Honda SP1-tråden

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ni som kör SP1 i Stockholm, vad betalar ni i försäkring?? :confused:

Jag är 31, har i augusti 6 skadefria år och har tillgång till eget garage.

Ca 6000 hel/hel via TH. 40 plus, eget garage, kört hoj sen 89, bor i zon 2 (Huddinge)

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Betalar runt 10.000 halv på folksam avställningsbar. Haft kort i 4-5 år bor i Solna.

Tack för svar! Tog avställn.bar försäkring genom Folksam, 1487:-/mån. Dyrt, men så fick det bli. BLir för min del bara 4 mån. påställd hoj/säsong som tur är.

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
En annan fråga, sitter diodblinkers på min SP1, vad för motstånd ska användas och var/hur kopplas det in??
(Har för snabb blinkfrekvens)

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
En annan fråga för att i bästa fall slippa uppfinna hjulet 10 ggr i onödan;
Vad använder ni för motorolja?? Tänkte byta olja och filter till helgen.

Vilken viskositet förordas? Hel eller delsyntet? Någon som upplever ngn olja ha extra gynnsam
inverkan på växellåda osv.

Vore fantastiskt med input inför första oljebytet!

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Jävla helvetes toppkåpa!!!!

Plockade loss toppkåpan häromdagen för rengöring, satte dit en ny mudguard. Men nu är det fanimej stört omöjligt att få på den rätt igen, i synnerhet på den vänstra sidan med alla kablar och reläer och skit. Det tar liksom stopp....

Börjar fundera på om mudguarden och plastflärpen under kåpan (den som har en liten hängare för helljusreläet) är felmonterade eller hamnat snett....snälla någon som vet hur skiten ska sitta?? Antar att mudguarden högst upp ska sättas fast i flärpen (vid blinkershålen) med platsclips typ, de där expanderande som man trycker till så de låser.

Eller är det så att man måste samla ihop kablaget på något snyggt sätt som jag har missat??? Det är ju inte direkt gott om plats.......

Snälla .....kan någon ge lite assistans..

Tack på förhand

/svettig fazerfun:gnissla:gnissla:gnissla:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet:huvet

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Om du vill köra idag så ring mig så ska jag försöka förklara hur det ska sitta..!
0730656255

Mvh Fredrik

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Om du vill köra idag så ring mig så ska jag försöka förklara hur det ska sitta..!
0730656255

Mvh Fredrik

Man bugar men någon körning blir det inte. Satsar på Gotland Ring 1-3 juni, då ska grejorna vara tiptop.

Verkar som jag dessutom har tomtar i garaget (speciellt en 1,5 årig sort i Bilar-keps.....) som äter skruvar :gnissla:gnissla Det fattades två kåpskruvar och tre plastclips. MC-varuhuset hade 1+3 för det facila priset av 110 kr.....:huvet

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
SP1a liten.jpg

Nu behöver jag lite hjälp. Skall titta på denna hojen i veckan och förhoppningsvis är jag SP1-förare inom kort.
Ett par frågor, systemet som sitter på ser lite udda ut. Är det ngn som känner igen det? Orginalsystemet hade väl längre dämpare och ett exlusivare utseende när man kolla på bilder...dessa sitter ju även ganska lågt (?).

På kutsen är det en dyna. Jag skulle ju föredra ett lock istället. Är det locket tillbehör? Lätt att få tag på?

:hej

RaZmaN

Sporthojsnörd
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
KTM 525 SMR
Tjena,
Det är eftermarknadsdämpare som sitter på, fabrikat vet jag inte, men det ser inte så dyrt ut ;). Originaldämparna var ett par stora as i rostfritt, vilka väger en del. Placeringen av de burkarna på bilden skiljer sig inte nämnvärt i placering från original.
"Dynan" är passagerarsadeln, det finns lock att köpa från Honda(som originaldel) om det inte följer med.

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ok, jo det var min reflektion också. De ser lite billiga ut...det får bli nogrann koll om det är genomgående bysmed/biltema lösningar på resten oxå..:brinnerup

Tack för svar.

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
En annan fråga för att i bästa fall slippa uppfinna hjulet 10 ggr i onödan;
Vad använder ni för motorolja?? Tänkte byta olja och filter till helgen.

Vilken viskositet förordas? Hel eller delsyntet?

Helsyntet - alltid. 10W/40 eller 15W/40. Kolla manualen och klassningen på tänkt olja. Tillverkare spelar mindre roll.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024