Honda SP1-tråden

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Låter spännande,när är det tänkt att detta skall gå av stapeln då?

Jag är sugen på att byta ut mitt LeoVince titan system, det är ett högt monterat och jag vill gärna ha ett lågt, någon som har något bra tips?:confused:

Inte bestämt ännu,brukar bli i slutet på maj början av juni.. Bara följa utvecklingen på vtr.nu

Tänkte att vi VTR:are skulle ses över en tillbringare valfri dryck på mc-mässan och tjöta lite allmänt och om resan då förstås :)

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
VTR1000 SP-1 -01,2003 Honda VTR1000F såld
Tänkte att vi VTR:are skulle ses över en tillbringare valfri dryck på mc-mässan och tjöta lite allmänt och om resan då förstås :)[/QUOTE

Det hade varit trevligt,jag och sambon åker upp på fredagen och lär gå på mässan under lördagen.

Rossi1

Medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 900 RR Urban Tiger -95, VTR 1000 Sp-2 -2002
Hej på er!

Jag söker efter en sp1 eller sp2 , så skulle nån av era komma på tanken att sälja av sin skönhet så är jag rätt man att kontakta :) , jag har redan lagt en en köpes annons, men tänkte att jag även lägger en blänkare här.

Mvh

togge62

Medlem
Gick med
9 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 SuperDuke r 2020
Hej alla..

Idag nybliven Sp1 ägare.

kanske köpt grisen i säcken...den har rullat 5800mil och ingen service historik..Men den är i gott skick..och inget nämnvärt skrammel i motorn.(fast vet ju inte hur dom ska låta )..men jag fick den så billigt plus en massa extra delar.Så jag kunde inte låta bli...komplett kåpset med tank...Arrow slipon.Sitter kolfiber framskärm och hugger och en del annat i kolfiber som ligger i kartong..

Blir till att göra en service och byta alla oljor motor,gaffel och bromsyst..även tappa ur kylsystemet och i med nytt
Något man bör tänka vid service..och när man byter broms olja,kylsystem?

Stålomspunnet..undertale Minblinkers och mörkt kåp glas är väl det som ligger till att fixa innan våren..

Om någon har dom delar jag nämnt som kanske ligger och skräpar och vill sälja..så hojta gärna till...
Kan även sälja av det kompletta kåpsettet.ink tanken.Är nog typ race kåpor lackat svart..bara ge bud..

Nu blir jag lite konfunderad..I regpapper står det årsmodell 02...men gjorde dom sp1 02 ? eller kom inte sp2 då ?
Togge

Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Hoj
Tuono 2014
Någon som monterat kraschpuckar på sin SP1? Tänkte köpa hem ett kit nu och gå lös med borren. Alltid läskigt att borra i kåpor!

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
Någon som har highpipes liggande? Hör av er!

Hej missade att du skrivit till mig innan. Varför jag vill byta, tja ingen egentligen anledning,tycker nog det är snyggare med låga,har dessutom ett par nice fäste till låga så......jag byter gärna

Toxcity

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2012
Hoj
Honda VTR1000 SP1 - 01
Hej missade att du skrivit till mig innan. Varför jag vill byta, tja ingen egentligen anledning,tycker nog det är snyggare med låga,har dessutom ett par nice fäste till låga så......jag byter gärna
Okej, dina var titan va? Var nog egentligen mest sugen på kolfiber.. Jag har Laser Hotcam på mina i dagsläget, måste vara ärlig och säga att jag inte har någon större koll på dom (satt på när jag köpte hojen). Dock såg jag att de går att köpa för 10k idag?! Kan det verkligen stämma?

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Okej, dina var titan va? Var nog egentligen mest sugen på kolfiber.. Jag har Laser Hotcam på mina i dagsläget, måste vara ärlig och säga att jag inte har någon större koll på dom (satt på när jag köpte hojen). Dock såg jag att de går att köpa för 10k idag?! Kan det verkligen stämma?

Vill bara poängtera att SP1-2 INTE är särskilt snälla mot kolfiberburkar, :shot to pieces :banana

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj

Ja mina är titan och de satt på när jag köpte hojen,har bilder att skicka om du mailar mig.
Som det är nu med min hoj så är jag intresserad av byte eller att sälja för en billig peng.

Med vänlig hälsning,
Christer

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition

Carolus Rex

Ny medlem
Gick med
27 Jun 2012
Hoj
Köp durbahns puckar som sitter högre upp med speciella fästen!!! Annars tippar bara hojen "över" med bulor i tanken som följd....
Kolla på min gamla hoj för fler bilder!!!
http://www.sporthoj.com/galleri/visabild?id=119037&ordning=desc

Jag har beställt kraschpuckar och lite annat godis av Durbahn. Lite knökig att få tag i och svaren dröjer en del men han håller tydligen på att flytta, så man får ha lite tålamod:zpy jag har lite problem med tålamodet ibland och det kan nog vara värt att vänta på :D

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Redan såld verkar det som. Priset var ju lågt iof.
Bara 1st SP1 på blocket nu. ( och det är inte min ) :tummenupp

Jag hade bestämt med honom att jag skulle hämta den på Söndag, imorse fick jag ett mail om att han hade sålt den till någon annan :va :( så blev ingen SP1 denna gången för mig.

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
HRC baby.
Kom och snacka VTR, SP1-2 kl 14:00 i puben på plan två på mcmässan LÖRDAGEN. Hoppas på att få träffa lite härligt folk som vet vilka hojar som gäller!

Last edited:
Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...