Honda SP1-tråden

TreoKwak

Köra fort rakt fram är lätt & trist
Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Honda VTR SP1´00 & BMW F800GS-13
Ska kolla stiften o snorkeln när jag byter luftfiltren..ska bara köra upp soppan i tanken först :brinnerup

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
om speed sensorn av ngn anledning ballar ur, ger det en felmeddelande signal till FI lampan?
efter nån mils körning så märkte jag att hastighetsindikeringen försvann, tänkte inte mycket mer på det- kanske bara en kabelanslutning som halkat ur iom servicen som hon fick förra veckan, körde vidare nöjd och glad. efter ett tag märker jag att FI lampan är tänd, hmmm- okej, stannar och återstartar= lampan är släckt och inga mysko blinkningar när man vred om nyckeln, kör en mil eller så och lampan tänds igen.
hon går alldeles utmärkt och har inga hyss för sej- men vafför tänds FI??:confused:
(läste lite snabbt på RC51.org om att just speedsensorn kan generera fel kod 11 om man kollar i boxen, men har ju ingen aning om när boxen tömdes senast- finns kanske miljoner felkoder??)
OM givaren gått på lunch- hur jävligt är ett byte?

//jj

TreoKwak

Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Verkar inte särskilt jävligt. Kollade snabbt i verkstadmanualen. Givaren sitter på vänster sida nedanför sadeln.
Bort med seat-cowl och vänstra sidokåpan.

Last edited:

TreoKwak

Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Vidare står det att man kan mäta inkommande kablage mellan rosagrön (+) och grönssvart (- ) samtidigt som man snurrar bakhjulet sakta. Det skall ge pulser på 5 volt.

Man lär sig ngt nytt varje dag :)

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
:krama- min nya cooolfiber hugger har anlänt, så vacker och lätt och och alldeles uuunderbar!!
ang hastighets givaren så har inget hänt- förutom att jag ögnat igenom manualen (likt TreoKwak så vänligt oxo gjort!!), så nu har jag förhoppningsvis pejl på läget. får bygla diagnos sockeln och se vad jag får ut av det, samt mäta signalen från givaren oxo.

//jj

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
Palster- det varade ett kort ögonblick detta....men men, sometimes a man needs to do what a man needs to do.....
hoppas att spettan ändå gjort ett nice intryck på dej.

//jj

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
bwwoooaaar!!! luftfilterbrölet med dessa "rajs filter" och 102.8 Db (118 i peak...) i baken är klart beroendeframkallande, hårresande underbart att ligga och bara rida på momentet- och inte fan blir det sämre av att den har 15/42 drevningen nu- känns som att den skulle kunna flytta berg nu!!:yoparty

livet är rätt jävla underbart med en spetta- tror allvarligt att jag inte skulle ha samma känslor om jag grenslat en radfyra istället.

//jj

TreoKwak

Gick med
27 Aug 2004
Hoj
Faen, jag skulle köpt 15/42 alltså!

Imorrn om jag får några minuter över åker nya luftfiltren i och så byter jag nog till det öppna systemet..saknar mullret.

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
treo- moment ökningen är klart märkbar, ligga i måttlig hastighet/ varv på 5'an- 6'an och dra lite i rullen ger en ögonblicklig reaktion och den skjuter fram på ett helt annorlunda sätt nu med denna drevning, toppfarten har väl troligen sjunkit lite men vem fan ligger o pressar på 270 hela tiden??
kurviga vägar och taskig asfalt och ligga på 2-3-4'an kan nu ge lite intressanta effekter som mono huuilning och sånt om gasen hanteras lite bryskt..:D

//jj

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Är det nån som har erfarenhet av Barracuda Exhaust till Sp1orna? Ligger ju skapligt i pris men vet inget om dom...

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Fortsätter med mer frågor eftersom det verkar vara mkt kunnigt folk i den här tråden. Passar avgassystemet från en Vtr 1000F påsen sp1. Av bilder att döma ser rören rätt lika ut mot Sp1ornas. Hjälp mej gärna här :)

Newton Heath

Ny medlem
Gick med
25 May 2012
Hoj
Honda VTR SP2-02
Ja det är inte billigt! Själv kollade jag länge på yoshimura rs3 till sp2 an från USA, var riktigt nära att köp blev av. Men budade hem ett par akrapovic titan slipon från Irland på ebay istället, sitter gott på sp n kan rekommenderas kolla aktioner på ebay kan göras bra fynd..

R1-Mange

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
2000 Honda VTR Sp-1
Ja det är inte billigt! Själv kollade jag länge på yoshimura rs3 till sp2 an från USA, var riktigt nära att köp blev av. Men budade hem ett par akrapovic titan slipon från Irland på ebay istället, sitter gott på sp n kan rekommenderas kolla aktioner på ebay kan göras bra fynd..

Ja eBay erbjuder en hel del faktiskt... Håller ögonen öppna :)

Gick med
14 Sep 2005
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Jag lägger in detta här också ifall någon av er snubblar över annonser på delar eller liknande......

Min motorcykel, en Honda VTR1000 SP-1, blev stulen i natt (natten till 24/5) från garaget i Bergshamra i Stockholm. Reg. nr CAM265.
Känns enklast igen på
* Runda bakljus i stället för de fyrkantiga originalljusen.
* LeoVince ljuddämpare.
* En dekal på höger sidokåpa sitter lite feljusterad.
Tipsa mig och/eller polisen om ni sett något eller vet var den finns, eller kan finnas. Eller om någon säljer delar.
Dela gärna runt detta då jag vill ha tillbaka min motorcykel.
View attachment 420176
View attachment 420178

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
hurricane: såå jävla trist att dom norpat den, stjäla den för att det är en spetta är i det fallet jävligt korkat (vi är ju inte så många i svedala....), stjäla den för att slakta och sälja delar på ebay är mer troligt om nu nån vill tjäna pengar på den. joyride är väl det snällaste man får hoppas på- dock är ju känslan att grensla hojjen igen lite brun....om den hittas så får den undersökas in i minsta detalj- fjuniga wannabe gangsta fjabbar som ska impa på guss litar inte jag på.

hoppas att det löser sej.....

//jj

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM