Biltmore
Blood Group: Red
Jag undrar, som f.d Spettaägare, varför säljs inte hojarna på Blocket? är det hösten som ställer till det eller?
vill inte köpa av greven, hitta de i usa men man kunde inte få de skickade till sverige tyvärrfan måste få dit ngt innan anderstorp nästa helg,..ngr snabba bra tips som kan lösa mitt dilemma?
mvh tobbe
varför inte![]()
många konstiga affärer,..köpte craschkåpor för knappt 5 tusen som ja fick sätta en stor alubit under allt för att det skulle inte brännas upp av avgasröret osv osv utan kompensationdepåhållare som knäcktes utan pengar tillbaka osv osv
vill köpa bra kraschpuckar nuuuuu o som e lätt o montera, ja vet man får göra hål i kåporna men det e lugnt
många konstiga affärer,..köpte craschkåpor för knappt 5 tusen som ja fick sätta en stor alubit under allt för att det skulle inte brännas upp av avgasröret osv osv utan kompensationdepåhållare som knäcktes utan pengar tillbaka osv osv
vill köpa bra kraschpuckar nuuuuu o som e lätt o montera, ja vet man får göra hål i kåporna men det e lugnt
Är RG-engineering bra att göra med? Har de bra koll på SP1/2? Jag funderar på att kolla med dem om bänkning och injsutering av hojen efter säsongen.
Är RG-engineering bra att göra med? Har de bra koll på SP1/2? Jag funderar på att kolla med dem om bänkning och injsutering av hojen efter säsongen.
Jag har för mig att avgassystemen skiljer sig från SP1 till SP2.... Linkrören är inte samma iaf om man ska köpa slipon.... Men har för mig att det var nått med grenrören oxå....
Tack för infonSP2 grenrör passar inte på SP1. Man kan iofs säkert få dit dom rent fysiskt, men SP2 har D-avgasportar medan SP1 har runda. Det betyder att ett SP2 grenrör har en "klack" som kommer att sticka upp i underkant av avgasporten om man sätter den på en SP1 och avgaserna kan inte strömma helt fritt ut i grenröret. Man får troligen en effekt där en del av avgaserna kommer att "studsa tillbaka" mot klacken, eller åtminstone en mindre effektiv tömning av avgaser.
Kanske fungerar, men inget jag skulle prova eller rekommendera...
Tvärtom (SP1 grenrör på SP2) kan nog fungera bättre med avgasportarna, men då får man problem att få dit grenröret pga den annorlunda svingen.
Dessutom har anslutningarna mellan grenrör och ljuddämpare flyttats mellan SP1 och SP2, så man kan inte använda SP1 slip-ons på en SP2 eller tvärtom.
Detta gäller standard grenrör. Ett "aftermarket"-system kan ha annan dragning eller tom runda anslutningar mot cylindrarna (SP2-system), så där får man kolla från fall till fall.
/m
Eftersom bilsport löste in min storm så blir det till att köpa ny hoj, å då föll det sig naturligt att kika på spettan. Ska kika på en i malmö på lör å blir d inte den ska jag kika på e annan i skövde på sön, oavsett så blir d en sp1!
![]() |
Försäljningsrekord för BMW Motorrad
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
BMW R 18-modeller uppdateras
Screenshot BMW R 18 och ... |
![]() |
Fiffiga touringprylar
Det tyska företaget Wunderl... |
![]() |
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
![]() |
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
![]() |
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
![]() |
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
![]() |
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
![]() |
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |