Hej, jag har följt tråden ganska länge och jag blev här i veckan ägare av en SP1:a från -00. Sjukt nöjd om än jag kan tycka den är lite nervös vid rödljuset men det är nog mest att jag bör ställa koppling, den tar typ direkt nu.
Bra skick tycker jag förutom frontkåpan som är sprucken vid luftintaget så där av lite småfrågor ned, LeoVince Titansystem, miniblinkers och en annan undertail som är riktigt snygg i mina ögon =)
Jag hade dock några frågor till er som haft denna underbara maskin lite längre.
1. Billiga kåpor, nån med tips på vart utöver Ebay man hittar det?
2. Tanken.. när man byter kåpor hur löser man tanken förutom att lacka om? (Vet den "ska" vara röd men jag hade nog kunnat tänka mig en svart hoj
3. Blinkers.. jag har mini blinkers runt om men de är av vanlig glödlampstyp och de verkar som om nått är glapp eller så för de fungerar ibland hur bra som helst och sedan nästa sekund funkar inga.. Tips på vart man bör börja kolla, jag har hela servicemanualen men tänkte börja med att fråga här innan jag börjar gräva..?
Vill också tacka för en informativ tråd! Gick igenom alla sidorna nu under semestern innan jag valde att slå till, jag ska mest ha SP1:an som andra hoj inne i stan och cruisa med när man vill smiska lite. Gjorde igår/idag en 40 mils tur och jag kan tycka den är helt ok att köra även lite längre på.. även om jag nog nästa gång tar HDn för komfortens skull =)
Vet folk frågat om försäkringar så jag bidrar med min info:
Efter lite samtal så gav Folksam typ 1000:-/mån mitt i GBG, 31 år och då är det anställningsbart hur många gånger som helt. Trygghansa var näst bäst på 12900:-/år också helt anställningsbar.