På SP1an körde jag 50 profil o Dunlop: Qualifer (ingen höjdare på bana...
), Qualifer RR och GP Racer men beslöt i somras att testa nya Michelin Power One Street + 55 profil på Gotland Ring. Och visst svängde det lättare och snabbare, tveklöst, men frågan är hur mkt som handlade om hojen resp däckprofilen.
Greppet var helt ok men jag vet att många som körde snabbare och labbade med däcktrycket klagade på ovanligt stort slitage på Street, även för att vara på Gotland ring vars asfalt är ökänd för att käka däck. Competitionvarianten är att föredra för seriös banåka men det är å andra sidan inget man kör med på gatan.
Nästa år kommer jag köra GP Racer med 55-profil, tycker det däcket är svårslaget.
Det kan du haja
Satt en undertail som ägaren haussat enormt men som visade sig vara rena skämtet. 2400 kr fattigare (Honda ska ha det dubbla
) sitter nu originalplastsjoket där, inkl bakljuset a la gsxr 1100 91-92...så vackert att det tåras i ögonen
26-28 juni har jag för mig. Körde med Yellow
Kul
Maila gärna:
mlufe@yahoo.com