Honda SP1-tråden

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
dessutom har jag olika höjd på svingen på höger och vänster sida, antar att ni oxå har det

Stod o kollade Abbes Spetta, där är det inte olika höjd....är det olika på Spettorna eller är det bytt sving?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Man måste mäta där det är plant. Annars blir det mesta snett, även svingen
blir sned!!!

Men svingen är rak:yoparty:banana:banana:banana

förstår nog inte riktigt vad du menar! svingen är INTE olika hög på min, inte i underkant iaf:va varken jag eller bempas kunde se ngt ovanligt, ngn annan som har olika höjd på sin sving kanske?

PS. du har väl inte smuttat på whiskeyn så här på söndageftermiddagen:D

Last edited:

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Man måste mäta där det är plant. Annars blir det mesta snett, även svingen
blir sned!!!

Men svingen är rak:yoparty:banana:banana:banana

Förstår inte heller men istället för att tänka på det så förklara jag var jag kollade så vi inte pratar förbi varandra.

Längst bak på svingen ca 2 cm innan svetsen för bakhjulsaxel etc är det exakt like högt från marken upp till sving på bägge sidor och vi använde mitt depåstöd som oxå lyfter rakt och det var som sagt rakt...eller menade du att det var rakt och du mätte fel först?...

Jag kanske bara missuppfattat dig...lätt hänt när man bara kommunicerar i text :)

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Bifogat

• ABCD0001.JPG
    ABCD0001.JPG
    210.8 KB · Visningar: 63
  • ABCD0002.JPG
    ABCD0002.JPG
    213.6 KB · Visningar: 63
  • ABCD0003.JPG
    ABCD0003.JPG
    204.2 KB · Visningar: 82
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Min sving är inte heller olika hög....

MEN ABE HAR FÖRSTA TJING!!! Han måste svara först.....:krama

Här kommer bilder!!!

det e lugnt, jag har lite kasst med klirr just nu:näsblod, måste beställa ett drivpaket i veckan åsså och då duger det ju inte med det näst bästa;) och alla vet att ska man ha bra grejor så kostar det.

sälj det softish, jag löser en hugger lite längre fram i sommar.

dofilus

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2007
Hoj
Honda Cr500AF och nåra fler...
Svingen

Olika höjd på svingen kan man lätt få när man är lite het på sakerna och har lite otur när man tänker!!! Svingen är exakt lika hög på vänster som höger sida, missade den lilla detaljen att mitt garage golv lutar där jag normalt ställer hojjen.
Eftersom kompisen har en 929;a med olika höjd på så låg tanken helt rätt," ja ja då är oxå min sving olika hög!!"
Men med hojjen där det är plant är den så rak o fin som allra helst:yoparty

Har dock inte tänkt färdigt ifall det är bättre med bobbiner eller om jag ska skita i det och köra med de vanliga lyftplattorna. Jag har inga fästen för bobbiner och klurar på om det ska bli nåra.:va

Lasse

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Olika höjd på svingen kan man lätt få när man är lite het på sakerna och har lite otur när man tänker!!! Svingen är exakt lika hög på vänster som höger sida, missade den lilla detaljen att mitt garage golv lutar där jag normalt ställer hojjen.
Eftersom kompisen har en 929;a med olika höjd på så låg tanken helt rätt," ja ja då är oxå min sving olika hög!!"
Men med hojjen där det är plant är den så rak o fin som allra helst:yoparty

Har dock inte tänkt färdigt ifall det är bättre med bobbiner eller om jag ska skita i det och köra med de vanliga lyftplattorna. Jag har inga fästen för bobbiner och klurar på om det ska bli nåra.:va

Lasse

SON, stay of the drugs:tummenupp

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
2002 SP-2
Fazerfun - Vad hamnade slutnotan på för att få hem SP2:an och få den i trafik i Sverige? Dvs totalpriset minus köpeskillingen i England...

/m

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
Fazerfun - Vad hamnade slutnotan på för att få hem SP2:an och få den i trafik i Sverige? Dvs totalpriset minus köpeskillingen i England...

/m

det kan jag svara på eftersom våra hojar kommer från samma land och samma "transportör", samma dag, dom stod t o m jämte varann när jag hämtade min:D

hämtning i england= 6500
ursprungskollsavgift= 500
regning= ca 1250
besiktning= 300

har du hittat ngt i england du är sugen på?

wass

Ny medlem
Gick med
24 May 2006
Hoj
2002 SP-2
det kan jag svara på eftersom våra hojar kommer från samma land och samma "transportör", samma dag, dom stod t o m jämte varann när jag hämtade min:D

hämtning i england= 6500
ursprungskollsavgift= 500
regning= ca 1250
besiktning= 300

har du hittat ngt i england du är sugen på?

Inget för tillfället, men det dyker upp intressanta objekt då och då. Priset på en sp2:a i mycket fint skick och inte alltför många mil (ca 1500) verkar ligga på max 5000 pund, dvs under 60.000. Om man väljer samma fraktalternativ som ni hamnar man en bit under 70.000 vilket är ett bra pris för rätt hoj...

/m

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
det e lugnt, jag har lite kasst med klirr just nu:näsblod, måste beställa ett drivpaket i veckan åsså och då duger det ju inte med det näst bästa;) och alla vet att ska man ha bra grejor så kostar det.

sälj det softish, jag löser en hugger lite längre fram i sommar.

Ok, jag är inte heller så tät som jag skulle vilja vara just nu....:gnissla

Bancykel för ca 18ooo:- Jag vill ha!!!!:Bugar http://cgi.ebay.co.uk/honda-sp1_W0QQitemZ220414993500QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycles?hash=item3351c1e45c&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=66%3A2|65%3A7|39%3A1|240%3A1318|301%3A1|293%3A1|294%3A50#ebayphotohosting

Last edited:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Inget för tillfället, men det dyker upp intressanta objekt då och då. Priset på en sp2:a i mycket fint skick och inte alltför många mil (ca 1500) verkar ligga på max 5000 pund, dvs under 60.000. Om man väljer samma fraktalternativ som ni hamnar man en bit under 70.000 vilket är ett bra pris för rätt hoj...

/m

När du pratar om hojar som har gått 1500 mil...vad är det för årsmodeller då?

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08

/m

Har bevakat just SP2 ett tag och ja, priserna brukar landa där, iaf på Ebay när det gäller de första årsmodellerna. På Autotrader ligger de generellt högre, runt 6000 pund och uppåt. Å andra sidan finns det SP1or som handlare vill ha 8000 pund för så det skjuts en del från höften vad det verkar.:tummenupp

Vad gäller frakten så är faktiskt 6500 toppnoteringen (och smärtgränsen vad mig anbelangar:gnissla). Jag har tidigare betalat 4500 men allt beror på hur transportörens rutt ligger i förhållande till hojarna. Han skeppar från Goole på östkusten så ju närmare därikring desto bättre självfallet. Min och Abbes stod lite för långt söderut, Abbes dessutom inne i centrala London.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy