Honda SP1-tråden

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02
Hej! Kollar runt lite på slipon till sp2 an. Tänkte skaffa ett till säsongen börjar..
Har ett beg ev på g, ett Termignoni! Nån som har nån erfarenhet av dessa ljud och kvalite?
http://www.ebay.com/itm/TERMINALE-S...=Ricambi_e_Accessori_Moto&hash=item19e2640f0d

Tror det är dessa som är beg,bara sett dom på bild än..
(är inte dom dämparna men troligtvis likadana)

Annars är jag riktigt sugen på detta,nytt från staterna..
http://www.ebay.com/itm/Yoshimura-R...Parts_Accessories&hash=item1e82be1fb1&vxp=mtr

Grymt snyggt!
Men frågan är om man beställer typ dessa,avser pris 2 dämpare? Fattar inte samt svengelskan är sådär..

Hojen har PCIII samt år mappad med en enkeldämpare rätt nyligen,har plockat bort det och satt ditt original rör.Behövs den mappas om när jag byter till 2 dämpare igen??

Trevlig helg
//Christian

Last edited:

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Om du är intresserad har jag ett Akrapovic helsystem till SP2 i bra skick till salu. PMa för mer info.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
förlåt ett helt knasigt inhopp- men är där ingenstans man kunde bygla i en kontakt för att läsa felkoder samt ändra varv gränserna??
500 sidor+ att läsa i honda manulen kan göra att jag har rört ihopa nått (nej- jag har inte läst allt, skummat på sin höjd!!:D)

//jj

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02
Hej!
Behöver få lite hjälp med fastsättning kontaktstycken och kabeldragning!(vtr sp2) Nån som kan länka nån bild alt ta en bild på
sin egna hoj. Det är fram vänster där det stora kontaktstycket från instrument
Samt helljusrelä mm. Alt var buntat bakom kåpan bara.
Så vill jag inte ha det. Har kollat i verkstadsmanualen hur kablaget dras men inte hur det är fastsatt och var mer exakt..

Samt härvan bak, hur är den dragen orginal? Nu går härvan förbi batteriet och upp över förvaringsdelen bak. ( vä sida sett bakifrån) är det rätt? Som sagt allt ska va
Orginal. :tummenupp
//Christian

Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
förlåt ett helt knasigt inhopp- men är där ingenstans man kunde bygla i en kontakt för att läsa felkoder samt ändra varv gränserna??
500 sidor+ att läsa i honda manulen kan göra att jag har rört ihopa nått (nej- jag har inte läst allt, skummat på sin höjd!!:D)

//jj

http://rc51.org/b2a15.htm

Förvisso för cyklar ämnade för den amerikanska marknaden men....

Kapten Grrr

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2013
Hoj
2000, Honda SP1
Ny på forumet. Har läst igenom 5125 inlägg nu. :) tog lite tid.

Ägare av en st Sp1:a 00 och som jag förstått så är det den beryktade rishög från KVD och senare nån stackars kusin för att jag senare köpt den av en snubbe i Vallentuna. :)

Han har iallafall lagt ner lite kärlek å funnit lite skaplig originalplast som han lackat om till mattsvart. Hojen går som en klocka och jag har nog kört ca 5-600 mil i sommar och mestaparten av de på Europas finaste mcvägar, norska västkusten.
Måste bara säga att bättre motorcykel har jag aldrig suttit på iallafall. Tungstyrt? Nej tycker jag inte. (Jämfört med 1100gixxers så är maskinen suuuperlättstyrd):Bugar men tycker även att nya r6 är mer svårhanterlig men det är jag det.

Loving da machine alot. :)

frezon

Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter
Hej!
Behöver få lite hjälp med fastsättning kontaktstycken och kabeldragning!(vtr sp2) Nån som kan länka nån bild alt ta en bild på
sin egna hoj. Det är fram vänster där det stora kontaktstycket från instrument
Samt helljusrelä mm. Alt var buntat bakom kåpan bara.
Så vill jag inte ha det. Har kollat i verkstadsmanualen hur kablaget dras men inte hur det är fastsatt och var mer exakt..

Samt härvan bak, hur är den dragen orginal? Nu går härvan förbi batteriet och upp över förvaringsdelen bak. ( vä sida sett bakifrån) är det rätt? Som sagt allt ska va
Orginal. :tummenupp
//Christian

Tyvärr måste jag göra dig besviken, det ÄR en stor härva som bara ligger till vänster i toppkåpan. :näsblod Helljusrelät är det enda som sitter fast med sitt gummiöverdrag i kåpan på samma sätt som reläerna i kutsen.

Jag kan ta lite foton av dragningen bak på min senare i vinter.

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02
Tyvärr måste jag göra dig besviken, det ÄR en stor härva som bara ligger till vänster i toppkåpan. :näsblod Helljusrelät är det enda som sitter fast med sitt gummiöverdrag i kåpan på samma sätt som reläerna i kutsen.

Jag kan ta lite foton av dragningen bak på min senare i vinter.
Ok! Tack endå :tummenupp
Ikväll blir det montering nylackade fälgar:banana

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
O då Newton är inne på fälgar så skaffade jag tonårsbling till min- STICKERS:tummenupp!!, tycker faktiskt att mot guldfälgar som min ska få i vinter så passar dessa stickers jäkligt bra.
Honda VTR SP1 HRC står det (möjligt att HRC delen klipps bort....på nått sätt ser det inte så subtilt ut med det...:va)

//jj

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
God fortsättning alla SP-ägare!
Har ni skämt bort era kärestor med något i jul?

