlingshoj. Förut lanserade tillverkarna ibland strikt ensitsiga SP-versioner av modeller som redan i originalskick var ganska övertygande racehojar (ZXR 750, RGV 250, NSR 250); torrkoppling, tätstegad låda och lite mer effekt (samt ett trimkit). Hade varit fint om det här (hojen till vänster) var SP-versionen av Honda Fireblade. Eller vad tycker ni?