Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
MwwaaahahahahaGoodstuff skrev:OM denna V3:a kommer ut ppå bana är väl en annan femma.
Goodstuff skrev:Om det är sant tror jag den stora anledningen till att de testar detta bränsleförbrukningen. Det var ju Honda, framförallt, som fick FIM att skjuta upp minskningen av bränslemängden ett år då deras V5 är erkänt törstig. OM denna V3:a kommer ut ppå bana är väl en annan femma.
oscar skrev:Töntigt med krav på bensinförbrukning när det är prototyphojar det handlar om!!
oscar skrev:Töntigt med krav på bensinförbrukning när det är prototyphojar det handlar om!!
oFFkeFF skrev:Skulle dessutom stenhårt gilla om honda tog fram en trea med lägre vikt, så att man kan få se lite fart i kurvorna igen..
oFFkeFF skrev:En del av kraven inom prototypracing handlar om med regler föra utvecklingen framåt. Bränna mera soppa för att få mer effekt är inte särskilt utvecklande.
Samma sak sker inom F1 och andra prototypmästerskap.
Jämför dagens v8-monster från exempelvis BMW som drar mindre sås än vad en renualt 4'a från 70-talet gjorde, trots mängder mer med effekt...
Edit: Skulle dessutom stenhårt gilla om honda tog fram en trea med lägre vikt, så att man kan få se lite fart i kurvorna igen..
Då får man bygga en helt ny motor i så fall, som inte på någon punkt liknar MotoGP-motorn.Nyteknik skrev:Och kanske skulle en sådan motor vara mer realistisk att serieproducera och klämma in i en RVT 1000. En 1000 cc V3 låter nog för j-a mulligt!![]()
oFFkeFF skrev:En del av kraven inom prototypracing handlar om med regler föra utvecklingen framåt. Bränna mera soppa för att få mer effekt är inte särskilt utvecklande.
Samma sak sker inom F1 och andra prototypmästerskap.
Jämför dagens v8-monster från exempelvis BMW som drar mindre sås än vad en renualt 4'a från 70-talet gjorde, trots mängder mer med effekt...
Edit: Skulle dessutom stenhårt gilla om honda tog fram en trea med lägre vikt, så att man kan få se lite fart i kurvorna igen..
valmers skrev:Då får man bygga en helt ny motor i så fall, som inte på någon punkt liknar MotoGP-motorn.
Äsch, det blir en tourer iallafall, för den kommer att ha gatkåpor och den kommer inte att slänga av föraren under acceleration. Dessutom kommer svingen att vara för klen.Chrille skrev:SuperBlade med V5a och 180hk vore något - ungefär som en Dragstar.
valmers skrev:Äsch, det blir en tourer iallafall, för den kommer att ha gatkåpor och den kommer inte att slänga av föraren under acceleration. Dessutom kommer svingen att vara för klen.
valmers skrev:Äsch, det blir en tourer iallafall, för den kommer att ha gatkåpor och den kommer inte att slänga av föraren under acceleration. Dessutom kommer svingen att vara för klen.
Chrille skrev:Eller så kanske Honda vill lösgöra V5-konceptet för att ta till gatan?
oscar skrev:Kan någon förklara de reglerna!?
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
BMW R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |