Honda SP1-tråden

MickeG

Medlem
Gick med
13 May 2004
Hoj
KTM RC56-R
Jag har 2 st kompletta toppar till sp-1 & insprut som ligger & skräpar i garaget om någon är intresserad.
Blev över då jag byggde min Spetta för några år sedan. Säljer dessa mycket billigt, då hojen är såld för flera år sedan. Skicka PM, lovar vrakpris... Hojen hade 950 mil på mätaren när dom togs av. Passar 00-01, ja dom funkar även på sp2 om man vill ha lite mindre effekt:hihi:hihi:hihi:hihi

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ska du med hugger till, spettan e ju mer clean utan :)

http://bettskena.atwebpages.com/galleri.html

QUOTE]

Fast det är rätt trist att spraya dämparen och svingen med all vägskit. Tvättade min igår..ingen rolig syn. Jag behöver också en hugger. Har läst nånstans att CBR900RR passar SP1 00-01 ? Kan det stämma?

Hur såg det ut orginal? Min hoj är rensad bak a´la garage..

TreoKwak

Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Jag köpte första bästa jag hittade på ebay. Har inte fått hem den än, men den var väl lite längre än ovanstående. Ganska ful men jag vill inte åka utan. Ska åka "touring" med Spettan en långhelg i juli och det lär ju regna. Det gör det jämt när man låst en mc-helg.

TreoKwak

Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Har redan postat på VTR.nu men efterssom jag är en otålig stackare testar jag här med..

Jag ville byta ut touring-passagerar-sadeln mot ett såntdär tufft lock för att få en sportig 'single seat' look. Hittade locket på CMSNL men nu står jag där likafan med skägget i brevlådan. Det kom bara ett lock, det finns ingen struktur för att låsa fast det med i leveransen :confused::huvetIMG_1552.jpgIMG_1553.JPG

Kan någon berätta för mig vad mer jag behöver köpa ? Eller kanske ngn har ngt liggande hemma som dammar?

Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=13MCFY41&block_02=F__1700&block_03=6140

Du behöver följande:
1st no.8 - 77222-MCF-000
1st no.9 - 77223-MCF-300
6st no.20 - 93903-25110

Som vanligt är det galet dyrt för lite plast, så jag hade köpt ett risigt lock från nätet och tagit delar från.

/frezon

PS: Borde det inte följt med hojen? Det gjorde det till min SP2.

Har redan postat på VTR.nu men efterssom jag är en otålig stackare testar jag här med..

Jag ville byta ut touring-passagerar-sadeln mot ett såntdär tufft lock för att få en sportig 'single seat' look. Hittade locket på CMSNL men nu står jag där likafan med skägget i brevlådan. Det kom bara ett lock, det finns ingen struktur för att låsa fast det med i leveransen :confused::huvetView attachment 364499View attachment 364500

Kan någon berätta för mig vad mer jag behöver köpa ? Eller kanske ngn har ngt liggande hemma som dammar?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Det ska ju följa med hojen om inte förgående ägare har supit bort det...

Nu har Andersson Turbo mappar min hoj, effektuerande är spikrak, precis som jag ville ha den!!! Inte så mycket hästar på pappret men med nytt bakdäck och drivpaket så kommer jag nog upp i 125 på hjulet...

frezon

Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Det skall du vara riktigt nöjd med. Jag hade 128 i samma bänk med min SP2, Akra helsystem och KN-filter.

Plavvan

Kapten Haddock
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Honda VTR 1000 SP1
Hallå sp1:a ägare. Har ett litet problem med min. Den "poffar/skjuter"vid avdrag på gasen. Jag har rensat snorkeln, har Duhrban 23 l luftburk, pairsystem moddad samt flapper valve moddad, har PC IIIusb och B.O.S burkar. Har mappat/ bänkat den men de lyckades ej få bort skiten. Det som hände var att nu poffar den mellan 2500-3200 varv istället för mellan 3500-4500. Vad kan man mer göra? Vad kan det vara?

Någon som har erfarenhet av detta?

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Hallå sp1:a ägare. Har ett litet problem med min. Den "poffar/skjuter"vid avdrag på gasen. Jag har rensat snorkeln, har Duhrban 23 l luftburk, pairsystem moddad samt flapper valve moddad, har PC IIIusb och B.O.S burkar. Har mappat/ bänkat den men de lyckades ej få bort skiten. Det som hände var att nu poffar den mellan 2500-3200 varv istället för mellan 3500-4500. Vad kan man mer göra? Vad kan det vara?

Någon som har erfarenhet av detta?

Min puffade rätt så mycket nu innan mappningen och efter det så puffar den fortfarande lite, inget att göra åt tyckte Andersson Turbo, nu får hojen rätt mängd soppa och luft iaf!!!

När man mappar den vid 0% gas så kan man lägga på lite soppa för att minksa det iaf, om jag förstod Peter rätt...!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Det skall du vara riktigt nöjd med. Jag hade 128 i samma bänk med min SP2, Akra helsystem och KN-filter.

Jaså, jag är mest nöjd med att kurvan verkligen är spikrak hela vägen och det kändes som en ny hoj på vägen hem, vilket jämt drag och vilken respons!!!! Love it!!!:yoparty

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Nu skall det köpas nytt drivpaket

Blir nog dessa drev, 15/41 ;
Ebay länk

och denna röda kedja ;
ebay länk

vet att man kan köra 520 jag kör bara på gata så det kvittar för mig!!! Sen finns inte kedjan lös som 520...:va

frezon

Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Jag har ett nytt drivpaket på väg jag med. Kör 520 och 15/41.

TreoKwak

Gick med
27 Aug 2004
Hoj
http://www.lingshondaparts.com/honda_motorcycle_parts_selection_pfk.php?block_01=13MCFY41&block_02=F__1700&block_03=6140

Du behöver följande:
1st no.8 - 77222-MCF-000
1st no.9 - 77223-MCF-300
6st no.20 - 93903-25110

Som vanligt är det galet dyrt för lite plast, så jag hade köpt ett risigt lock från nätet och tagit delar från.

/frezon

PS: Borde det inte följt med hojen? Det gjorde det till min SP2.

Suck, men tack för svar kamrater. Jag får spana av Ebay ibland då..tills det dyker upp ett lock..

Plavvan

Kapten Haddock
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Honda VTR 1000 SP1
Min puffade rätt så mycket nu innan mappningen och efter det så puffar den fortfarande lite, inget att göra åt tyckte Andersson Turbo, nu får hojen rätt mängd soppa och luft iaf!!!

När man mappar den vid 0% gas så kan man lägga på lite soppa för att minksa det iaf, om jag förstod Peter rätt...!

MMmmmm det var ju så det var för mig oxå... Puffade dock mindre när jag hade PCII:an. Stefan på Mek1 har oxå försökt med finjusteringar men det verkar inte gå att få bort helt o hållet...

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...