Carolus Rex
Ny medlem
Finns det någon som har koll på en snygg undertail och kanske en smutt lösning på skylthållare?
Hej!
Har börjat kolla över sp2 an lite nu. Bla dra om(Rätt lite kablage där bak vid bakljuset).. Har ett kontaktstycke vitt med 4 kablar till (Bifogar bild) Vad har den för funktion om den nu har nån funktion. Är inte inkoppladView attachment 395496
Samt slangen som går till magnetventilen är pluggad har det med att det sitter pcIII? berätta gärna varför isåfall, kan vara intressant då jag inte är så insatt i detta
Tack
Mvh Christian
Att du har PC3 och pluggad magnetventil är enkelt att förklara. Kort sagt: Magnetventilen pluggas för att oskadliggöra PAIR-systemet. Något som måste göras om PC3 skall justeras i bromsbänk.
Ett annat sätt är att ta bort hela systemet med slangar och allt och sätta lock för anslutningarna på topparna. Finns billigt på Ebay och man slipper en del vikt.
Återkommer ang. kontakten.
Mellanregistret är en bra gissning. Ofta går hojar snålt kring de varvtal där miljöcertifieringen spelar in.
PC3 kopplas mellan kontakterna för spridarna som sitter på vänster sida ungefär mitt mellan cylindrarna under tank och luftburk. Jordkabel till batteriet. Sedan är det klart. Vill du plocka bort den är det bara att koppla ihop kontaktstycket igen och köra.
När den är korrekt installerad, bänkad och klar är det bara att åka! Glöm inte att koppla upp din dator och spara ned en kopia av mappen OM olyckan skulle vara framme och PC3an dör.
Gällande kontakten: Jag kollade på min egen hoj och jämförde. Om det är samma som jag postat bilden på är det relät till fläktarna (se urklipp från elschema). Det skall sitta på höger sida på den plats där det redan sitter ett relä med bruna kablar på din bild.
View attachment 395528
View attachment 395529
Har samma kontakt oinkopplad på min... Aldrig fattat vad den är till..
Kan du fota mer av kablaget, vilka kontakter som sitter i närheten, etcetera, så kan jag verifiera inkopplingen på min som garanterat är standard?
När jag läser schema för SP1 hittar jag inget relä utan fläkten styrs via termoswitch.
View attachment 395590
Reläets artikelnummer: 38501-GN2-014. Används på flera ställen, tex helljus, så du kan ju sno det att prova med.
Bra sida för artikelnummer: http://www.ronayers.com/RVT1000R-C24861.aspx
Bra sida för manualer etc: http://www.rc51.info/index.php?page=service
PC3an kan kopplas ihop med en dator via USB-kontakten (om det är en PC3 USB) eller serieport. För att kommunicera använder du programvara (Control Center Software) som kan laddas med på Dynojets hemsida:http://www.powercommander.com/powercommander/Downloads/powercommander_downloads.aspx?ProdType=PCIIIUSB
Med denna kan du modifiera mappar, spara, etc...
Kul att jag kunde hjälpa till. Lycka till med hojen!
Själv skall jag ned i garaget och riva insprutningen
Vad står på agendan med sprutet?
Den rackarn började gå sämre och sämre i somras. Kurerades delvis med en kur Injection Cleaner varför jag misstänker dålig soppa eller skräp. Och har det gått så långt att det blivit sämre bränsletryck och/ eller skräp i spridarna vill jag gärna rengöra allt.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |