Honda SP1-tråden

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
har papper på 133,13 hk..... pcIII och slippar och ingen "flärp" på luften... vad nu det betyder.... haha.....
vridet hamnade på 98,90.....

smaklig måltid:D.... hahaha.....

nä... skämt åsido.... hur vet man att det är korrekta siffror då?..... känns som att man får lita på bänken, även fast den kanske inte e hundra så finns det ju inte mycket andra sätt att göra på väl?.....:va
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
har papper på 133,13 hk..... pcIII och slippar och ingen "flärp" på luften... vad nu det betyder.... haha.....
vridet hamnade på 98,90.....

smaklig måltid:D.... hahaha.....

nä... skämt åsido.... hur vet man att det är korrekta siffror då?..... känns som att man får lita på bänken, även fast den kanske inte e hundra så finns det ju inte mycket andra sätt att göra på väl?.....:va

Ska man jämföra hojar så måste dom vara bänkade på samma bänk vid ungefär samma tid för att få en bra jämförelse! Många bänkar ger några fler hästar på pappret för att tillfredsställa kunder och många bänkar har inte blivit kalibrerade på en tid så man kan mest se det som glädjesiffror.... Det viktigaste är att effektkurvan är så jämn som möjligt över hela registret! Det ger en lättkörd hoj!

Tex. du fick 133 hk och nästan 99 nm...
Jag fick 125 hk och 102 nm... Har du en bild på effektkurvan? Vid vilket varv har du mest hk samt nm?!
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Ska man jämföra hojar så måste dom vara bänkade på samma bänk vid ungefär samma tid för att få en bra jämförelse! Många bänkar ger några fler hästar på pappret för att tillfredsställa kunder och många bänkar har inte blivit kalibrerade på en tid så man kan mest se det som glädjesiffror.... Det viktigaste är att effektkurvan är så jämn som möjligt över hela registret! Det ger en lättkörd hoj!

Tex. du fick 133 hk och nästan 99 nm...
Jag fick 125 hk och 102 nm... Har du en bild på effektkurvan? Vid vilket varv har du mest hk samt nm?!


vill minnas att vridet på min hoj landade på 104 men som sagt det verkar skilja alldeles för mkt mellan olika bänkar samt VEM som utför arbetet:gnissla
 

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
# Jag är på jakt efter ett främre avgassystem till en SP-2:a. Original eller trimrör spelar inte så stor roll, men helst ett trimsystem :tungan
# Det var tydligen någon som annonserade ut en hugger i kolfiber till en 2:a, men jag kan tyvärr inte hitta annonsen.

PM:a mig gärna om ni hör något om ett främre system eller en hugger till en SP-2:a

Tack på förhand.
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
På förfrågan:

135 hk & 108 nm i nuvarande skick.

Har papper på tidigare bänkning, med pc2, akrarör o kn-filter som visar 136 hk..
Körd i bänk innan trim oxå, då gav det runt 118-120 hk tror jag.
Så visst diffar det mellan olika bänkar..
 
Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Ducati x 3
Min har 131hk och 102Nm med större luftburk, längre trattar(borde ge mindre toppeffekt) och slip-on.
Det roliga är att i samma bänk hade min trimmade Ducati 996:a 5hk mindre :D Den hade portade toppar med större ventiler, högkomp, andra kammar, större sprut, 52mm raceavgassystem m.m.
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
kraschpuckar

ngn som vet var man köper bra kraschpuckar o var man sätter fast de på hojen,...pm-gärna please
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
honda center och man får nog en beskrivning till dessa:)
vet dock att du måste såga/borra i kåporna....:gnissla
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Idag monterades Power commandern, det fanns ingen vettig mapp för sebring-slipon så jag tog för moriwaki (low mount). Kändes som kurvan slätates ut lite, men man ska aldrig underskatta placebo... Det blir som sagt bänkning när luftboxen är monterad.

Ett michelin pilot power 2ct 190/55 blev monterat också. Kändes finfint, men jag vet inte om jag märkte nån skillnad mot 190/50. Dock insåg jag nu att det hade varit fint att bänka med det gamla däcket, har för mig att bänkarna sliter friskt eller?!
 

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Suboptimalt med all säkerhet, men knappast skadligt. Jag skulle tom tro att det är mer skadligt att köra med originalmapp och öppnare system/slipon då detta leder till att hojen går ytterligare lite magert. Oavsett, när väl luftboxen är monterad så blir det bänkning :)
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
Det är skadligare men det betyder inte att det du kör med är ofarligt för motorn...
Men kör inga längre sträckor iaf....
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
hmmmm

måste vara någon som vet var man köper craschpuckar o hur o var man sätter dem.....de på honda-center visste inte:huvet finns några på alienmoto men ser ut som en liten skruv typ 8a eller 6a o ja hittar inget sådant hål på hojen
 

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
CBR1000RR & AT
måste vara någon som vet var man köper craschpuckar o hur o var man sätter dem.....de på honda-center visste inte:huvet finns några på alienmoto men ser ut som en liten skruv typ 8a eller 6a o ja hittar inget sådant hål på hojen

<---- Köpte mina via nån av sponsorlänkarna till vänster här.

Monterade med med genomgående gängstål som ersatte både främre & bakre motorfästen i ramen.

JA. Håltagning i kåpan var nödvändig.
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
mmm... helt riktigt... mina fästen byter ut motorfästet... lång stålpinne....

kolla e-bay kanske.... fick mina med cykeln så jag vet faktiskt inte vart man handlar sådant lull-lull....
 

Stanic

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Bland grannar och granar
Hoj
Ducati
måste vara någon som vet var man köper craschpuckar o hur o var man sätter dem.....de på honda-center visste inte:huvet finns några på alienmoto men ser ut som en liten skruv typ 8a eller 6a o ja hittar inget sådant hål på hojen

Jag köpte till Firestormen på denna firman, kolla länken men det verkar vara till SP-2? De jag köpte sattes i motorfästet precis som tidigare sagts.

http://t-rex-racing.com/catalog.php?item=69&catid=52&ret=catalog.php?category=52
 

scaryracing

www.scaryracing.com
Gick med
6 May 2005
Ort
skåneland
Hoj
vtr sp2 o en kawa zx6r:=)
hmmm

vill inte köpa av greven, hitta de i usa men man kunde inte få de skickade till sverige tyvärr:mad: fan måste få dit ngt innan anderstorp nästa helg,..ngr snabba bra tips som kan lösa mitt dilemma?

mvh tobbe
 

Stanic

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2007
Ort
Bland grannar och granar
Hoj
Ducati
Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

Top