För min del blev det bullerburkar av ett märke som brukar sitta på värsta konkurrenten vanligtvis....

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02
God fortsättning alla SP-ägare!
Har ni skämt bort era kärestor med något i jul?

För min del blev det bullerburkar av ett märke som brukar sitta på värsta konkurrenten vanligtvis....

God fortsättning!
Har du monterat burkarna mrjaggu? Tänkte om jag gick miste om nått?:tummenupp
Själv så har jag fortsatt med återställning av mindre lyckade dragningar av kablage, slangar :fakta mm
samt montering lackade fälgar.. Ska försöka hinna byta läckande oljekyl i helgen. Imponerad av hur den stenen som jag hittade fast i kylet hittade in bland alla kåpor :huvet
Men nu börjar det likna nått:)

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Ny på forumet. Har läst igenom 5125 inlägg nu. :) tog lite tid.

Ägare av en st Sp1:a 00 och som jag förstått så är det den beryktade rishög från KVD och senare nån stackars kusin för att jag senare köpt den av en snubbe i Vallentuna. :)

Han har iallafall lagt ner lite kärlek å funnit lite skaplig originalplast som han lackat om till mattsvart. Hojen går som en klocka och jag har nog kört ca 5-600 mil i sommar och mestaparten av de på Europas finaste mcvägar, norska västkusten.
Måste bara säga att bättre motorcykel har jag aldrig suttit på iallafall. Tungstyrt? Nej tycker jag inte. (Jämfört med 1100gixxers så är maskinen suuuperlättstyrd):Bugar men tycker även att nya r6 är mer svårhanterlig men det är jag det.

Loving da machine alot. :)

Den hojen var jag och kikade på tror jag....ingen rolig historia. Kul att någon förbarmade sig över den:tummenupp:tummenupp:tummenupp

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
VTR1000 SP-1 -01,2003 Honda VTR1000F såld
Hej och god fortsättning på Er.....

Jag håller på och vinterpular lite med hojen och har ett par Leo Vince titanburkar som jag skulle vilja byta mot något annat, de är högt monterade och anslutningar medföljer såklart. Någon som har tips på något härligt system som är låg monterat och gärna med kolfiberdämpare?

Undrar också om någon vet var det går att få tag i en bakkåpa som inte har hål för passagerarsadel om det finns, jag har sökt men ej funnit något.....:Bugar:Bugar

Har hittills under "vintern" monterat Sato clip-on, Accosato radiell bromspump och en radiell kopplingspump från en Aprillia RSV1000(Brembo) som jag hoppas skall funka samt alldeles nyss monterat en ny Öhlinare och Kyle Racing shock link.....:banana

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Det är väl en racing bakdel du är ute efter?

Googla på Ricambi Weiss så har det även till SP1. 85€+frakt.

Har köpt en hel del av dem och de är seriösa och snabba. Passformen är helt ok.

Hej och god fortsättning på Er.....

Jag håller på och vinterpular lite med hojen och har ett par Leo Vince titanburkar som jag skulle vilja byta mot något annat, de är högt monterade och anslutningar medföljer såklart. Någon som har tips på något härligt system som är låg monterat och gärna med kolfiberdämpare?

Undrar också om någon vet var det går att få tag i en bakkåpa som inte har hål för passagerarsadel om det finns, jag har sökt men ej funnit något.....:Bugar:Bugar

Har hittills under "vintern" monterat Sato clip-on, Accosato radiell bromspump och en radiell kopplingspump från en Aprillia RSV1000(Brembo) som jag hoppas skall funka samt alldeles nyss monterat en ny Öhlinare och Kyle Racing shock link.....:banana

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Lägger upp infon i denna tråden också, jag är engagerad i resedelen på VTR-klubben och brukar dra ihop en liten resa på försommaren. Häng gärna på, the more the merrier :)

Bifogat

• VTR-klubben powertour 2014.pdf
    181.2 KB · Visningar: 183

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02
Lägger upp infon i denna tråden också, jag är engagerad i resedelen på VTR-klubben och brukar dra ihop en liten resa på försommaren. Häng gärna på, the more the merrier :)

Ja häng på nu grabbar och flickor, brukar vara grymt kul!!
Mrjaggu brukar styra upp det fantastiskt bra..

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
VTR1000 SP-1 -01,2003 Honda VTR1000F såld
Ja häng på nu grabbar och flickor, brukar vara grymt kul!!
Mrjaggu brukar styra upp det fantastiskt bra..

Låter spännande,när är det tänkt att detta skall gå av stapeln då?

Jag är sugen på att byta ut mitt LeoVince titan system, det är ett högt monterat och jag vill gärna ha ett lågt, någon som har något bra tips?:confused:

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02

Jag är sugen på att byta ut mitt LeoVince titan system, det är ett högt monterat och jag vill gärna ha ett lågt, någon som har något bra tips?:confused:

Inte bestämt ännu,brukar bli i slutet på maj början av juni.. Bara följa utvecklingen på vtr.nu

frezon

Gick med
24 Sep 2007
Hoj
HRC Duchunter

Tja, jag har ett fint Akrapovic helsystem jag kan tänka mig sälja. Tyvärr med titanburkar.

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring