Honda SP1-tråden

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
:) Jooo vem vill ha en massa klistermärken på hojen:confused: HRC passar ju inte ens in med färg och så "Det ser lite påklistrat ut" tycker jag :)

Hej MR Twin, du har nog rätt, kikar man ute på nätet så finns det en del studio bilder på SP2an utan HRC loggan på nästippen. Kan det vara så att de blivit påklistrade i efterhand utav svensk generalagent. Skit samma den får sitta kvar i originalkulör. Kanske inte så lätt att få tag i?

Ha det gott, är det torrt ute ska jag åka lite hoj idag.:brinnerup Toyman

Kollade på en sajt i usa som påstås sälja originalkitet -och där finns bara hrcloggan på häcken, inte i nosen. Blå/röd. Inte grå :hihi

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Jag tycker som du, kan lätt fastna i garaget. Men fabrikat på hojen spelar mindre roll. Racing anda är grejen för mig. Syftet med maskinen, pure racing är tillräckligt då går jag igång. På väg till garaget, Toyman

Visst är det så. Fabrikat är inte väsentligt. Det är mer hur den andas....Om den har tillfört historien någonting. En skamfilad RC30 är vilken dag på året ett bättre val än en Ducce 996. Men det förstår inte ett bratts. ;)[/QUOTE]

Näää Honda is the shit! Skulle aldrig kunna åka suzuki tex. Ren princip:)
Sp1 som ägde upp ducati och XR 650 som är ökänd offroad kung med flest baja vinster och världens mest skottsäkra stånka. Honda när dom är som bäst. Så dom blev mina val bland alla modeller som världens bästa motortillverkare tagit fram.

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Måste erkänna, håller med.

MEN!! grabben skall upp på mellan hoj, å istället för för att stypa ner en vtr så fick det bli en kompromiss.!!!!!

Det blev en 620ss ducati, nerstrypt till 25kw. det näst BÄSTA.

Han måste in i V2 träsket, å får han harva runt på den i två år, kommer han vara hel såld på sp1/2 när han skall upp på tung.

Förlåt mig, men jag kan inte låta en gixxer stå brevid spettan i garaget. :)

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Beroende!

Måste erkänna, håller med.

MEN!! grabben skall upp på mellan hoj, å istället för för att stypa ner en vtr så fick det bli en kompromiss.!!!!!

Det blev en 620ss ducati, nerstrypt till 25kw. det näst BÄSTA.

Han måste in i V2 träsket, å får han harva runt på den i två år, kommer han vara hel såld på sp1/2 när han skall upp på tung.

Förlåt mig, men jag kan inte låta en gixxer stå brevid spettan i garaget. :)

Var du orolig över att Suzukins egenskaper skulle göra honom till en Gixxer-man!:banana Dra ner honom i det bottenlösa ylande radfyra-träsket.

SwePatrik

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
00, Honda, SP1
Tjena är på jakt efter en SP1 emn utbudet är lite klent så tänkte kolla om det är någon som vill sälja eller känner nån som e sugen på att sälja

Tack på förhand:tummenupp

Stenhård_gubbe

Ny medlem
Gick med
16 Jan 2009
Hoj
Honda SP1 -00
Vet inte men gixer träsket e nog det värsta.!!!! :p

V-tvinn får det bli. Alternativet skille nog vara en två-tacktare, en rg500 ns400, men går för dåligt när dom e nedstrypta.

ingen som har silipon alt, helsystem samt krachkåpor över !!!!???? :)

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Vet inte men gixer träsket e nog det värsta.!!!! :p

V-tvinn får det bli. Alternativet skille nog vara en två-tacktare, en rg500 ns400, men går för dåligt när dom e nedstrypta.

ingen som har silipon alt, helsystem samt krachkåpor över !!!!???? :)

Jaa dessa regler hmmm:va

yelworC

herzattacke
Gick med
22 Jun 2008
Hoj
Skitjävladucati
3000 mil har nu passerat och vad kan man säga? För feta kapitalistgubbar är SP2'an ju en klockren hoj. Spread the net and catch it..

SwePatrik

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
00, Honda, SP1
tack för alla tips där ute mycket fint att titta på o nån kommer det bli :) mm längtar till att ha min egen o starta upp denna underbara mullrande skapelse har iofs aldrig kört någon men dom verkar ju riktigt sköna lär ju bli som dag o natt mot thundercaten jag körde innan :)

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Behåll hojen ICKO!!! Du får inget bättre för dom pengarna...:tummenupp

Jag kommer nog inte ha råd att köra min skönhet i sommar.... Ska plugga heltid... Så vad gör man då? Jo, man plockar ner hela hojen i molekyler och putsar allt! Samt lackar ramen och svingen svart.... Sitter och planerar allt lite noggrannare först bara... Ska övertala farsan att jag behöver låna hans garage....

Nån som vet hur det är med besiktning och olika perioder?! Har en 2 som slutsiffra och tydligen ska jag besikta den innan sista mars... Kan man ändra det?!

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Näää Va nu dååå!? ska du plocka ner....Lelle då? Svaret på att lacka ramen NEJ VARFÖR DÅ. Det kommer att bli skitfult på en SP1:a

marrdin

Nu blir vi farliga!!!
Gick med
12 Apr 2007
Hoj
SP1 - 00, XR 650 -03, 1,5st CR 250 -97, CRF 450-07, RMZ 450 -07.
Blir väl som en RVT.
Den e ju snygg!

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Näää Va nu dååå!? ska du plocka ner....Lelle då? Svaret på att lacka ramen NEJ VARFÖR DÅ. Det kommer att bli skitfult på en SP1:a

Japp, plocka ner och göra rent ordentligt!!! Ramen blir som på SP2:eek:rna, SNYGG!!!!:yoparty Har sett en SP1 med svart ram förut, så snyggt!!! Var väl en här på forumet som ägde den?!:va
Lelle, nej tyvärr så blir det nog inget med det....:huvet

Blir väl som en RVT.
Den e ju snygg!

Som denna fast med SP1:ans färger!!! http://www.sportbikez.net/bikepics/120/medium/1204503191.jpg

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...