Mr.Twin
MR.Twin
Har ingen aning men det är iaf original från fabrik. Men vissa gillar ju inte klistermärken, det kan jag ha respekt för.![]()

Har ingen aning men det är iaf original från fabrik. Men vissa gillar ju inte klistermärken, det kan jag ha respekt för.![]()
Nu har jag fotat:
Kom på att hugger kanske inte var original heller...
Kan bara hålla med!Jooo vem vill ha en massa klistermärken på hojen
HRC passar ju inte ens in med färg och så "Det ser lite påklistrat ut" tycker jag
![]()
Jooo vem vill ha en massa klistermärken på hojen
HRC passar ju inte ens in med färg och så "Det ser lite påklistrat ut" tycker jag
Men Fazerfun kollade du på den andra tyska hojen, allt är ju prutbart det är bara att tjööpa ju!!
![]()
Jag besiktade min spetta med Yoshiburkarna som hade noll stoppning, klarade sig men de var på gränsen så du kan ju chansa ocksåDessutom saknades originalsystemet...kan ju va bra att ha om bilprovningen slår ned på ljudnivån (vilket är troligt). Nä summa summarum: för mycket pill och frågetecken.
Jakten fortsätter![]()
Jag besiktade min spetta med Yoshiburkarna som hade noll stoppning, klarade sig men de var på gränsen så du kan ju chansa också![]()
Tjenare.Har beslutsångest!!Sitter och velar om jag ska sälja/byta bort spettan.Svårt faktiskt.Körde inte många mil förra sommaren,lite pga man ofta körde själv och att det inte är många runt här som kör SH,dock verkar en del sadlat om från motard till SH tills i år.
Sen är man inte så väderberoende av enduro/motard som jag skulle byta till om jag gör mig av med SP-1.Och försäkringen sjunker en hel del också.Var ju inte gratis med system och lite andra grejer heller.F-n vad svårt!
Mvh Johannes
Tja!
jag har alltid vart j-vligt sugen på en sp-1:a och tänkt att en sådan skulle man ha som en "allround hoj". så var jag på mässan och kikade lite på RC8:an där och då undrar jag vad ni som har sp-1r tycker om den. vad är det för grejor på SP-1
rna tex som är mindre kul, grejor som jävlas standard eller är dom bara såå kanon som dom verkar. Visst RC8:an är ju ett decenium yngre, men ändå. har någon av er tex provkört RC8:an och kan göra direkta jämförelser. skulle vara skitkul att höra
![]()
Har provkört RC8 på Mittsverigebanan ett körpass men det är ändå för lite för att få en bra jämförelse med SP-1:an som man ägt i drygt 5 år och som man känner "utan och innan". Men visst, en RC8 skulle jag utan vidare kunna tänka mig (som komplement till SP-1:an) RC8:an har väl fått en del kritik för växellådan, men jag tyckte inte den var så fasligt svårväxlad, åtminstone inte det exemplaret jag provkörde. SP-1/SP-2 har inga "barnsjukdomar" som modell sett, så det borgar troligen för problemfritt ägande. RC8:an har inte funnits länge nog för att kunna ge svar på samma fråga. Smaken är delad och det enda som kan ge en ledtråd om vad som är rätt modell för dig är att provköra bägge.
om du skulle vara helt objektiv och stå där med näven full av stålar till ett hojköp (bortsett nu från prisskillnaden....om man nu kan det).
Jaa det vae en orginalare!! Ska du göra något med Spettan eller?? Vad är det för system?? Du borde ta bort blinkers fram dom är ju stora som tefat!![]()
RC8 har ungefär 20 kg mindre vikt att släpa på och knappt 20hk mer, 150cckrille krokodil skrev:...du som dessutom har testat båda, hur upplever du tyngden i båda då. känns sp-1:an klumpig eller känns RC8:an lite fladdrig?
om du skulle vara helt objektiv och stå där med näven full av stålar till ett hojköp...
... själv letade jag också SP1:a för några år sedan, både i Sverige och Tyskland, och slutsatserna jag drog var följande:
*De tysksålda hojarna har ofta, och som ni påpekat, äckligt fula dekalset.
*Köper man en hoj i tyskland är det också troligt att den är moddad enligt tysk praxis (läs=en kaskadspya i nysnön är snyggare)
*Eftersom SP1:an är "relativt ovanlig" så är det ett satans projekt om man skulle behöva fixa/låna någon originaldel för att få skiten igenom regg-besiktningen
*En import verkade för mig inte löna sig / vara värt besväret contra. att hitta en Svensksåld fullstämplad lågmilare i Sverige så, prisskillnaden efter transporter och besiktning skulle visa sig slå på någon ynka krognota... och då ska man lägga till försäljningsvärdet/-minskningen på en importare.
Mitt tips är alltså att inte ha för bråttom, och hitta ett bra exemplar i Sverige, för dom finns!
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |