Honda SP1-tråden

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Som slutgiltigt svar på min fråga; Dessa delar är gemensamma för motorerna i SP1/2 och VTR-F
...Det kan naturligtvis finnas fler, men dessa är de jag hittat genom diverse forum och artiklar.

Funderar på om oljepåfyllningsskruven kan vara samma... :)

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
HD'n!?.. Svär du i kyrkan med, pöjk!? :rolleyes:

Jag hade kollat upp blinkersreglaget istället.
Spraya med 5-56 eller oxidlösare. Kan vara glapp där.

Haha ja jag vet men sanningen är att man sitter ganska gött på V-rodden jämfört med sp1:an ;) Det är dock jobbigt att köra lika fort. Känns som om jag hittat en bra combo nu på hojjarna.

Ska testa och se om det är reglaget som spökar, tack för tipset.

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Fick skruva på org. blås igår för bes. Nu rycker och poffar hon mindre så dom å sitta kvar tills jag börjar greja i vinter.

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
16/40 är standard på SP1.
Jag ska byta mitt drivpaket nu och kommer slänga på 15/41, åker nu på 16/42.
Kommer bli enklare att dra upp den på bakhjulet men framför allt lättare att hålla 50 km/h på tvåan...

Om du tycker din hoj är bänglig (trög) i kurvorna så kan jag rekommendera att höja den baktill, finns en lite distans att köpa på ebay. En U bricka du trär på det övre stötdämparfästet mellan ramen och dämparen, går med en vanlig bricka men då måste du lossa hela dämparen... Kolla på bilderna i mitt garage så förstår du nog!

Få upp o få upp... men med 15/42 går det på bara gaspådrag... men den får om inte annat ett helt annat o lättarbetat register. Anderstorp blir lite trist i slutet på raken, men i accs så blir du inte frånkörd för än just där...

Vad gäller kvickstyrning... Sänk den fram istället för att höja bak. Där har du dessutom graderingar o kostar 0 kr. mindre klödd...

- Sorry, Softis ;)

Tack för svar. Visst är den lite trög i svängarna men än har det inte blivit så mkt bana att det varit ngt stort problem. Men det var bra att veta samt om drivpaketets utväxling. Ska nog testa 15/41 eller 42 nästa säsong.

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Få upp o få upp... men med 15/42 går det på bara gaspådrag... men den får om inte annat ett helt annat o lättarbetat register. Anderstorp blir lite trist i slutet på raken, men i accs så blir du inte frånkörd för än just där...

Vad gäller kvickstyrning... Sänk den fram istället för att höja bak. Där har du dessutom graderingar o kostar 0 kr. mindre klödd...

- Sorry, Softis ;)

Men man vill inte sänka så mycket i fram, en u-bricka gör man själv och kostar kanske 10:- plus lite arbete.... Sen blir hojen lite högre över sadeln vilket jag tycker bättre om...

Men det funkar ju oxå!!!

Kört lite med 15/41 nu och detvär stor skillnad mot 16/42 jag hade innan!! Nu är det lättare att köra lagligt på 30- och 50 vägar!!!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
På tisdag har brorsan uppkörning, han måste klara den! För jag orkar inte sitta och puttra lagligt i stan längre....:zpy

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ohhh ett moralinlägg.....det har ska bli kul :hihi:hihi

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Säg inte att du e en sån tattare som kör som en tok i tättbebyggt o i stan?!
Det är väl för fan det stället som är bäst motiverat att hålla hastigheten?! :7peta

Nej, jag kör inte som en idiot där folk vistas!!! Men lansvägskörning i 50 och bara 70 kan bli lite tråkigt bara... Man skulle lätt kunna hålla drygt 100 på dom öppna vägarna på landsbygden...

Sen så behövde brorsan träna lite mera stadstrafik vilket inte är så kul över huvud taget med en SP1, tänk kylare på sidorna....:död

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Kul med film :tummenupp:tummenupp Synd på trist väder bara...

Var ligger Rudskogen?

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Nya pipor - tips?

Mina Leo Vince SBK låter underbart men har dragit på sig ett antal alltför synliga repor efter närkontakt med andra familjemedlemmars fordon i garaget...:gnissla Var inne på att byta till Yoshi RS3 men tänker nu kortare pipor, typ Motogp, i kolfiber.

Har nosat runt lite men utbudet verkar magert. Någon som har några tips? Kompisen har ett par underbara Mivvpipor på sin Mille och även om jag kan svära på att jag sett ett klipp på Youtube med just sådana pipor på en 2a så hittar jag inget som passar.

På Ebay dyker det upp något som heter (ghejjigt nog..:tuttar) Ladybird, någon som har koll vad det är?

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Mina Leo Vince SBK låter underbart men har dragit på sig ett antal alltför synliga repor efter närkontakt med andra familjemedlemmars fordon i garaget...:gnissla Var inne på att byta till Yoshi RS3 men tänker nu kortare pipor, typ Motogp, i kolfiber.

Har nosat runt lite men utbudet verkar magert. Någon som har några tips? Kompisen har ett par underbara Mivvpipor på sin Mille och även om jag kan svära på att jag sett ett klipp på Youtube med just sådana pipor på en 2a så hittar jag inget som passar.

På Ebay dyker det upp något som heter (ghejjigt nog..:tuttar) Ladybird, någon som har koll vad det är?

Ladybird låter gej men shiiiit vad läckra dom rören verkar vara:Bugar, lägg upp en bild på dina blås :),
Jag funtar på ett Jardine 2-1 helsystem jo jag vet att man skall ha 2 burkar men priset är rätt och viktbesparingen lär nog vara trevlig.

Zam

jensen.nu:929
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda VTR SP-2, BMW R nineT
Ladybird låter gej men shiiiit vad läckra dom rören verkar vara:Bugar, lägg upp en bild på dina blås :),
Jag funtar på ett Jardine 2-1 helsystem jo jag vet att man skall ha 2 burkar men priset är rätt och viktbesparingen lär nog vara trevlig.

Jag vill minnas att mitt Acra 2-1 väger 3,8kg komplett med grenrör, och original 12kg så det är en hyvsad viktbesparing...

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Last edited:
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...