Honda SP1-tråden

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Vart kan man köpa billiga oljefilter till sp1or? Mc varuhuset i sthlm ville ha 393 kr för ett sketet filter:skrämd normalt brukar det ju kosta 100-150 spänn för ett filter till en hoj.

Eldstorm

Dr Jekyll & Mr Highside
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
VTR1000SP-1 + DR-Z400S
Det finns två modeller av originaloljefilter till SP-1. Ett blått som är något längre (om jag minns rätt) och betydligt dyrare och ett som är svart och något kortare och betydligt billigare. Köp det svarta om du vill ha original (båda passar SP-1). Annars finns det alternativa tillverkare som gör kvalitetsoljefilter: Champion, Hiflo filters etc.

Fighter

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2004
Hoj
Aprilia superbike RSVR 1000, Aprilia 125:a korvmojsmoppe.
Det finns två modeller av originaloljefilter till SP-1. Ett blått som är något längre (om jag minns rätt) och betydligt dyrare och ett som är svart och något kortare och betydligt billigare. Köp det svarta om du vill ha original (båda passar SP-1). Annars finns det alternativa tillverkare som gör kvalitetsoljefilter: Champion, Hiflo filters etc.

Det var det svarta som kostade 393kr, Något blått ännu dyrare såg jag inte, helt sjukt vilka höga priser. Ska nog kolla med alternativa tillverkare som antagligen har mer realistisk prissättning.

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
Vart kan man köpa billiga oljefilter till sp1or? Mc varuhuset i sthlm ville ha 393 kr för ett sketet filter:skrämd normalt brukar det ju kosta 100-150 spänn för ett filter till en hoj.

Kolla med Honda Mc i helsingborg där kan du köpa servicekit "Olja"(Hondas egen) oljefilter"SVARTA" och packning till oljepluggen samt verktyg för ca 500 spänn SKITBILLIGT!!!:tummenupp

Last edited:

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3

OBS! Kolla vilket filter din hoj ska ha. Blått eller svart? Det var inte bara färgen och storleken som skiljde dem åt. Jag har för mig att backventilen i filtrena hade olika tryck också.

Hör efter med dom på http://www.helahojen.se/ Dom verkar ha ganska bra koll.

Jag köpte tre stycken på en gång, men jag kommer inte ihåg vad dom kostade. Det enda jag minns var att det ena filtret var MYCKET dyrt och det andra var bara dyrt :D

Mr.Twin

MR.Twin
Gick med
10 Jul 2007
Hoj
ホンダSP - 1を Och en Suzuki RMZ450 Grusbus
har monterat en öppen luftfilterbox istället... svart ram är så snyggt!!!!

Instruktioner TACK!! varför bytet? Vad blir det för skillnad? Hur gör man? Hur ser detta ut "den öppna luftfilterboxen"? Har du bilder skicka gärna eller visa upp!!!! Eller har någon annan lite bilder så mottages detta med ett stort :D
Tack på förhand!!!! :tummenupp

BeBe

Full fart spar tid...
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Ducati MTS1200, Husaberg FE450.
... Hur gör man? Hur ser detta ut "den öppna luftfilterboxen"? Har du bilder skicka gärna eller visa upp!!!! Eller har någon annan lite bilder ...
Men snälla pajk! Sök lite i trådarna, där är ju hur mycket som hellst...
Eller googla lite på Duhrban, så hittar du...

Latmask :7peta

:hihi

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
SP1 Special Edition
Instruktioner TACK!! varför bytet? Vad blir det för skillnad? Hur gör man? Hur ser detta ut "den öppna luftfilterboxen"? Har du bilder skicka gärna eller visa upp!!!! Eller har någon annan lite bilder så mottages detta med ett stort :D
Tack på förhand!!!! :tummenupp

Bild på en variant:http://shop.durbahn.de/shop/en/jsp/largeimg.jsp?product_id=10

Hur man installerara den: http://www.honda-rc51.de/airbox_installing.htm

Skillnad: ca 3 kila lättare och har en volym på 23 liter mot originalets 7 liter:yoparty

Har dock inte kört den i bänk än då andra saker skall göras först!
Tog tyvärr inga bilder på när jag satte dit den men det var lite pyssel med gaswirex2 så att säga...
Bild: http://www.speedzilla.com/forums/attachments/rc51-technical-discussion/11960d1190832280-turnone-airbox-issues-02140001-copy.jpg

Jag köpte denna: http://cgi.ebay.co.uk/AIRBOX-RACING-HONDA-VTR-SP1-SP2-RC51_W0QQitemZ250367409399QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item250367409399&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1701|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318

Men prova och sök nästa gång...:krama

Last edited:

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Japp,då var Spettan borta!Blandade känslor men känns ändå bra på nåt konstigt sätt.

Bifogat

• IMG_3205m.JPG
    IMG_3205m.JPG
    216.1 KB · Visningar: 133
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...