Honda SP1-tråden

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
vem köpte du larmet av;)

Ja, vem kan det ha varit.....:tummenupp

Kul att du är tillbaka i VTR-träsket :tummenupp

Vi borde köra en VTR träff i maj i Stockholm. Så, som vi har gjort tidigare om åren med VTR klubben.

Det vore också kul om vi kunde få ihop en stor Twin-träff där alla twinnar är välkomna. Det var väll två eller tre år sedan vi hade den stora träffen i Upplands Väsby. Det mullrade bra då :tuttar

När när när när?!:tuttar jag är lätt på!!! :yoparty

Last edited:

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Bränsleläckage..

Har upptäckt att min tank läcker i bakkanten..
I plåtskarven verkar det som..
Nån som haft liknande problem??
O vad är lösningen isåfall???

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har upptäckt att min tank läcker i bakkanten..
I plåtskarven verkar det som..
Nån som haft liknande problem??
O vad är lösningen isåfall???
Ohh yes barnsjukdom it is.

Jag lurade länge på att svetsa min tank men efter att ha snacka med diverese lackerare och svetsare så blev jag avråd från att göra så pga risken att lacken går åt pipan.

Köpte ett färdigt kit från roffes motor med både cleaner och tätningsmedel, tror det gick på drygt 600 kr :)

Vet flera med sp1.or som använt sig av just de medlet med bra resultat!

ICEPICK

Nu även med större....
Gick med
21 Jan 2008
Hoj
Ingen:(
Västervik

Tjena bena:)
Hur många är intresserade av västervik?
Har som sagt ett rum med tre bäddar kvar...
Eller kanske bara åka ner över en dag fre el lör?

icko

Ny medlem
Gick med
4 May 2003
Hoj
CBR1000RR & AT
Ohh yes barnsjukdom it is.

Jag lurade länge på att svetsa min tank men efter att ha snacka med diverese lackerare och svetsare så blev jag avråd från att göra så pga risken att lacken går åt pipan.

Köpte ett färdigt kit från roffes motor med både cleaner och tätningsmedel, tror det gick på drygt 600 kr :)

Vet flera med sp1.or som använt sig av just de medlet med bra resultat!

OK. Tackar för tipset!! :)
Tätas inifrån då va??

Va lite inne på o laborera med epoxi, men de kanske inte e nån vidare ide..:rolleyes:

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Tjena bena:)
Hur många är intresserade av västervik?
Har som sagt ett rum med tre bäddar kvar...
Eller kanske bara åka ner över en dag fre el lör?

Hej!
Jag hänger gärna med ner över dagen. Nästa helg funkar....ar inte så mycket för att "campa och dricka pilsner"

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
OK. Tackar för tipset!! :)
Tätas inifrån då va??
Ja exakt, jag var kanske lite otydlig tidigare.

Du får lossa på soppapumpen, packning osv sen blandar man ut reningsmedlet med vatten i tanken, ibland kan man få köra flera ggr. Det fräser så där härligt när medlet gör verkan, är säkert ingen fara att dricka skiten ;)

När man sedan har kört med cleanern och sköljt ur tanken ordentligt så häller man i tätningsmedlet och rör på tanken så medlet hamnar överallt där de kan vara läcka.

Sen häller man ut överflödigt medel och låter skiten torka så det blir en hinna av hård mjölk på insidan :)

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Jag skulle vilja föreslå Kinnekulle. Nu är ju min en banhoj, men där är vacker natur m trevliga vägar, bra med boende (Kinne kulle vandrarhem :tummenupp ) o mindre förekomster av Tusse Batong :D

Tack för manualen - den gjorde att jag hamnade på rätt spår. :) En fråga....vad har du för drevning på hojen? :)

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Tack för manualen - den gjorde att jag hamnade på rätt spår. :) En fråga....vad har du för drevning på hojen? :)
A, najs! Då vet jag vart jag skall börja :D
Jag skall prova 15/41. Det är en rekommendation, så vi får se hur det blir.

Jag har dessutom fått snurr på henne igen!!! :) :yoparty

Liten förväxling (att det bara var möjligt :rolleyes: ) på kablarna vid startrelät.

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Här har ni kurvan på bänkkörningen!

Bifogat

• SP-1[1].jpg
    SP-1[1].jpg
    92.2 KB · Visningar: 147

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
Jag hittade en trevlig bild från maj -04. En liten träff i Stockholmområdet med VTR klubben :)

Vi träffades i Järna och efter lite kurviga vägar, så avslutades dagen på Rosenhill. Det vore riktigt kul att göra något liknande i vår.

Bifogat

• VTR klubben.jpg
    VTR klubben.jpg
    154.8 KB · Visningar: 136

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
A, najs! Då vet jag vart jag skall börja :D
Jag skall prova 15/41. Det är en rekommendation, så vi får se hur det blir.

Jag har dessutom fått snurr på henne igen!!! :) :yoparty

Liten förväxling (att det bara var möjligt :rolleyes: ) på kablarna vid startrelät.

Att du ska prova 15/41 - beror det på att du kör bana eller pga ren bånglighet? Jag upplever att hon gärna vill klättra på kedjan under 4000rpm....ryckig och trälig...vilket gör att i stadstrafik under 40km/h så är det 1:an som gäller för att det ska bli bra.

Jag har lite svårt för att bestämma mig för att ändra.....över 100 och 3:an och uppåt så går den ju riktigt bra den lila skrutten...det är allt därunder som är som en mardröm. :)

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
Att du ska prova 15/41 - beror det på att du kör bana eller pga ren bånglighet? ..
Japp, bankörning... Men, varför skulle den krångla så? Går den som den skall, för den skall väl inte gå mer ojämt under 4000 oavsett drevning? Har du bytt luftfilter utan att kompensera m mer soppa? Min BB kan bete sig så runt 45-50km/h på 6:an o då kar jag satt dit ett K&N, utan PC-III.

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Hoj
Japp, bankörning... Men, varför skulle den krångla så? Går den som den skall, för den skall väl inte gå mer ojämt under 4000 oavsett drevning? Har du bytt luftfilter utan att kompensera m mer soppa? Min BB kan bete sig så runt 45-50km/h på 6:an o då kar jag satt dit ett K&N, utan PC-III.

Det är kompenserat, men bara med hjälp av en nedladdad mapp från RC51.org - gällande min kombination. Kollar jag på indikatorn på PCII (spegel under röven) så ser den ut att mixa rätt okej.

egentligen är det väl så här - att min Viffer är precis lika bånglig den på låga varv och vill inte heller småmysa på hög växel....så jag tog min erfarenhet från den motorn och la över på Spettan. Men faktum är att en tur genom stan under 50km/h - sen är man beredd att kasta eländet.

Ska rota lite mer efter fakta om PCII:an. Det kanske är i den all magin ligger.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Man kan hitta massa skojsiga saker på ebay, gissa om den ska pryda garageväggen här hemma.. :yoparty

Bifogat

• 5c1d_1.JPG
    5c1d_1.JPG
    31.8 KB · Visningar: 56
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati