abethebabe
hungarianstallion
- Gick med
- 15 Jan 2006
- Hoj
- GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Abe nu är manualen skickad, hoppas den funkar/N
funkar ypperligt, tack så mkt
VIT/SVART SP2 (!!!!) på blocket 144 mil varit omkull 72ooo:- http://www.blocket.se/helsingborg/Honda_Vtr_1000_sp_2_rc51_21845300.htm?ca=10&w=3
Laguna Seca-lacken, "Stars & Stripes" för den oinvigde..
En jippolack Honda använde när det tävlades i SuperBike med SP2:an på Laguna Seca-banan.
Förare var väl Colin Edwards och Nicky Hayden (alias "Texas Tornado" o "Kentucky Kid")!?
ÄR DET NGN SOM VET EXAKT VAR TP SENSORN SITTER`
tacksam om ngn skulle veta
gå in på google sök på rc51 så får du tag på hela service manualen
Borde sitta på förgasarna (Throttle Position Sensor, TPS)
ÄR DET NGN SOM VET EXAKT VAR TP SENSORN SITTER
SP-1:an har inga förgasare.
Kolla bilden.
Servicemanualen beskriver felsökningen på TP-sensorn i kapitel 5 (sidorna 20-22). Alltså: 5-20, 5-21, 5-22.
SP-1:an har inga förgasare.
Kolla bilden.
Servicemanualen beskriver felsökningen på TP-sensorn i kapitel 5 (sidorna 20-22). Alltså: 5-20, 5-21, 5-22.
SP1 har visst förgasare!! Och den har insprutning oxå, den har förgasarinsprutning!!! Det är en svart liten sensor som sitter på främre förgasaren, på sidan!
Här har du sprängskisser på alla honda motorcyklar!!! http://www.houseofhondaparts.com/fiche_section_detail.asp
Där kan du se att det sitter "fuel injectors" på förgasarna.
Tydligen så är det inte så ovanligt fel på SP2.....
Spjällhus skulle jag hellre vilja kalla dem. Förgasningsinsprutning i den meningen att bränslet förgasas innan förbränningsrummet, men jag är ingen petimeter, så man kanske kan kalla dem förgasare också.SP1 har visst förgasare!!
Nja, jag skulle nog inte det. Däremot finns det tydligen att få tag i depåstöd till Fireblade som funkar. Tror det var 954:an som har lika sving som er...Törs man borra i svingen och montera dit en nitmutter tro??
Törs man borra i svingen och montera dit en nitmutter tro??
I sak är det helt ok att göra. Det är ett krav te,x för tävlingshojar att sätta hajfena och detta görs genom att borra 2 hål i svingen (oftast) inget som är skadligt MEN det finns depåstöd för svingtypen så är ju inget som borde behövas...
Abbe har ju bobs på sin..kommer inte ihåg hur dessa var fästa, men du får nog svar snart
Spjällhus skulle jag hellre vilja kalla dem. Förgasningsinsprutning i den meningen att bränslet förgasas innan förbränningsrummet, men jag är ingen petimeter, så man kanske kan kalla dem förgasare också.
(TPS i insprutningsmotorer brukar för övrigt benämnas spjällägesgivare på svenska när det gäller insprutningsmotorer.)
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |